מה עובר על צעירים בני 18 שלובשים את המדים, אבל אין להם במה למלא את הכיס? לפי ההערכות לפחות 30 אלף חיילים נמצאים במצוקה כלכלית כזו או אחרת, ומנסים אבל מתקשים להסתדר בצבא. אחד מהם הוא צעיר בן 19 ששירת בצאלים ולפני יומיים שם קץ לחייו. הוא השאיר אחריו מכתב בו הסביר שהסיבה להתאבדות היא שלא הצליח להתמודד עם החובות בחייו.

אחד מקרובי המשפחה של אותו חייל, העלה פוסט קשה במיוחד לפייסבוק, בו מחה על מצבם הכלכלי של החיילים במדינה. וכך הוא כתב: "הוא התאבד. לא בגלל שהוא רצח מישהו, הוא לא התאבד כי הוא ירה בפלסטינים או פלט כדור על חבר שלו. הוא התאבד בגלל חובות. איזה גיבור שהתגייס לצבא, למרות שחייו היו לא פשוטים. והוא מת. ולמה זה קרה? למה? למה זה היה צריך לקרות? למה החיילים צריכים להיות עניים ועצובים למה הלוחמים שלנו בוכים בלילות? ולמה אין מי ששומע אותם?".

בריאיון ל"חי בלילה" שיתף קרוב המשפחה כי הורי החייל היו גרושים, ולכן, פעם חי עם אביו ופעם עם אימו. למרות שביקש מהצבא אופציה להיות חייל בודד, נתקל מהם בסירוב. "קשיים כלכליים, קשיים עם המשפחה, קשיים עם הצבא הכל ביחד" סיפר הקרוב, "כשאין לך שום דבר זה הקושי, אתה מרגיש לבד".

גם לפני שנתיים עמד נושא מצבם הכלכלי של החיילים על הפרק, כשיעקב צדק, שהיה אז חייל בעצמו, החליט לפתוח במחאת רשת. הוא עורר את המודעות בנושא, לאחר שהקים את העמוד "אבל עני חייל" שזכה לחשיפה רבה. "חייל שצריך לעזור למשפחה ומוצא את עצמו בבסיס סגור נמצא במצב מאוד מאוד קשה" טען צדק, והמשיך: "היו הרבה דיבורים במהלך השירות שלי מאנשים שחושבים על להתאבד. לצבא אין מענה מבחינה כלכלית, התוצאה לא מובילה בסופו של דבר למה שצריך, הרבה חיילים מוצאים את עצמם אובדי עצות".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "המשטרה הצבאית החוקרת פתחה בחקירת נסיבות האירוע. צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה".

"חי בלילה": ראשון עד שלישי ב-23:25