העיסוק בסמארטפון שלנו הגיע עד למרומי עולם המשפט. בימים האחרונים נשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור, דחתה מדיניות שניסו לאשר היועץ המשפטי לממשלה והפרקליטות הצבאית, שתאפשר לחטט בנייד של חשוד גם ללא צו שופט, בהסכמה מהנחקר בלבד. את העמדה שלה הסבירה בכך ש"להיכנס לטלפון זה הרבה יותר מלהיכנס לתוך הנשמה".

הנשיאה כנראה חושבת שהנייד הוא חלק בלתי נפרד מהעולם האישי והחשוף שלנו, אז יצאנו לרחוב הישראלי כדי לבדוק איפה אתם מחביאים את הסודות שלכם. שאלנו מספר אנשים, מה תעדיפו במקרה של חיים ומוות, שיגיעו אליכם הביתה ויערכו חיפוש, או יכנסו דווקא לטלפון הנייד?

רוב התשובות, העדיפו חד משמעית חיפוש בבית על פני בדיקה בסמארטפון. "ימצאו אצלי דברים יותר אישיים בטלפון, כל החיים שלי שם", סיפרה צעירה אחת, בעוד נשאל אחר השיב: "בבית אין לי מה להסתיר, ובטלפון זה מערכות יחסים ותקשורת עם אנשים אחרים, שאני לא רוצה שיחשפו". האדם היחידי שהביע הסכמה לחיפוש בבית הדגיש שזה "רק במקרה של חיים ומוות". אגב, האנשים ששאלנו אמרו שיסרבו לתת את המכשיר שלהם, גם אם יציעו להם תשלום כספי נאה בתמורה. "לא הייתי נותן את הטלפון, גם לא בעבור כל סכום", סיכם אחד מהם.

"חי בלילה": ראשון עד שלישי ב-23:25.