לצד ייצוג נרחב בסדרה "כיפת ברזל", העדה החרדית ממשיכה להופיע במסך הקטן עם הסדרה החדשה "שבאבניקים". בסדרה מסופר סיפורם של בחורי ישיבה חרדים מהמעמד הגבוה בעדה, שמצליחים לשלב את חיי החומר יחד עם חיי הרוח בצורה שמעלה תהיות על טיבה של האוכלוסייה החרדית, ומפתיעה את הציבור החילוני הצופה בסדרה.

בקרב הקהילה החרדית הדברים לא התקבלו יפה. רבים טענו לחוסר אותנטיות בסדרה, ולפער רב בין מה שהיא מציגה לבין מה שמתקיים בפועל. "חוסר האותנטיות בולט בכל פריים בסדרה. מותר לנו לשתף בתחושות המבוכה", אמר העיתונאי דב אייכלר ל"חי בלילה". יוצר הסדרה אלירן מלכא הגיב לטענות ואמר: "הסדרה היא לא סדרה תיעודית, וצריך לתת איפור למציאות. הדברים נועדו להציג את העולם של הישיבות, שהוא קצת לא מוכר לצופה הרגיל".

לעמוד הפייסבוק של "חי בלילה"

אז האם הטענות נכונות? העיתונאי איציק סודרי פרסם לאחרונה פוסט עם תמונה שלו לצד תמונה של אחד הגיבורים בסדרה וכתב: "פניתי בדחיפות לחברת התמלוגים של התסריטאים והבמאים". יוצר הסדרה גם סיפר כי אחת הדמויות בוססה על איציק סודרי, שנחשב לדמות מוכרת בעדה החרדית ולימים היה הדובר של סיעת ש"ס. למרות קולות המחאה, מסתבר שיש הוכחה ניצחת כי חלק מהדברים אכן מבוססים על סיפורים אמתיים בעולם הישיבות של העדה החרדית. 

>> לצפייה בפרק השני של "כיפת ברזל" לפני כולם ב-makoTV לחצו כאן

"חי בלילה": ראשון עד חמישי ב-23:25, קשת, ערוץ 12