בשבוע שעבר שודר ב"עובדה" (הערב ב-21:00) החלק הראשון בסרטו האמיץ של איתי אנגל – הקרב על מוסול, בירת דאע"ש בעיראק. זוהי ללא ספק אחת הערים המסוכנות בעולם, אבל למרות (ואולי דווקא) בגלל הסיכון, איתי אנגל הצטרף לכוחות הלוחמים שהסתערו על העיר וחווה מקרוב את הקרבות לשחרור העיר מידי דאע"ש. הערב ישודר החלק השני בו הוא מגיע עד לקו האש.

בחלק זה נכנס אנגל לעומק העיר מוסול, שם הוא נקלע למארב צלפים מתוכנן, שהיציאה ממנו נראית כבלתי אפשרית. "זה מלחיץ, כי הקריאות של אבו בכר, מנהיג דאע"ש, ברקע קוראות לכולם להילחם בנו", משתף אנגל במתרחש ברחובות מוסול, ומוסיף: "בזמן שצולפים בנו הנהג מבקש שאשאר ברכב, אבל מהניסיון שלי ומהסרטים שדאע"ש דאגו להראות לכולם איך המשוריינים הופכים למלכודת מוות, ההחלטה שלנו הייתה לצאת".

גם הזהות הישראלית של אנגל היוותה בעיה בעיראק, שכן הוא לא נלחם לצד לוחמים כורדים, אלא דווקא לצידם של הלוחמים השיעים מטעם איראן. "לי יש סיפור כיסוי משלי, יש לי דרכון זר, אנגלית ועוד שפה אירופאית שאני מדבר בהן באופן שוטף", מסביר אנגל ומיד חוזר לתאר את המצב הרעוע בליבה של העיר מוסול: "המחבלים הם בעצם ילדים מתאבדים, בני 11 עד 13, מה שאני עומד להגיד עכשיו זה משפט סוריאליסטי, אבל דאע"ש אומר להם תודה יש לנו מספיק מתנדבים להתפוצץ, תנסו במחוזות אחרים".

בארץ, התגובות על הסרט הנועז פוצצו את הרשת, כשבדיחה מרכזית אחת התייחסה לתשע הנשמות של איתי אנגל. "עם הזמן כבר הפסקתי להסביר", מודה אנגל ומשתף: "כולם אומרים לי 'יש לך משאלת מוות', 'אתה רוצה למות', 'אתה מתאבד', אבל אני מאוד מאוד שומר על עצמי, אני לוקח סיכון, אבל סיכון מאוד מחושב למרות מה שנראה שם". בין אם הסיכון מחושב או לא, את האומץ של אנגל אפשר רק להעריץ. צפו בחלק השני של הקרב על מוסול, הערב ב"עובדה" (21:00).

 >> הקרב על מוסול, החלק השני

>> מוסול, יומן מלחמה 

"חי בלילה: ראשון עד שלישי 23:25