לאחרונה פרץ טרנד תמוה שכבש את אנשי הסיליקון ואלי מקליפורניה, אשר במסגרתו אנשים שהחליטו להשקיע כספים רבים בצריכת "מים חיים". מדובר במים שלא עברו סינון, אך לדעת מייסדי הטרנד שתיית מים בדרך זו היא מתכון לבריאות. חמושים בטענות אודות ההיסטוריה האנושית ועמידות גוף האדם לצריכת מים מהסוג הזה, תומכי הרעיון מדריכים את הציבור כיצד ניתן לשים יד על המים הטבעיים. בהמשך הם אף הקימו סטארט-אפ בשווי של עשרות מיליוני דולרים לטובת המצאת התקנים ביתיים לשאיבת מים מן הטבע.

>> לצפייה בפרק החדש של "כיפת ברזל" ב-makoTV לחצו כאן

אל מול האהדה לה זוכה הטרנד יוצא הדופן, רופא אמריקאי סיפר בראיון כי מדובר בסכנה. "אנשים אומרים: 'כשחיינו במערות נהגנו לשתות מהמעיין'. נכון, גם כשהיינו אנשי מערות מתנו כשהיינו בגיל 13", סיפר הרופא ותמך את דבריו בהיסטוריה ובמדע: "יש ספרות מלפני 1,500 שנים, בה מתואר כיצד היוונים והמצרים טיהרו את המים שלהם. חיות עושות את צרכיהן במים, וזה יוצר חיידקים".

 לעמוד הפייסבוק של "חי בלילה"

הטרנד עוד בנסיקה, וככל הנראה יגיע גם לחוף המזרחי. לצד מחקרים המראים כי מידי שנה מתים כחצי מיליון אנשים בעולם השלישי עקב שתיית מים שאינם מטוהרים, לא ברור כיצד התופעה הצליחה וכבשה רבים. בישראל קיימים אנשים ששותים מי מעיינות, אך בעיקר ממניעים רוחניים. האם הטרנד צפוי להגיע אלינו בתהודה רחבה יותר? ימים יגידו. 

>> לוח שידורים ערוץ 12 

"חי בלילה": ראשון עד חמישי ב-23:25, קשת, ערוץ 12