אחרי הסרטון הויראלי של יו"ר "הבית היהודי"  נפתלי בנט, הגיע תורו של יאיר לפיד להציג את קמפיין הרשת של מפלגתו "יש עתיד". המפלגה שספגה לא מעט ביקורת על יכולת התפקוד בקדנציה הראשונה שלה בכנסת, שוברת שתיקה ומשיקה קמפיין חדש תחת הכותרת: "תראו מה עשינו בשנה ושמונה חודשים, תארו לעצמכם מה נעשה בארבע שנים".   מדובר באתר אינטרקטיבי המאפשר לציבור לשוטט בין ההישגים של "יש עתיד". הישגים שלדעת לפיד נשכחו, כשבנוסף, לצד ההישגים אפשר למצוא גם יוזמות שלטענתו נבלמו על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו.

לפיד מתגאה בלא פחות מ-25 הישגים. אין ספק שמדובר במספר הישגים מרשים לתקופה די קצרה, אך לפני ההתרגשות מערכת "חי בלילה" יצאה לבדוק האם כולם נכונים. כתב הכנסת ירון אברהם גוייס מטעם מערכת התכנית ובדק אילו מההישגים מדויקים ואלו פחות:

הגדלת היצע הדירות 

לטענת לפיד, מפלגתו הגדילה את היצע הדירות והוציאה לדרך בנייה של כ-115,000 יחידות דיור. אך לטענת המבקרים, הורדת המע"מ על הדירות, או בשמה המוכר "תכנית מע"מ אפס", מגדילה למעשה את הביקוש וגורמת לצעירים לחכות עד שהם יוכלו לרכוש דירה במע"מ אפסי אך למעשה לא נפתח להם שום היצע.

הורדת מחירי החשמל

לטענת לפיד מחירי החשמל ירדו בתקופתו בכ-10%. גם במובן זה נשמעה לא מעט ביקורת, ירון אברהם מוסר לנו כי למרות שלפיד לוקח את הקרדיט על הורדת מחירי החשמל, למעשה מדובר ביוזמה משותפת שלו ושל השר סילבן שלום, מה גם שלעומת מדינות אחרות בעולם שהצליחו להוריד את מחירי החשמל והנפט בעשרות אחוזים, מתבקש לשאול האם מדובר בהישג שיש במה להתגאות בו.

התנהלות כלכלית אחראית

לפיד מתגאה בכך שתודות להתנהלות הכלכלית האחראית שלו, עברנו את מבצע "צוק איתן" ללא עלייה במיסים. אך גם כאן למרות שאכן מדובר בהישג משמעותי, חשוב לזכור שרק לפני כמה חודשים הממשלה הכריזה על גרעון שבעקבותיו יתבצע קיצוץ רוחבי בכל משרדי הממשלה, אותו קיצוץ מזכיר לנו ירון אברהם הוא עליית מיסוי באופן עקיף. 

יש גם דברים טובים

אי אפשר להתעלם מכמה הישגים מרשימים שמפלגת "יש עתיד" יכולה לזקוף לזכותה, כמו הדגש על השיוויון בנטל, ביטול המושג "שר בלי תיק", הורדת מספר השרים ל-18 וההישג המרשים ביותר שלהם- הוספת מיליארד שקלים לניצולי השואה. 

 >> עקבו אחרי "חי בלילה" בפייסבוק

לרגל הקמפיין החדש של המפלגה, ולקראת תחרות "הפוליטיקאי השנה" שתתקיים בשבוע הבא ב-"חי בלילה" הצטרפנו אל הוידאו צ'ט של יאיר לפיד, שם בירכנו אותו על מועמדותו בתחרות ושאלנו אותו מה הוא חשב על הקמפיין של בנט. לפיד שמח לגלות על מועמדותו, ושיתף כי "הסרטון של נפתלי "היה גדול ואפילו הרמתי אליו טלפון להחמיא לו על זה". בנוגע להתנהלות שלו ברשתות החברתיות בהמשך מסע הבחירות הוא מבטיח: "אנחנו עוד נופיע, עוד נתלבש על זה ונופיע ברגע הנכון עם הסרטון הויראלי הנכון". 

עד שיאיר לפיד ומפלגתו יפתיעו עם הסרטון הנכון, בדיקה מיוחדת של הבלוגרית הפוליטית טל שניידר ופרופ׳ קרין נהוןלאתר "מאקו" בשבוע שבין 12 ל-18 בדצמבר, מגלה כי לפיד מאבד את הבכורה – ובגדול. 

במקום החמישי - יאיר לפיד שהשבוע גרפו הפוסטים שלו 44,264 לייקים

במקום הרביעי - דני דנון שצבר 77,133 לייקים

במקום השלישי – מירי רגב עם 82,007 לייקים

במקום השני – רה"מ בנימין נתניהו – עם תוספת של 102,660 לייקים

במקום הראשון - הפוליטיקאי הפופולרי ביותר בפייסבוק השבוע - נפתלי בנט – שהשבוע צבר לו 132,073 לייקים

 "חי בלילה" - ימים ראשון-שלישי ב-23:00