חי בלילה

פקח לשעבר ברכבת הקלה: "המדיניות הייתה לתת דו"ח גם אם הכרטיס תקף"

מנכ"ל הרכבת הקלה התראיין ל"חי בלילה" וטען כי הפקחים עושים את עבודתם נאמנה ונותנים דו"חות רק כשיש צורך בכך. אבל בימים אלה, פקח לשעבר שעבד ברכבת הקלה הביא עדויות אחרות שהתרחשו בשנים 2013-2014 וחשף, לדבריו, מה הייתה המדיניות באותה התקופה. כל הפרטים בכתבה המלאה

מערכת תכניות קשת | חי בלילה | פורסם 00:00 29.12.17 

שנה גודל אות

ירון רביד, מנכ"ל הרכבת הקלה, התראיין החודש ל"חי בלילה" וקבע: "הפקחים עושים את העבודה שלהם לפי ההנחיות של משרד התחבורה. אמרתי אז בכנסת, אם יש פקח שיבצע את עבודתו לא כראוי, אנו נטפל בכך". אך בימים אלה, מגיעה עדות על התנהלותם של הפקחים מדודי כשרים, פקח לשעבר ברכבת הקלה.

לעמוד הפייסבוק של "חי בלילה"

כשרים טוען שכמה שיותר דו"חות, כך יותר טוב – ואם לא הביא דו"חות, שאלו למה: "עבדתי בין השנים 2013-2014, והמדיניות הייתה לתת דו"ח גם אם הכרטיס תקף", אמר והרחיב: "היו מצבים שכן תיקפתי את הכרטיס, אבל אם היה סטופ במכשיר (תקלה) אז זה דו"ח". הוא הוסיף על דבריו וטען כי גם המשטרה מעורבת לכאורה: "הם היו מביאים לנו את התעודות זהות והכתובת של האנשים ואנחנו היינו ממלאים דו"חות".

מנויי makoTV הקשב!!! צפו בפרק הבכורה של העונה ה-2 של כיפת ברזל לפני כולם! לצפייה בלעדית >>>

בתור פקח, גם כשרים היה מעורב באירוע אלים שהתרחש ברכבת, דבר שקורה לעיתים תכופות: "היה בחור שהגעתי אליו, הוא סרב להזדהות. הוא ניסה לברוח ואני ראיתי מרחוק שמתקרבת רכבת לתחנה. משכתי אותו לרציף ושנינו נפלנו לרצפה בזמן שהוא ניסה לתקוף אותנו", סיפר.

>> לוח שידורים ערוץ 12 

תגובת סיטיפס: "עצם קיום הריאיון הוא אבסורדי, שכן מדובר בעובד לשעבר, אשר כבר בשנת 2015 הופסקה העסקתו בשל בעיות משמעת והתנהגות בלתי הולמת כלפי נוסעים. סיטיפס לא מתפשרת בכל הנוגע לתפקוד ראוי ומקצועי של הבקרים וסיום העסקתו של המרואיין הוא הוכחה נוספת לכך. בכל נושא האכיפה פועלת סיטיפס על פי הוראות וחוקי משרד התחבורה שקבע שאי תיקוף כמוהו כאי תשלום". 

"חי בלילה": ראשון עד חמישי ב-23:25, קשת, ערוץ 12