מחר ייערך דיון חשוב בנושא שמסעיר את המדינה כבר כמה שבועות. חברי הכנסת ידונו בחוק הנישואין האזרחיים בישראל שייתן מענה למעל מיליון ישראלים שהיום לא יכולים להתחתן בארץ, ביניהם גם זוגות חד מיניים. אבל האם הציבור בישראל בעד? מערכת "חי בלילה" בשיתוף עם  מכון Blueberries-Panel ערכה סקר ראשון ומקיף שנעשה מאז המהפכה בארצות הברית. 

>> לעמוד הפייסבוק של חי בלילה

הסקר נערך בין 653 איש, בהתאם לנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, והוא הסקר הראשון שנערך בישראל מאז החלטת בית המשפט העליון בארצות הברית. הסקר חושף נתון מעניין וחשוב מאין כמותו: רוב הישראלים בעד נישואים חד מיניים בישראל. אלה תוצאות הסקר:

51.3% מהנשאלים הצהירו שהם בעד נישואים חד מיניים בישראל

רק 25% הצהירו שהם נגד

ומה עם השאר? להם פשוט אין עמדה בנושא.

הנה עוד כמה נקודות מעניינות שעלו מפילוח הנתונים: נשים בעד יותר מאשר גברים, לפי הסקר שלנו 61 אחוז מהנשים בעד נישואים חד מיניים ולעומת זאת אצל הגברים – 65 אחוז מהם נגד. גם פילוח הגילאים מציג מגמה ברורה, וככל שעולה הגיל המגמה היא יותר להתנגד לנישואים חד מיניים. נקודה נוספת שראוי להתייחס אליה היא העובדה שכמעט 50% ממי שאין לו עוד ילדים (צעיר או מי שבחר שלא להיות אבא או אמא), הצהיר שהוא בעד.

הדיון שיתקיים מחר במליאת הכנסת בנושא הנישואין האזרחיים בישראל ייערך בעקבות הצעה של ח"כ קסניה סבטלובה מהמחנה הציוני וח"כ יעל גרמן מיש עתיד. העברנו את פרטי הסקר לחברת הכנסת גרמן וזה מה שהיה לה לומר: "הסקר נפלא, הוא מבטא את המהפכה הפלורליסטית שהמדינה עוברת בשנים האחרונות ואני מאוד מקווה שיעבירו את החוק בכנסת".

 חי בלילה: א'-ג' ב-23:25