הפניה לשידור החי

העדכון האחרון:

02:00 - רתם: "זה לא נעים להיות מועמדת, אני לא יכולה להיות אדישה"

רתם ונטלי יושבות בחדר ארונות ומדברות על ההדחה הקרובה. רתם אומרת: "זה באמת לא נעים להיות מועמדת, אני לא יכולה להיות אדישה", ונטלי מסכימה איתה. בינתיים רוב דיירי הבית הלכו לישון, אבל מושיק ומוטי יושבים בחצר. מושיק מספר למוטי על שיחה שהייתה לו עם נירו: "אני אוהב אותו כשחקן אמרתי לו, אבל שאני לא אוהב איך שהוא מדבר". מוטי אומר לו שיש לו תחושה שיש סיכוי שמחר הוא ילך הביתה, ומושיק אומר לו שהוא חושב שהוא טועה. הם עוברים לדבר על רתם ומוטי אומר: "היא ילדה צעירה עוד", ומושיק מסכים איתו. בהמשך הם נכנסים לבית ומתכוננים ללכת לישון.

בחדר השינה נטלי ואיציק מדברים במיטה. הם מדברים על שירים שהם אוהבים והיו רוצים שהאח הגדול ישמיע. אחר כך איציק שואל את נטלי על מה היא דיברה עם רתם, והיא מספרת לו שרתם שמעה שהיא בוכה, ושהן דיברו על הפחד להיפרד ממנו בגלל ההדחה. איציק ונטלי ממשיכים להתלטף במיטה ולדבר, והיא ממשיכה לספר לו על השיחה על הפחדים שלה ועל זוגיות: "אני רוצה להתמודד עם זוגיות באמת, בלי לעגל פינות" היא אומר לו.

 

01:00 - נטלי: "שנה שלמה הוצאתי כל מה שקשור באהבה מהחיים שלי, פתאום עכשיו זה מהמם כזה"

רתם ונטלי מדברות בחצר. נטלי מספרת לרתם שתמיד היה קשה לה בתחרות: "אני עוברת פה איזשהו סיפור" היא אומרת לרתם, אני מתמודדת עם הפחד הכי גדול שיש לי. זה סיוט". שיר מצטרפת לשיחה ואומרת: "פה את יכולה להיות סופר אמיתי". "כן ולא" נטלי משיבה לה, ואז היא ממשיכה לדבר על החוויה שלה בבית האח: "שנה שלמה הוצאתי כל מה שקשור לאהבה מהחיים שלי, פתאום עכשיו זה מהמם כזה. ברור שאני לא רוצה ללכת מחר ולהיפרד מאיציק. זה עוד משהו בכל התחושות שלי". בהמשך הן מדברות על ההכנות לשידור שיתרחש מחר.

בינתיים בתוך הבית, שיר, איציק וסטלה יושבים לארוחת ערב ומדברים על ההורים שלהם שדיברו מרוקאית. איציק מספר שהוא מבין טוב מרוקאית ויודע גם לדבר: "עם סבתא שלי דיברתי רק מרוקאית, אני היחיד שהיה מבין אותה". סטלה מספרת שהיא גם יכולה לדבר ומבינה טוב מאוד, ושיר מספרת שהיא יודעת רק משפט אחד שתמיד ההורים שלה אמרו לידה. היא אומרת אותו במרוקאית לאיציק וסטלה, שצוחקים ואומרים לה שהמשמעות שלו הוא "שלא תבין שום דבר".
 
בהמשך איציק יוצא החוצה ויושב לדבר עם נירו בחצר. הוא מספר לו למה הוא כעס עליו כל כך אתמול, הוא אומר שזה בגלל שהמצב בבית והלחץ שיש בו, גורם לו לכעוס יותר מדי: "אתה יושב פה בכלוב של אריות", הוא אומר. נירו מנסה להרגיע אותו ואומר לו: "העיקר לא לאבד פרופורציה" ומבטיח לו שבבית רואים הכל.
 
00:00 - רתם לשיר: ״את לא תצאי מפה עם המון חברים חדשים״

שיר עדיין מתוסכלת מהעובדה שהגולשים הצביעו שהיא צבועה: ״אני יודעת מי אני ומה אני שווה ואם יש מישהו שישנה את דעתו בעקבות התוצאה הזו אני אדע מי החברים שלי״. רתם אומרת שכל יום כל אחד מהם יכול להיכנס לסרט ואפילו היא שמכירה את עצמה 29 שנים, שאלה את עצמה את השאלה: ״האם אהיה מסוגלת לגנוב לחברה את הגבר שלה?״, למרות שהיא ממש לא בן אדם כזה. רתם וקטיה מסבירות לשיר שהיא יכולה לצאת אפילו יותר חזקה מהסיפור הזה, ושיר מסכימה ואומרת שלפחות עכשיו היא תדע מי הם החברים האמיתיים שלה. ״גם זה לא בטוח, את לא תצאי מפה עם המון חברים חדשים״, אומרת רתם, ומוסיפה שהיא תצא אולי עם חבר או שניים ושהתמימות שלה מרגשת ומפתיעה, ושלדעתה גם הצופים רואים את זה.

מאוחר יותר שיר מספרת למושיק שגם לה היה פחד מטיסות אבל היא התגברה עליו כי הקריירה שלה הייתה חשובה לה יותר מהפחד: ״אמרתי לעצמי שגם אם אמות בטיסה, אמות בדרך לחלום״

בינתיים בחצר, רתם מודה בשיחה עם הדיירים שהתנודות הרגשיות בבית מאד מהירות ושזה קשה לה. היא מעודדת את עצמה שמחר היא תעשה אימון ספורט רציני, ואיציק מעביר נושא ושואל אותה לאן היא יוצאת בתל אביב: ״הבנתי משהו נורא עצוב לגבי עצמי, שאני לא יוצאת״, היא אומרת ובין הדיירים מתפתחת שיחה על מקומות הבילוי המועדפים עליהם.

23:00 - נטלי בוכה לאיציק: ״בסוף אתה תישאר ואני אלך וזה יהיה לי הכי קשה בעולם״

לאחר הדרמה הגדולה עם חשיפת רשימת המועמדים החדשה להדחה, איציק וסתיו נקראים לחדר האח הגדול. בינתיים בסלון, שיר נעלבת עד עמקי נשמתה מכך שגולשי מאקו בחרו בה כ"דיירת הכי צבועה": ״לא אכפת לי לעוף אחרי השאלה הזאת, אני הבן אדם הכי לא צבוע שיש״, היא אומרת. רתם מרגיעה אותה ומסבירה לה שמתוקף עבודתה היא תמיד תספוג ביקורות לא מפרגנות: ״עכשיו אני אלך לחתוך לך תפוח ובינתיים תירגעי״, היא מסכמת.

מאוחר יותר בחצר, סטלה אומרת לסתיו: ״אנחנו לא נחיה פה בלעדיך, שיהיה לך ברור״, ומושיק מחזק אותה ואומר שלדעתו זה ברור שהוא ישאר בבית. ״מה שצריך לקרות יקרה״, מסכם סתיו. כמו שיר, גם מושיק מתבאס על כך שהוא נבחר לדייר הכי תככן בבית: ״אני הכי לא תככן״. נטלי מנסה להרגיע את הרוחות ולהסביר שלא צריך לקחת קשה את המדרגים באינטרנט: ״הם יכולים להיתפס על שטות אחת ולעוף איתה״.

מאוחר יותר בשיחה אינטימית בחדר הארונות, נטלי מתפרקת: ״אני אשאר בבית רק בגללך, לא כי אני בן אדם מעניין או מיוחד״, היא אומרת לאיציק ומדברת על כך שהשאלות עליה היו משעממות ולא שאלות עם ׳פלפל׳. 
נטלי ממשיכה ואומרת שהיא מרגישה שלא הצליחה להביא את עצמה כמו שצריך והיא מתחילה לפרוץ בבכי: ״בסוף אתה תישאר ואני אלך וזה יהיה לי הכי קשה בעולם״, ואיציק מסביר לה שזה שהיא הולכת עם הרגש שלה זה הכי להביא את עצמה ושהצופים רואים זאת. ״איך מבן אדם אחד נהייתי שניים?״, היא שואלת ואיציק מרגיע אותה: ״את הבטחת לשמור עליי ואת לא הולכת לשום מקום בלעדיי״.

בינתיים בחצר, מושיק מחליט לדבר באופן גלוי עם נירו ואומר לו שהוא נפגע ממנו ושהוא לא ירשה לעצמו בחיים לדבר אליו ככה: ״אני לא יודע איך לאכול אותך״, מודה מושיק. נירו אומר שהוא יקח לתשומת ליבו ושהוא ישתדל להיות רגיש יותר ואף מוסיף שאמר את מה שאמר בצחוק. בסוף השיחה, הם לוחצים ידיים, מתחבקים ומסכימים לפתוח ׳דף חדש׳.

22:00 – שיר נעלבת

דקות לפני העלייה לשידור הדיירים עדיין בחצר, ושיר אומרת לסטלה שהיא מזכירה לה מאד את סבתא שלה בצעירותה: ״האודם האדום, השיער עם הפרחים, הלק שלך״, וסטלה מבקשת שהיא תראה לה תמונה כשיצאו מהבית. בהמשך, הדיירים נכנסים הביתה: ״בהצלחה אחים שלי אני אוהב אתכם״, אומר מושיק והאח הגדול קורא לכולם להתיישב. כשהם מגיעים לסלון, הם מגלים שורות של ריבועים כחולים ממוספרים מאחת ועד שבע. 

הדיירים המועמדים להדחה מבינים שאחד מהם עומד להינצל מההדחה, וכל אחד מהם תופס שורה. האח הגדול מסביר שהמועמדים להדחה ישאלו שבע שאלות ויצטרכו לקלוע לדירוג של גולשי מאקו על שאלות כמו: "מי הדייר המטופח ביותר - סטלה או מושיק?" ועוד. בשאלה החמישית האח הגדול שואל מי לדעת גולשי מאקו, יותר צבוע - שיר או מוטי? כששיר שומעת שגולשי מאקו ענו שהיא יותר צבועה, היא נעלבת עד עמקי נשמתה.

בסוף המשימה, מי שענה על הכי הרבה שאלות כמו גולשי מאקו הוא איציק ולכן הוא ניצל בפעם השנייה מהדחה. ברגע שהוא מבין שעליו לבחור מישהו במקומו, הוא שואל: ״אני יכול להחזיר את עצמי?״, האח הגדול עונה לו שאם הוא יעשה זאת, הדייר שענה על הכי הרבה שאלות אחריו יאלץ לעשות זאת במקומו.

לאחר הפסקה קצרה בה הרוחות בבית גועשות, איציק מודיע שבחר להעמיד את סתיו להדחה ומבקש לנמק: ״בחרתי את החזק ביותר מבין האפשרויות, מי שבוחר זה חבר׳ה שמתחברים מאד לסתיו. אני מצטער סתיו אבל זו הסיבה היחידה. באמת״. לאחר שהרוחות נרגעות, ורשימת ההדחה משתנה סופית, האח הגדול מודיע כי רתם, נטלי, קטיה, מוטי, נירו וסתיו הם המועמדים להדחה השבוע וכי ההצבעה נפתחת עכשיו.

21:00 - נירו: ״אולי יכניסו עוד דייר״

הדיירים יושבים בחצר במתח לקראת השידור החי, וככל שהדקות עוברות המתח רק גובר. הם תוהים מה קורה בסלון בזמן שהם בחוץ: ״אולי יכניסו עוד דייר״, מציע נירו ושאר הדיירים שוללים את האופציה הזו משום שכבר נכנסו 12 אנשים. רתם אומרת שהיא מרגישה כמו ויקינגית עם הלבוש שלה: ״השיער אסוף אחורה, וגם האודם מתאים״, והיא עושה שריר בזרוע ומופתעת מכך שגם לקטיה יש שריר מפותח.

מאוחר יותר, רתם ונטלי נזכרות בימים שלפני הכניסה לבית ורתם מספרת שברגע הכניסה היא ממש הופתעה מצעקות הקהל. ״בהתחלה לא הייתה שניה של שקט פה אבל עכשיו יש רגעים של שקט וזה נחמד״, אומרת נטלי ורתם מסכימה. בהמשך, סטלה מנסה להפר את הדממה ושואלת: ״אולי נשיר קצת? בשביל מה לימדתי אתכם מרוקאית?״, אבל אין מענה מצדם של הדיירים, שממתינים בקוצר רוח לתחילת המשימה.

20:00 - רתם על השידור החי: ״בטוח תהיה משימה״

״משהו לא הגיוני לי שהשידור כל כך מוקדם״, אומרת שיר, ורתם מוסיפה: ״כן, תהיה משימה בטוח״. בהמשך, האח הגדול מודיע שעוד מעט הסלון והחדרים יסגרו, הדיירים המופתעים לא מבינים איפה הם אמורים להיות, ושיר מתחילה להילחץ: ״משהו הזוי קורה כאן אני אומרת לך״.

כולם מתאספים בחצר, מחכים לשידור החי בהתרגשות ומסכימים על כך שצריך לצמצם את המותרות בעקבות בעיות תקציב: ״לא נעים לא לומר לכם אבל גם שייקים זה מותרות״, אומרת סטלה. מוטי מבקש מסטלה ומאיציק שילמדו אותו כמה משפטים במרוקאית והם מסבירים לו איך להבדיל בין זכר ונקבה.

בינתיים במטבח, נירו מכין לעצמו אוכל והדיירים לא מבינים למה הוא עושה את זה דווקא לפני שעולים לשידור החי: ״יש לו כל הזמן מצבי רוח״, אומרת שיר, וכולם מסכימים שמצבי הרוח האלו מעכירים את האווירה.

19:00 - קטיה: ״נירו הפחיד אותי״

רתם ושיר מסיימות את האימון ואיציק, שנשאר בחצר עם מושיק, קם ומתחיל להתאגרף עם שק האיגרוף. מושיק מתרשם ממנו: ״וואו! פירקת את השק, תראה איזה עיוותים עשית לו״, ולאחר כמה דקות של מנוחה איציק נכנס לחדר השינה ונשכב על המיטה בזמן שנטלי מתאפרת. לפתע, נטלי מתעטשת ואיציק אומר בתגובה: ״אני לא מאמין שעשית אפצ'י עכשיו, כנראה שמה שעובר לי בראש נכון", ושניהם צוחקים.

בינתיים בחדר האמבטיה, רתם וקטיה מסתדרות לקראת השידור החי: ״נירו הפחיד אותי״, אומרת קטיה, ״הוא התעורר ופתאום הוא אמר את השם שלי, הייתי בשוק״. רתם, שמנסה להבין, שואלת: ״למה? לא שאלת אותו מה הוא רוצה?״, קטיה משיבה שלא שאלה אותו כי נשארה בהלם. בהמשך, האח הגדול מודיע שבעוד 20 דקות הדיירים יעלו לשידור החי, והן ממשיכות להתארגן במרץ.

18:00- רתם: "אני לא הגעתי לכאן בשביל לצאת עם שיער לבן"

אחרי ארוחת הצהריים, איציק מתעייף ונרדם ושוב האח הגדול מבהיר את חוקי הבית, ורתם שוטפת כלים ביחד עם שיר שעוזרת לה. נטלי ניגשת לאיציק בחדר השינה בניסיון להחזיק אותו ער והם משוחחים על איך יהיה הקשר אחרי התכנית: "מעניין איך זה יהיה כשאני אוכל להגיד לך הכל", נטלי אומרת לו, והוא משיב בצחוק: "אני אתמוטט". בהמשך, קטיה, שיר ונירו יושבים בחצר ומשוחחים והאח הגדול מודיע כי יש מים חמים כדי להתארגן לקראת השידור בערב, ושיר מזדרזת לשים בגדי ספורט כדי להספיק להתאמן. רתם מצטרפת לחצר וקטיה שואלת אותה: "נהנת מהחוויה של שטיפת כלים?" ורתם משיבה מיד: "לא, זה דוחה". גם שתיהן תוהות מה יקרה אחרי היציאה מבית האח הגדול, ורתם מסבירה שיהיה עמוס ואומרת: "זה מגניב, מתחילים החיים".

השיחה של נטלי ואיציק ממשיכה ונטלי צוחקת: "יש פה קאטצ', רק 'את ואני', זה כל נושאי השיחה העיקריים שאתה רוצה לדבר איתי עליהם", איציק צוחק ומקרב את המיקרופון כדי שישמעו טוב יותר את מה שהיא אמרה: "כל הזמן רגשות, רגשות", היא ממשיכה לעקוץ אותו והם צוחקים. בנתיים בחצר, שיר מגיעה לבושה לאימון וביחד עם קטיה ורתם הן מתאמנות על הדילגית בתורות. רתם מתיישבת עם איציק לשיחה בפינת העישון והוא שואל אותה לגבי השידור בערב: "מה התחושה שלך?", ורתם מסבירה לו שהיא לא מפחדת לצאת ושהיא תהנה עם האנשים שמחכים לה בחוץ: "אני לא מרגישה שאני משתגעת, שבוע שעבר בערב כמעט התעלפתי, אני לא באותו מתח כבר", וממשיכה, "אנשים התחילו לעשות פה אחד לשני פרצופים, אנשים צועקים מבחוץ שטויות, אני לא הגעתי לכאן בשביל לצאת עם שיער לבן", ומסבירה שהיא לוקחת דברים באופן פרופורציונלי יותר, "הכרתי פה אנשים מהממים, וחלק אני לא אראה וזה סבבה".

17:00- נטלי על נירו: "כל פעם שהוא עובר זה כמו התחושה הלא נעימה שהייתה לי כשאריאנה הייתה עוברת"

רתם ונטלי יושבות בחדר השינה ומדברות על נירו: "אם אני יכולה להשוות, אז בתחושה שלי כל פעם שהוא עובר זה כמו התחושה הלא נעימה שהייתה לי הרבה פעמים כשאריאנה הייתה עוברת", היא אומרת וממשיכה, "זו אנרגיה שהייתה מקשה הרבה פעמים". הן ממשיכות לשוחח על החיים בבית: "אנחנו מספקים חומר משובח",מסבירה רתם איך הכל נראה מבחוץ, ונטלי מסכמת: "בידור במיטבו". בינתיים בחצר, מוטי פותח בסשן בידור משלו ומצחיק את סטלה ומושיק עם חיקויים של צביקה פיק.

איציק אוסף את כל דיירי הבית ומודיע שארוחת הצהריים מוכנה בזמן ששיר מכינה צלחות לכולם. אחרי שכולם מתיישבים לאכול הם מודים להם על הפסטה הטעימה, ובסוף הארוחה מושיק מפרגן לאיציק: "שתמשיך להפתיע אותנו, מאחל לך ולנו". שיר מתעניינת מי הולך לקחת על עצמו את שטיפת הכלים ורתם אומרת שהגיע תורה, בעוד שנירו יושב ולא מציע את עצמו.

16:00- השפים איציק ושיר ממשיכים בבישולים

הדיירים משתפים פעולה יחדיו ומצטרפים לאיציק ושיר להכנת ארוחת הצהריים. נירו שוב נרדם בחצר, והאח הגדול משמיע את צליל התינוק הבוכה על מנת להעיר אותו. מושיק מזמר במטבח ומנעים את זמנם של שיר ואיציק, ורתם נכנסת לנסט לבדה ועושה את אימון הכושר היומי שלה. בהמשך, מושיק ונטלי יושבים בחצר, ומושיק מפרגן למוטי: "ביג לייק", הוא אומר לו בזמן שהוא מגיע להתיישב איתם בחצר. "על מה?", הוא שואל אותם, ונטלי מיד עונה: "just for being you". רתם מספרת לנטלי שהיא תמיד לוקחת איתה דילגית לחופשות: "לא כדאי להיות חדר לידי בבית מלון", היא אומרת וצוחקת, "ולא רק מהסיבה הזאת". 

15:00- איציק על נטלי: "לא חשבתי לרגע שהולך להיות איתה משהו"

איציק ומושיק יושבים בחצר הבית ומשוחחים על נטלי: "אני מת עליה שתדע לך", אומר מושיק לאיציק שמסכים איתו:  "בן אדם טוב שעושה אותך שמח, זה מספיק, מה היה ומה יהיה זה לא מעניין". האח הגדול מודיע לנירו שהוא ישן ועובר על חוקי הבית ומושיק מגיב: "ממש מעניין אותו".

דיירי הבית נהנים מהעוגיות של מוטי שלא מפסיק לאפות להם נשנושים במטבח, ואיציק ונטלי שוכבים זה לצד זו במיטה, ואיציק שר ומלטף את נטלי. מאוחר יותר, שיר ואיציק יוצאים מחדר השינה ועוברים למטבח להתחיל לבשל את ארוחת הצהריים. בהמשך, מוטי ואיציק עושים הפסקה ויוצאים לפינת העישון. "היא נחמדה מאד האורחת שלנו", מוטי אומר על סטלה, ואיציק מביע את דעתו: "היא מסתכלת על דברים מזווית אחרת". הם ממשיכים לדבר על היחסים של איציק ונטלי. "לא חשבתי לרגע שהולך להיות איתה משהו, גם לא רציתי", מספר איציק על הרגעים הראשונים של הכניסה לבית, "באנו מוכנים שזה לא יקרה, ודווקא כל הדברים האלה קורים כשאתה לא מוכן".

14:00- משתזפים, מבשלים ונהנים: האווירה בבית רגועה

הדיירים נהנים ממזג האוויר השמשי ונמצאים בחצר, כשחלק בבריכה והשאר משתזפים בחוץ. איציק שמגלה פרפר במים, מציל אותו לשמחתה של נטלי: "איציק הצלנו נשמה", היא אומרת ומחבקת אותו. הדיירים משוחחים ושרים את "היום היום" של שרית חדד. מאוחר יותר, קטיה, שיר ורתם מתכננות את אימון הכושר היומי שלהן, ונירו מתערב: "בימים האחרונים המכון כושר עובד פחות טוב". רתם ישר עונה לו שהוא טועה. בנתיים קטיה נכנסת למטבח ומחמיאה למוטי: "איזה ריחות!". מושיק, נטלי ואיציק קוראים למוטי מהמטבח והוא מגיע ונותן להם חידות: "נשרפו לי העוגיות על האש בגלל השטויות שלך", הוא אומר לאיציק בריצה למטבח, והם צוחקים. מושיק יוצא מהבריכה ומתחיל להתאגרף מול שק האגרוף, ורתם ליד מפרשנת: "הזעם של מושון". היא מצחיקה את מושיק: "תעשה לי את זה בכעוס", היא אומרת וממשיכה, "מושיק לא לבעוט עם כפכף, מה אתה חובבן?". 

13:00- נירו: "בשנים האחרונות אני די לבד"

מוטי שוכב במיטתו מול תמונתה של נכדתו החדשה ומתרגש. באווירה טובה, יושבים מושיק, רתם וקטיה בחצר וממציאים סיפור טלנובלה שלם שיתקיים בתוך הבית. מושיק חושב שזה יהיה דבילי ורתם מגוננת על הרעיון שלה: "ככל שיהיה יותר דבילי, ככה היא תצליח יותר - זה המתכון!", הם צוחקים.  מושיק נכנס לבית ורתם אומרת לקטיה: "אסור שאת תעזבי", והן שרות יחד שירים.

בינתיים בבית, איציק ושיר מכינים שייק פירות לדיירים, ושיר מבקשת ממנו שכשיש לו מה להגיד לה שיבוא ויגיד לה הכל, והוא אומר לה שהוא לא מסתיר כלום ושהוא יבוא. אחרי שנירו טועם את השייק של איציק הוא אומר לו: "הרווחת פה משהו מהשהות שלך איציק", וממשיך, "כל אחד עובר פה תהליך". רתם מתעניינת אם גם נירו מרגיש שהוא עובר תהליך והוא עונה: "בטח, אף פעם לא הייתי במצב כזה, נעול במשך שבועיים עם עשרה אנשים על רבע דונם", הוא חושב על השאלה שלה ומספר בנוכחות נטלי ואיציק, "בשנים האחרונות אני די לבד, וזה מתוך בחירה, לא יותר מידי חברים, לא בילויים, ועצם זה שאני נמצא כאן נעול עם עשרה אנשים אז גם אני עובר משהו, אם אני רוצה או לא רוצה".

כשמושיק יוצא לחצר הוא מבקש מרתם שלא תתבאס עליו ומבקש שתפנה את הכוסות שליד המיטה שלה: "לפעמים אתה אומר משהו וזה יוצא מפרופורציות" הוא אומר לה והיא מיד עונה לו: "הלחצת אותי", ומראה נכונות לפנות את הכלים. 

12:00 - "מחלקת הסוציומטים" נגד "מחלקת המבעבעים"

שיר ומושיק בחדר השינה מדברים על השלכות פרסום רשימת המועמדים להדחה: "אם שמתי פה מישהו, זה לא כי יש לי נגדו משהו, אלא כי אני פחות מדברת איתו", שיר טוענת ומנסה להבין אם אחרי כל רשימת הדחה הרוחות בבית יסערו.

קטיה שוטפת כלים, ורתם ונירו מצטרפים אליה ומתחילים לדבר על מטלות הבית וחלוקת התפקידים. נירו אומר לרתם שהיא שייכת ל"מחלקת הסוציומטים" כי היא זו שמנקה את השירותים לבד, והיא בתגובה אומרת לו שהוא שייך ל"מחלקת המבעבעים", ומנמקת: "אתה על המדף עם הקאוות, אתה שקט ולאט עולה". הם ממשיכים לדבר על מטלות הבית ורתם מוסיפה: "אסור להתבלבל, גם אנשים שאופים לחם זה לא אומר שהם לא במחלקת הסוציומטים", נירו מסכים איתה ובוחר לבקר אותה: "את עושה טעות אסטרטגית, את משווה את עצמך לאחרים". רתם וקטיה ממשיכות את השיחה לבד וקטיה מספרת שהיא מפחדת להיות ליד איציק כדי שלא תעיר לו על מטלות הבית.

בינתיים, בחצר, נטלי מנתחת את המצב בבית: "היינו מאושרים כשחיינו בקרטונים, השפע בילבל אותנו". מושיק מנצל את הזמן ושר בפני הדיירים את שירו: "עד שמצאתי אותך", בזמן שמוטי חד חידות לנטלי ולאיציק שמנסים לפתור אותן. הדיירים ממשיכים לתהות לגבי מה יקרה היום בערב ומושיק אומר שהוא בטוח ששמע שאחד מהדיירים יינצל היום: "יכול להיות שזה יהיה על חשבון דייר אחר", הוא מניח.

איציק מצטרף לרתם בבריכה ורשימת ההדחה עדיין מעסיקה אותם: "מעולם לא הייתי אדם שכולם אוהבים", רותם מתוודה ואיציק אומר שגם הוא כזה, "אין באמצע". נירו שואל את הדיירים אם ישראל חסר להם ואיציק עונה בישירות: "לא", בזמן שמוטי מספר שישראל חסר לו. "השנקל מזל" של נטלי ואיציק הלך לאיבוד והם מנסים למצוא אותו בחדר השינה.

11:00 - נירו: "אין אצלי אחד בלב ואחד בפה"

מושיק ומוטי מנצלים את הבוקר השרבי כדי לדבר על המשחק: "כשאתה שם כל כך הרבה אנשים בתוך בית, חייבים לצאת פיצוצים", מושיק אומר. הם עוברים לדבר על אירועי אמש ומושיק מנתח את ההתנהגות של נירו: "הבעיה שההתפרצויות שלו זה מתקפות, אחר כך הוא הולך אחורה ומבקש סליחה", הוא אומר ומוסיף: "חבל שזה המצב כי יש לו הרבה ידע והשכלה, כל אחד אחראי על מה שיוצא לו מהפה". מושיק מסכם: "צריך ליהנות מהחוויה, מהניתוק הזה".

איציק מתיישב בחצר ומגיע למסקנה: "זה נראה כאילו קמנו לאותו יום, לאותו המצב". מוטי מציע לגוון עם נושא יומי שעליו ידברו במשך היום. איציק עדיין לא נרגע מהעובדה שהאח הגדול השמיע שני שירים בבוקר וטוען: "זה משהו שקשור למישהו שבא, ולא למישהו שהולך". מוטי מסכים איתו ואומר שראש הממשלה יגיע לביקור בבית.

נירו מצטרף לחצר ומוטי מנצל את ההזדמנות לשאול אותו על אירועי אמש: "אין אצלי אחד בלב ואחד בפה", נירו מנסה להסביר את עצמו. "לפעמים צריך לקחת נשימה לפני שמתפרצים", מוטי מייעץ לו ומספר שלא היה נוכח בזמן ההתפרצות. קטיה מספרת שגם היא לא ראתה את ההתפרצות וטוענת שהיא מפספסת את כל ההתרחשויות בבית. "זה כי את יושבת כל היום ובוכה בחדר האח הגדול", נירו עונה לה.

הדיירים ממשיכים לשבת בחצר ומוטי, איציק ונירו מתחילים לדבר על סיפורי התנ''ך, בזמן שרתם נכנסת לבריכה עם בגד ים חדש שקיבלה משיר. מוטי מעדכן את מושיק על השיחה עם נירו וטוען שנירו הסכים איתו והבין שהוא צריך לעבוד על עצמו. מושיק אומר למוטי שהוא מתכוון לגשת לנירו ולומר לו שהוא לא מעוניין לדבר איתו: "אני סיימתי איתו, אני אתפוס אותו ואגיד לו, התחלת איתי ברגל שמאל, אל תפנה אלי, אל תשב לידי. אני לא יכול לראות אותו", מוטי מייעץ לו לא להגיד לו כלום, אבל מושיק לא משתכנע.

10:00 - סטלה מסכמת שבוע ראשון בבית: "קצת דרמה פה ושם"

הבוקר עלה על בית האח הגדול ונטלי שוכבת בחצר, כשאיציק, סטלה וקטיה לצידה. מושיק מצטרף אליהם ומניח תפילין. איציק מבקש ממנו שיברך את הילדים שלו, ולוחש לו, מאחורי גבה של נטלי, שיברך גם את הילדים שלה. לסטלה נופל האסימון שעבר שבוע מאז שנכנסה לבית האח הגדול ונטלי שואלת אותה איך היא מסכמת את השבוע, "הרבה זמן לא צחקתי ככה", היא אומרת בחיוך מוסיפה: "קצת דרמה פה ושם".

איציק וסטלה תוהים מדוע האח הגדול העיר אותם הבוקר עם שני שירים, וסטלה חושבת שקיבלו שיר נוסף בשל בקשתו של מושיק לשיר בעברית. איציק ונטלי חוזרים לחדר השינה, מתחבקים ומתאוששים מאירועי אמש. מוטי וקטיה יושבים בחצר כשלפתע מוטי מתוודה "עשיתי טעות, טעות שבאה מתום לב", אך לא מוכן להוסיף.

09:00 - רוק כבד, בוקר כבד?

הדיירים לא לגמרי מצליחים להתעורר עם השיר "Seven Nations Army" של ה-White Stripes, ליום שבסופו יקבלו את רשימת ההדחה הסופית. נטלי היתה הראשונה להתעורר, והספיקה כבר לצאת לחצר ולחזור להתארגנויות הבוקר. איציק התעורר מהרעש שעשתה, אבל בחר להישאר במיטה. גם סטלה התעוררה לפני שיר ההשכמה ויצאה מחדר השינה אל הבוקר הקייצי. האח הגדול מחליט שצריך עוד שיר כדי להעיר את הדיירים סופית, ומנגן להם גם את "שוב הדיסקו כאן" של הדורבנים.

>> משימת ההצלה יוצאת לדרך: הצביעו עכשיו בסקר ותוכלו להציל את אחד הדיירים מהדחה

מה קרה אתמול?

הדיירים התעוררו עם השיר "GOLDEN BOY", שהגיע במוצאי שבת למקום התשיעי באירוויזיון, ומתחילים את הבוקר בין היתר בשיחה על ההדחות, לקראת פרסום רשימת ההדחה שצפוי בערב. רתם מתחילה להבין שיש כמה וכמה דיירים בבית שלא אוהבים אותה. שיר ואיציק אומרים שלא אכפת להם להיות מודחים ושמיצו את החוויה.

בערב איציק מפנק בארוחה טבעונית, ולאחר מכן הדיירים ממתינים לגלות מי יהיו המועמדים להדחה. כשהרשימה מתפרסמת הרוחות סוערות, יותר מכל אצל נירו שיוצא על איציק ואומר דברים קשים גם לנטלי. נירו מנסה לשכנע את איציק שהוא לא צריך זוגיות, וסתיו מתעצבן. לבסוף כולם הולכים לישון, אבל לא להרבה זמן. 

רוצים לדעת כל מה שקרה אתמול?