לא סתם קבעו באירופה ש'כל הדרכים מובילות לרומא', כי אם עדיין לא יצא לכם לבקר בעיר המשובחת הזאת, כנראה שלא טעמתם אוכל טעים מעום. זוהי גם בירת איטליה שמשתרעת משני צידיו של נהר הטיבר, ומשמשת בעיקר כמרכז תיירותי, דתי ותרבותי, שמושך אליו מיליוני תיירים בכל שנה. ברומא תוכלו למצוא גם את אחת מהקהילות היהודיות הוותיקות בעולם, שמונה כ-15 אלף יהודים וקיימת כמעט 2,200 שנים.

המטבח האיטלקי הוא הכלאה בין מטבחי מחוזות איטליה השונים, שהושפעו בעיקר מהעמים שחיו באיטליה, כמו הרומאים, הנורמנדים והלומברדים. גם המטבחים שסמוכים גאוגרפית אליה השפיעו על המטבח האיטלקי, שנחשב לאחד המטבחים המשובחים והמפורסמים בעולם. בין המנות הפופולריות תוכלו למצוא את הפיצה, פסטה, רטבים מיוחדים, קינוחים ועוד.

אז מה אכלנו ברומא?

ספגטי בשוק קמפו די פיורי

זהו שוק האיכרים המפורסם ברומא, שנוסד אי שם בשנת 1869. במשך מאות שנים השוק היה במה להוצאות פומביות להורג, אבל היום הוא בעיקר ידוע כשוק שמביא את איטליה במיטבה. בין הריחות והצבעים העשירים של השוק, תוכלו למצוא את "לה קוצ'ינה דלה נונה", אישה איטלקייה שמדגימה את מהות הפסטה האיטלקית, ומכינה אותה רק ביד.

כתובת: Osteria Da Fortunata, Campo Dè Fiori

קצ'יו א-פפה ב-Trattoria da Gino al Parlamento

הקצ'יו א-פפה היא הפסטה המפורסמת של המקום, שפירושה באיטלקית הוא פסטה עם זנב שור. בין המנות הנפלאות במסעדה תוכלו להתפנק גם במנת הקרבונרה הנחשבת או במומחיות הבית - פסטה עם אפונה, בייקון ופטריות. המתכונים למנות הנפלאות האלו מועברים כבר מאות שנים במשפחה, כמו גם הבעלות על מוסד זה, שהוקם בשנת 1963, ועבר בירושה לפבריציו דל גרוסו מאביו. 

כתובת: Vicolo Rosini, 4, 00186 Roma, Italy

פיצה מרגריטה ב-Trapizzino

איך אפשר להגיע לרומא ולא לטעום מהמאכל הלאומי, שאף מוגש בצבעי הדגל האיטלקי - הפיצה? אז התשובה היא כמובן, לא, אי אפשר. ואם כבר פיצה אז רק אצל סטפנו קלגרי, שהקים את שלוש הפיצריות שנחשבות לטובות ולפופולריות ביותר ברומא. אגב, סטפנו החל את דרכו בכלל כשליח במאפייה, ולאחר לימודים ארוכים פתח בשנת 2005 את הפיצרייה הראשונה שלו - סופרנו.

כתובת: Via Siria, 1, 00179 Roma, Italy

קינוח גן המים בלה פרגולה

אם תשאלו כל רומאי מהי המסעדה הטובה ביותר בעיר, התשובה שלו תהיה חד משמעית - לה פרגולה. המסעדה היחידה ברומא בעלת שלושה כוכבי מישלן, שנמצאת במלון קוואליירי, ומציעה לסועדים נוף פנורמי שמשקיף על כל העיר. הפופלריות של המסעדה היא כה גבוהה, שצריך להזמין אליה מקומות כחצי שנה מראש. מי שהביא את המסעדה לרמה הזו, הוא השף היינץ בק מגרמניה. הוא הגיע למסעדה בשנת 1994, ולאחר שבע שנים השיג למסעדה את שני כוכבי המישלן הראשונים בכל רומא, כאשר בשנת 2005 צירף גם את הכוכב השלישי. מאז זכתה המסעדה כמעט בכל קטגוריה אפשרית, ביניהן המסעדה הטובה ביותר, שף השנה, פרס מפעל חיים, ואפילו תואר אבירות לשף מהרפובליקה הפדרלית של גרמניה.

כתובת: Rome Cavalieri Waldorf Astoria, Via Alberto Cadlolo, 101, 00136 Roma, Italy

מסעדת המישלן היחידה בעיר! לה פרגולה, רומא

A post shared by הכי טעים בעולם (@hashtagfood.il) on


ספירת טירמיסו ב-Glass

בעלת המקום, כריסטינה בוורמן, נחשבת באיטליה לממציאת הטירמיסו החדש. עם אלפי עוקבים באינסטגרם, שני מזלגות מגמברו רוסו וכוכב מישלן אחד, אין ספק שהמסעדות בבעלותה מגישות את הקינוחים הטעימים באיטליה. מישלן אף החמיאו לה על הטאץ' המודרני היצירתי שזו מביאה למנות האיטלקיות, ואכן, התמונות מדברות בעד עצמן.

כתובת: Vicolo de' Cinque, 58, 00153 Roma, Italy

ספירת טרמיסו

A post shared by הכי טעים בעולם (@hashtagfood.il) on


"הכי טעים בעולם" עם נדב בורנשטיין, שני ושלישי 22:30, קשת, ערוץ 2