יותר ויותר תיירים מישראל והעולם כולו בוחרים את בוקרשט כיעד הטיול המועדף עליהם, שם הם נהנים מהאטרקציות המרהיבות שמספקת להם עיר הבירה של רומניה. מארכיטקטורה שמזכירה במקצת את הסגנון הפריזאי ועד למאות אלפי הסטודנטים שלומדים בעיר, אין ספק שאם בחרתם לקפוץ לביקור ברומניה, אסור לכם לפספס את העיר השמחה (משמעות המילה בוקוריה ברומנית היא שמחה) במדינה.

מלבד היותה מרכז כלכלי, תעשייתי ומדיני, בוקרשט מציעה לקהל הרחב טעימה מהמטבח הרומני המפורסם. חשוב לציין שאחד המאפיינים העיקריים של מטבח זה, הוא שילוב של סגנונות רבים בתוכו, אשר מושאלים בין היתר מהמטבח הסרבי, הטורקי, הבולגרי, ההונגרי והגרמני. למעשה, חוקרים טוענים שכל המנות מאזור הבלקן הושאלו ממדינה למדינה, כך שבין המנות הרומניות תוכלו למצוא גם את המוסקה היווני, השניצל האוסטרי, מרק קציצות טורקי ועוד טעימות ממטבחים גאוגרפיים סמוכים.

ריבוי הסגנונות אמנם מביא עושר ומגוון למטבח הרומני, אבל לא פעם גם למחלוקות על טיב המטבח עצמו. שכן בזמן שחלק מוצאים אותו מעניין, השאר דווקא מחשיבים אותו למיושן ופרימיטיבי. אלא שלנו יש את הפיתרון שישים סוף לחילוקי הדעות - קבלו חמש מנות, מחמש מסעדות רומניות שונות, שיגרמו לכם פשוט ללקק את האצבעות.

מה אכלנו בבוקרשט?

המימיטיי ב-La Cocosatu' (הגיבן)

את המימיטיי מכירים בישראל בתור הקבב הרומני המפורסם, שעשוי מבשר בקר בלבד או מתערובת של 1/3 בקר, 1/3 כבש ו-1/3 חזיר. האגדה מספרת שהמיטיטיי הומצא במאה ה-19 בבוקרשט, כשטבח במסעדת קארו קו ברה לא עמד בעומס ההזמנות לנקניקיות המפורסמות של המקום. מה הוא עשה? לקח רק את מילוי החזיר של הנקניקיות, סידר אותו בצורה מוארכת אבל קצרה יותר מהנקניקייה הרגילה והוסיף לו תערובת תבלינים וסודה לשתייה. משם הקבב הרומני הפך למנה כל כך פופולרית שהחלו לחקות אותו בכל רומניה. כיום, מסעדת הגיבן נחשבת למקום שמגיש את המימיטיי הטעים ברומניה, אליו נוהרים אנשים מכל רומניה והעולם. עשירים, סטודנטים ואנשי עסקים – כולם מגיעים אל ה"דוד סאנדו", ששומר כבר כמה עשורים על המתכון הסודי של המיטיטיי שלו.

כתובת: Str. Neagoe Voda, nr. 52A, Bucharest

#lacocosatu הקבב ברומני הכי טעים בעולם

A post shared by הכי טעים בעולם (@hashtagfood.il) on


ממליגה ניו סטייל ב-Joseph (ג'וזף חדד)

מנת הדגל של רומניה היא ללא ספק הממליגה, דייסת קמח התירס, שהיא המקבילה לפולנטה. את הממליגה ניו סטייל טעמנו באחת ממסעדות הפיוז'ן היוקרתיות ביותר ברומניה, שמגישה מנות מודרניות תחת השפעות המטבח המרוקאי והטוניסאי. שף המסעדה הוא יוסי חדד, ישראלי שהיגר לרומניה והפך להצלחה חסרת תקדים. בנוסף, כיכב בתכנית "טופ שף" כשופט ראשי, וכבר לאחר שידור הפרק הראשון פתח את מסעדת היוקרה: "Joseph by Joseph Hadad". המסעדה ממוקמת במבנה בן 105 שנים בלב בוקרשט, סמוך לקריית הממשלה. לכן, בין סועדי העשירון העליון במקום תוכלו למצוא את ראש ממשלת רומניה, שרים, דיפלומטים, בכירי משק, אנשי עסקים, תיירים צרפתיים ועוד רבים אחרים. העניין הגדול במסעדה, הביא את מבקר המסעדות הקשוח ביותר ברומניה, ג'ורג'ה בוטוניו, לעשות תחקיר על המסעדה של חדד. הוא חזר לאכול במסעדה עשרות פעמים בשנה, עד שלבסוף העניק לה את תואר "המסעדה הטובה ביותר ברומניה".

כתובת: ‪ ‪Dr. Ioan Cantacuzino, Nr 8, Bucharest ‬Sector 1

#josephbyjosephhadad ממליגה ניו סטייל

A post shared by הכי טעים בעולם (@hashtagfood.il) on


צ'ורבה מולקולרית ב-The Artist

אם ביקרתם בבוקרשט ולא קיבלתם טעימה מהצ'ורבה במסעדת The Artist, שנמצאת בעיר העתיקה, כנראה שפספסתם את השם הכי החם כרגע ברומניה. הצ'ורבה הרומני היא מנת מרק חמוצה, אשר מגיעה בדרך כלל עם סוג של בשר או שעועית. אלא שבמסעדת היוקרה הזו, מנת המרק המפורסמת מקבלת את גרסתה המודרנית, דרך שילוב טכניקת בישול מולקולרית, שרק נשענות על חומרי הגלם הרומניים. לטענת השף הראשי של המסעדה, פול אופנקאמפ, המנות לרוב מפתיעות את הסועד, שמקבל חוויה לכלל החושים, בדגש על הפן הוויזואלי וההגשה היצירתית של המנה. בתחילה הרומנים התקשו לקבל את הבישול המולקולרי, אך כיום יש להזמין מקום למסעדה כמה שבועות טובים מראש. מה גם שבמסעדה קיימים רק 40 מקומות ישיבה, שגם אותם לא מאכלסים עד הסוף כדי למנוע צפיפות.

כתובת: Calea Victoriei 147, Sector 1, Bucharest

לא תאמינו.. זה הולך להיות צ׳ורבה מולקולרית ⚗

A post shared by הכי טעים בעולם (@hashtagfood.il) on


קפה בגביע ב-Black Eye Coffee

בית קפה Black Eye Coffee מגיש את המשקאות החמים שלו בגביעי ופל עם שוקולד, מרשמלו וכל התוספות המתוקות שיעשו את החופשה לתייר הרומני. הקהל שפוקד את בית הקפה הוא בעיקר קהל צעיר או סטודנטיאלי, שמתרשמים מהיצירתיות של המנות. מי שמייצר את המנות המקוריות הללו, הוא ג'רמי בסדו, סטודנט לרפואה באוניברסיטת בוקרשט, שממלא את עמודי האינסטגרם והפייסבוק שלו בתמונות אוכל מרהיבות שאת ההשראה להם קיבל דרך הרשתות החברתיות עצמן.

כתובת: Strada Silfidelor, București

קפה בגביע ☕️

A post shared by הכי טעים בעולם (@hashtagfood.il) on


פפנאש ב-Casa Doina

איך אפשר שלא לסיים עם קינוח הפפנאש המפורסם של רומניה, שנחשב למסורת עתיקה. למעשה, זהו קינוח המורכב מבצק מטוגן, אשר מזכיר במעט את הסופגנייה, ומלווה ברוטב שמנת חמוצה וריבת דובדבנים. את המנה הזו תוכלו למצוא במסעדה המסורתית והיוקרתית, Casa Doina, שנמנית בין המסעדות העתיקות ברומניה. היא נפתחה לראשונה בשנת 1892, והשנה חוגגת יום הולדת 125.

כתובת: Șoseaua Pavel Dimitrievici Kiseleff 4, București 11344

Best Papanash in Buchrest!

A post shared by הכי טעים בעולם (@hashtagfood.il) on


"הכי טעים בעולם" עם נדב בורנשטיין, שני ושלישי 22:30, קשת, ערוץ 2