האמת היא, שלמרות כל הבעיות, פיצוץ האוכלוסין בחגים והמחירים המופקעים, אנחנו אוהבים את הכנרת שלנו כי היא שלנו. אנחנו תמיד דואגים לה, נלחמים עליה ובימים מסוימים מאוד ומעטים מאוד, גם מצליחים להנות מהמים המתוקים שלה. ומה היא נותנת לנו בחזרה? מסתבר שלא מעט סיפורים שרובם די מוזרים.

הפיראטים של הכנרת

הימה הקטנה מוקפת בלא מעט אנשים שמתפרנסים מדיג. מה עושים כשהתחרות גדולה וההיצע קטן? בדיוק אז קמות להן חוליות דייגים שמוצאות פתרונות יצירתיים. בשנת 2014 למשל נתפסה חוליה כזו, שהשתמשה ברעל כדי לאסוף כמות דגים גדולה. העבריינים, מאיזור טבריה, נתפסו והסירות שלהם הוחרמו. בעצם כבר שנים שהימה הקטנה משמשת זירת מלחמה של דייגים. מה שקצת מזכיר לנו מלחמות פיראטים רק בלי הספינות בסרטים וג'ק ספארו.

בלאגן ברודוס - וגם בחוף גיא

לא רק במים, גם ביבשה מתנהלות לא מעט מלחמות על טריטוריה. במקרה הזה מדובר במלחמות קצת שונות, שבעיקר נובעות מפלישת אוהל לשטח שלא שלך, שירת קריוקי בקולי קולות וריב על כפכפים (סיפור אמיתי). התגרות על שפת הכנרת מאופיינות בהמוניות רבה, כיסאות באוויר ובעיקר חוסר יכולת להבין מי התחיל ולמה בעצם? נגיד, כמו במקרה שקרה בחוף גיא השנה.

מים מתוקים אבל מסוכנים

לא ברור מה קורה שם, אבל כמעט כל שנה צפה גופה שנעלמה וגורמת לכולם לתהות האם לכינרת יש איזה יצור ימי או אלה כועסת שמנסים להגיד לנו משהו. לרוב מדובר באדם שנעדר זמן רב ונמצא רק לאחר חיפושים ממושכים. כך קרה בשנת 2009, בשנת 2010 ותאמינו לנו שבכל שנה הלאה. אם יש איזו אלת כנרת, כנראה שהיא לא אוהבת את מה שקורה אצלה במים. תהיו זהירים.

בית חם לתנינים?

גם אנחנו היינו צריכים איזה סיפור בסגנון המפלצת מלוך נס בגרסת כחול לבן, אז החלטנו לייצר אותו בעזרת תנינים בכנרת. פעם בכמה זמן עולה מחדש החשש שאיזה תנין שברח מחמת גדר הצליח לעבור 10 ק"מ (9.2 אם נהיה קטנוניים), לטפס על הרים, לחצות כבישים ולהגיע לכנרת. בשנת 2005, דיווח אדם שראה תנין באיזור הצפוני של הימה והקפיץ לא מעט אנשים בחיפושים אחריו. אמנם התנין הסורר לא נמצא מעולם אבל הסיפור מאותו היום עדיין חי וקיים. וכך חברים נוצרות אגדות אורבניות. בשנת 2015 לעומת זאת, נמצא תנין משוטט בבית חנניה בצפון. אולי הוא היה בדרכו לבקר את החבר שלו.

 

>> בואו לעקוב אחרי עדי והשטויות השלה בעמוד הפייסבוק של "מה זה השטויות האלה?!"

>> לכל הפרקים מהעונות הקודמות של "מה זה השטויות האלה?!" ב-makoTV

"מה זה השטויות האלה?!" - חמישי אחרי החדשות