חברת התיירות איסתא תפצה ב-4,000 שקל שני פנסיונרים בני 70-80 שנשכחו ע"י המדריך בשדה התעופה בספרד במסגרת טיול מאורגן למלאגה, ונאלצו לנסוע לבדם במונית לפנות בוקר למלון המרוחק 150 ק"מ משדה התעופה.

השופטת אושרת הובר היימן מבית המשפט לתביעות קטנות ברחובות פסקה לשני התובעים הקשישים פיצוי המהווה רק 10% מהסכום שתבעו, כי לאחר המקרה המצער בתחילת הטיול המאורגן, הם השתתפו באופן פעיל בטיול, ונהנו מהפעילות וכן מהמדריך, שאף התנצל בפניהם בפני כל הקבוצה והיה זה ששילם על הנסיעה במונית מהשדה למלון.

הקבוצה שאירגנה איסתא הגיעה לשדה התעופה במלאגה בשעות הלילה. המדריך השאיר אני שני התובעים בבית קפה הסמוך לטרמינל ושכח לאסוף אותם לפני שהקבוצה יצאה לכיוון המלון. משהבינו ששניהם נותרו לבד בשדה, הם ניסו לאתר את המדריך ואת הקבוצה ללא הצלחה וגם לא יכלו ליצור קשר טלפוני כי לא קיבלו את המספר הנייד של המדריך.

לאחר שאיתרו ומצאו מישהו דובר אנגלית בשדה, שני הפנסיונרים נעזרו בו ויצרו קשר עם המלון ויצאו לבדם לנסיעה במונית שארכה 3 שעות בלי שנציג מטעם איסתא ייצור איתם קשר. הם הגיעו למלון ב-3:00 לפנות בוקר רצוצים ומותשים.

קשיש סיעודי (אילוסטרציה: Shutterstock)
נשכחו בשדה התעופה. אילוסטרציה|אילוסטרציה: Shutterstock

המדריך טען בבית המשפט כי כשהשאיר את שני התובעים בבית הקפה הוא הורה להם לשמור על קשר עם הקבוצה, אך בחלוף 10-15 דקות כשחזר לבית הקפה לא מצא את השניים שם. לטענתו, בשל אחריותו כלפי יתר הקבוצה, החליט לצאת בנסיעה למלון תוך שהוא משאיר לדבריו גורם מקומי שיאתר את שני הפנסיונרים. לטענתו, הגורם אישר לו בסופו של דבר שהשניים יצאו לכיוון המלון באמצעות מונית.

השופטת קבעה כי המדריך התרשל ופעל באופן שלא היה מצופה ממדריך סביר, וראוי כי היה מבצע ניסיון מאומץ לאתר את השניים ולא יסתפק בבדיקה קצרה. השופטת בפסק הדין ובגובה הפיצוי גם התייחסה לאחריות של שני הפנסיונרים שראוי שבגילם יפעלו באורח מתחשב בנסיבות ובשאר חברי הקבוצה.

מאיסתא לא נמסרה תגובה לידיעה. התובעים יוצגו בידי עו"ד ליאור חאיק.