אחרי מאבק הטייסים, עכשיו הגיע תורם של הדיילים לצאת למאבק על תנאי ההעסקה שלהם. לטענת דיילי האוויר לא פעם הם נאלצים לעבוד כ-20 שעות ללא מנוחה. כיום, אין שום הסדר שדואג למנוחת הדיילים או להקצאה ראויה של כיסאות במטוס לשם כך.

הדיילים מסבירים שהדבר הזה חמור מכיוון שאם קורה אירוע בטיחות במטוס, או שנוסע לא מרגיש טוב, או אפילו אם יש מישהי בהריון שזקוקה לעזרה, הם אלה שצריכים לתת את המענה ולכן הם זקוקים להיות בעלי יכולת תפקוד מירבי, מה שלא קורה היום. 

הן דיילי ארקיע והן דיילי אל על העבירו מכתב לרשות שדות התעופה בו הם מבקשים שידאגו לתנאים שלהם. "לצערנו, ברשות התעופה האזרחית מנסים להתקין תקנות שיאפשרו להעסיק דיילי אוויר עד 20 שעות ברציפות ללא מנוחה או הפסקה", טוען אלי צח, יו"ר ועד דיילי אוויר ארקיע. "פניות מצד דיילי ארקיע ואל על לא נענו ונראה שלא מעוניינים לשמוע את קולנו. אנחנו נאבק בכל הכלים העומדים לרשותינו".

מאבק הדיילים (צילום: מתוך חי בלילה, שידורי קשת)
אלי צח, יו"ר ועד דיילי אוויר ארקיע|צילום: מתוך חי בלילה, שידורי קשת

הדיילים מתייחסים כמובן גם לאשפרות שהם יכריזו על שביתה בעונה העמוסה בקיץ הקרוב. אמנם המילה  "שביתה" עדיין לא נאמרה מפורשות וכולם עדיין מנסים לפתור את הבעיה בדרך אחרת, אך חשוב להבין שמדובר בכ-1,500 דיילים של שלושת חברות התעופה, שאם בסוף תהיה התאגדות מצדם, זו הולכת להיות בעיה גדולה מאוד לכולנו.  

 "ההתנהלות של רשות התעופה האזרחית פסולה", טוען עו"ד שחר סקברר, שמייצג את ועד דיילי האוויר של ארקיע. "הן בגלל שמדובר בזכויות בסיסיות של הדיילות והדיילים והן בגלל שמדובר בשמירה על בטחונם של הנוסעים שהדיילים מופקדים על שמירתם".

ממשרד התחבורה נמסר: בתקנות החדשות לשעות פעילות ומנוחה שיכנסו לתוקף השנה, ישנה התייחסות גם לדיילים. התקנות מאמצות למעשה את התקנות האמריקאיות בנושא, ונציגי אל על שותפו בתהליך.

>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש