בשנים האחרונות בעקבות הגידול באוכלוסייה, ניכרת בישראל תנופת בניה ופיתוח. לפי כל התחזיות מגמות אלה צפויות להימשך גם בעתיד, בגלל הצורך ליצור פתרונות חדשים למגורים, ולתשתיות שמתאימות לכמות גדולה יותר של אנשים. כל אלה יוצרים ביקוש למהנדסים איכותיים ומקצועיים שישתלבו כבר בשנים הקרובות בתהליכי התכנון, הביצוע והניהול של פרויקטים של מבנים ותשתית תחבורתית.

מכללת עזריאלי הראשונה בהנדסה אזרחית

עזריאלי, המכללה באקדמית להנדסה בירושלים מגדלת כבר שנים דורות של מהנדסות ומהנדסים בתחומים הנדרשים ביותר בשוק העבודה. לאחרונה קיבלה המכללה את אישור המועצה להשכלה גבוהה לפתוח תכנית לימודים חדשה בהנדסה אזרחית.

מעניין לציין, שלמרות שבעיר קיימים מספר מוסדות אקדמיים, עד היום לא הציע אף לא מוסד אחר תואר בהנדסה אזרחית.

מכללת עזריאלי סטודנטים  (צילום: מכללת עזריאלי)
צילום: מכללת עזריאלי

מה כוללת התכנית בהנדסה אזרחית

החזון של מכללת עזריאלי היא להצמיח בוגרות ובוגרים בעלי ידע, כלים והכשרה שיאפשרו השתלבות מהירה במקומות עבודה מבוקשים, מיד עם סיום הלימודים.

ברוח זו, תכניות הלימוד במסלולי ההנדסה השונים, נבנו תמיד בהתאמה לצרכים המשתנים של השוק והתעשיה. כך גם תכנית הלימודים בהנדסה אזרחית, שכוללת קשת רחבה של מקצועות בסיס תיאורטיים, טכנולוגים ומעשיים, לצד שימוש בכלים טכנולוגיים ותוכנות ייעודיות מתקדמות.

בלימודים יושם דגש על ראייה כוללת של הנדסה אזרחית בת קיימא. במסגרת זו יילמדו נושאים של מבנים תוך התייחסות לאספקטים ברי קיימא וסביבה. התכנית תעסוק גם בתכנון וביצוע של מבנים, תשתיות ומערכות תוך אינטראקציה ביניהם לטובת הצרכים של יחידים, הציבור והתעשייה.

במחצית השניה של הלימודים יבחרו הסטודנטים מסלול התמחות: הנדסת מבנים או הנדסת תשתיות מים וסביבה.

אפשרויות תעסוקה מגוונות

מטרת התכנית היא להכשיר דור חדש של מהנדסים אזרחיים שיוכלו להתמודד בהצלחה עם אתגרים מגוונים: הקמת מבנים מתקדמים ומורכבים, תשתיות מתאימות לאוכלוסייה הגדלה ולצרכי הביטחון של המדינה, פתרונות הנדסיים והתאמת תשתיות לשינויי האקלים, אתגרים סביבתיים, שימוש בטכנולוגיות מתקדמות, שיפור איכות הבנייה ועוד.

הלימודים יתחילו כבר בשנת הלימודים הקרובה תשפ"ד (אוקטובר 2023) וימשכו 4 שנים. בסיום הלימודים יוענק לבוגרים תואר B.Sc. בהנדסה אזרחית, והם יהיו זכאים להירשם במסלול הנדסת מבנים ברשם המהנדסים, לצורך קבל רישוי.

מתעניינים בלימודי הנדסה אזרחית?

לחצו לפרטים נוספים וקביעת שיחה אישית עם נציגי מכללת עזריאלי >>