אירוע טרור הוא נקודת שיא בתהליך ארוך שרובנו לא מבינים לעומק. אבל במציאות מדינית וביטחונית שבה אירועים כאלה הם למרבה הצער חלק בלתי נפרד מחיי היום יום, אין שום סיבה לוותר על הידע ועל המאבק. כן, כבר בתואר הראשון.

מסלול "טרוריזם בעידן המודרני" נלמד במסגרת תואר ראשון בתכנית דו-חוגית בקרימינולוגיה ומזרח תיכון של אוניברסיטת אריאל בשומרון והוא עוסק בצדדיו השונים של הטרור: הן בהיבט הקרימינולוגי והן בהיבט הפוליטי, המדיני, החברתי והכלכלי. ממש כמו "פאודה", רק בעולם האמיתי.

הכוח של האקדמיה: לנתח כדי לנצח

מסלול "טרוריזם בעידן המודרני" של אוניברסיטת אריאל ייחודי בכך שהוא כולל קורסים שמאפשרים לסטודנטים לרכוש הבנה רחבה ועמוקה של מציאויות טרוריסטיות שונות. כך, לצד הקרימינולוגיה המנתחת את עבירות הטרור ומבצעיהן, לומדים הסטודנטים את ההיבטים המדינתיים ואת שלל המוטיבים החברתיים, הפוליטיים, הכלכליים ואלו הקשורים בפשיעה.

במילים אחרות, תכנית הלימודים העדכנית והחדישה כוללת את איומי הטרור העכשוויים ומסבירה מה עומד מאחוריהם. באופן הזה, היא משלבת באופן אידיאלי בין קרימינולוגיה ולימודי המזרח התיכון, תוך התבססות על חומרים עדכניים וחדישים שמגיעים ישר מהשטח.

בנוסף, תכנית הלימודים מציידת את הלומדים בידע ובכלים אשר יאפשרו הבנה וניתוח מצב הטרור ואת האסטרטגיות לפתרונות ולהתמודדות עימו. בסיום התואר, סטודנט אשר עמד בדרישות המסלול ובדרישות המפורטות בתקנון האוניברסיטה, יקבל תעודה פנימית של מסלול "טרוריזם בעידן המודרני" וזה יכול לפתוח דלתות בתחום אכיפת החוק .

סטודנטים (אילוסטרציה) (צילום: שאטרסטוק)
סטודנטים (אילוסטרציה)|צילום: שאטרסטוק

אפשרויות התעסוקה

אפשרויות התעסוקה למסיימי מסלול טרוריזם בעידן המודרני מאתגרות ומסקרנות. קודם כל, המסלול יכול לאפשר לסטודנטים להשתלב בתחומי אכיפת החוק וייעוץ למקבלי החלטות בתחומים מדיניים, כלכליים וחברתיים.

בקריירה כזו, הסטודנטים המסיימים את מסלול הלימודים יכולים להשתלב בתחומי אכיפת החוק ובמשרדים ממשלתיים כמו המשטרה, שירות בתי הסוהר ובמשרד הביטחון. אלו בדיוק המשרות בהן חסרים רעיונות חדשים ואפקטיביים, אך בעלי ידע עדכני יכולים לרענן את הפרדיגמות הקיימות - והביקוש בהתאם.

חוץ מזה, ברור שטרור הוא ממש לא בעיה ישראלית ייחודית. בכל העולם מתמודדים עם סוגים כאלה ואחרים של טרור, לכן תואר ראשון בתכנית דו חוגית בקרימינולוגיה ומזרח תיכון, וספציפית מסלול טרוריזם בעידן המודרני, יכול לתת מענה גלובאלי.

בקיצור, אם החלום שלכם הוא למצוא תפקיד בעל השפעה יום יומית על מיליוני אנשים, שווה לחשוב על מסלול "טרוריזם בעידן המודרני" בתור מקפצה משמעותית. וכל זה עוד לפני שדיברנו על השליטה בשפה הערבית.

גם ללמוד שפה וגם לקבל נקודות זכות – במסלול אחד

החל משנת תשפ"ד (אוקטובר 2023) סטודנטים הלומדים במסלול "טרוריזם בעידן המודרני" יוכלו להירשם לקורס ב"ערבית מדוברת למתחילים". זהו קורס שנפתח לראשונה עבור המסלול, שמטרתו להוות כלי נוסף בלימודי הטרור. החדשות הטובות הן שהקורס מיועד לסטודנטים ללא ידע קודם בערבית והוא נותן כלים בסיסיים לקיום שיחה בערבית מדוברת. כמו כן, הקורס מקנה נקודות זכות בתואר וניתן לבחור בו במקום קורס בחירה אחר במחלקה ללימודי המזרח התיכון.

לסיכום, היכרות עם עולם המזרח התיכון על כל תחומיו וגווניו היא אינטרס עליון שמשותף לכולנו. במידה ותמיד רציתם להתמחות בתחום, להשתלב בתפקידים הקשורים לידע נרחב ופרקטיקה במזרח התיכון ולהציע את השירות שלכם בקריירה מקומית או גלובאלית, המסלול החדש של אוניברסיטת אריאל הוא כנראה בדיוק מה שחיפשתם.

לפרטים נוספים והרשמה >>