גם לכם יש תחושה שהחיים זרקו אתכם לתוך העולם האמיתי בלי התראה מראש? גם אתם התעוררתם יום אחד והבנתם שאתם כבר לא ילדים, ואין לכם מושג איך להיות מבוגרים? אז עכשיו אפשר ללמוד גם את זה בצורה אקדמית ומסודרת.

פסיכיאטרית בשם רייצ'ל ווינסטין וקואצ'רית בשם קייטי ברונל פתחו יחד בית ספר בשם "Adulting School" במדינת מיין שבארה"ב. למרות שזה נשמע כאילו מלמדים שם ניהול משק בית או טיפול בילדים, הפוקוס הוא דווקא די אחר. עד כדי כך אחר שחלק מהשיעורים בכלל מתרחשים בברים או במסעדות ברחבי ארה"ב.

בית הספר למעשה מארגן קבוצות ברשתות חברתיות ואירועים חברתיים כדי ללמד אנשים הכל, החל מאחריות כלכלית, דרך מדיטציה ועד קיפול כביסה והסרת כתם יין מבגדים - "כל מה שצריך כדי לחיות חיים אישיים וכלכליים מוצלחים". "זו דרך טובה ללמוד, ליהנות עם חברים, לפגוש אנשים חדשים לשתות בירה טובה ולנשנש אוכל טעים", נכתב באתר האינטרנט הרשמי של בית הספר. רוב התלמידים שרשומים, אגב, הם נשים ובני דור ה-Y.

המייסדות טוענות כי הקימו את בית הספר לאחר שראו במסגרת עבודתן המקצועית כיצד צעירים נאבקים בדברים בסיסיים כמו לבחור קריירה או לשלם חשבונות. "כש-10 אנשים מרגישים כאילו הם היחידים בעולם שמתמודדים עם הבעיות הללו, ולמעשה לכולם יש בדיוק את אותן הבעיות, התחלנו לחשוב אולי כדאי לקבץ את כולם ביחד כדי שהם יוכלו ללמוד אחד מהשני מבלי להרגיש שהם מבודדים או נבוכים", אומרת ווינשטיין.

כרגע מציע אתר בית הספר סמינר אינטרנטי בנושא "איך להצליח בראיון העבודה הבא שלך", והחל מאפריל ייפתח הסמסטר באופן רשמי עם דמי הרשמה חודשיים של 19.99 דולר, כאשר הסילבוס יתעדכן בקורסים חדשים מדי חודש. ארבעת התחומים המרכזיים הם "פיננסיים", "עשה את זה/תקן את זה", "מערכות יחסים וקהילה" ו"בריאות ואושר". חלק מהסדנאות, כאמור, מועברות בברים או במסעדות. באזור פורטנלד, למשל, יכולים תלמידים כבר להשתתף בסדנאות של "מדריך לרכישת הבית הראשון שלך" או "סדנת ניהול תקציבים", בעלות של 75 דולר לשלוש שעות של הדרכה, פלוס אוכל ושתייה.

מיהם המורים בבית הספר הזה, אתם שואלים? "רובם אנשים בשנות ה-50 לחייהם אשר מומחים בכישורים המעשיים בחיים שצריך כדי לחיות כמבוגרים מצליחנים", אומרת ברונל. "מכיוון שדור הבייבי בום למד את הדברים הללו מההורים או מבית הספר שבו הם למדו, זה נראה להם מוזר שלא מלמדים יותר את הדברים האלה באופן רשמי". המשכורת, אגב - 0 דולרים. "בתור סטארטאפ חדש, ביקשנו מהמורים שלנו לספק מיני-שיעור אחד שאפשר להעלות אונליין, ורובם הסכימו לעשות את זה בחינם משום שזה מקדם את העסק שלהם או שירות שהם מעניקים, ומקנה להם קהל וחשיפה עולמית", מספרת ברונל. "אבל אנחנו בתהליכים של לפרמט מחדש את הקורסים האינטרנטיים שלנו, מה שיכלול גם משכורת למורים".