אם יש תחום בעולם שגוגל עדיין לא פלשה אליו זה כנראה התחום האקדמי והלימודים הגבוהים, אבל היא בהחלט מתקרבת לשם בצעדי ענק: השבוע פתחה החברה קמפוס חדש בשם " Digital Skills Academy" בלונדון, אשר משתרע על שטח של 3,700 מ"ר. הקמפוס ממוקם בלב העיר - 123 Buckingham Palace Road ליתר דיוק - ומיועד עבור אנשים שמעוניינים "לשפר את הכישורים הדיגיטלים שלהם", כלומר מכתיבת קודים ועד בניית מותגים דיגיטליים. קהל היעד נע בין תלמידים ונערים ועד מנכ"לים ומייסדי חברות.

המבנה עצמו מכיל לא מעט חדרי אודיטוריום והיכלי הרצאות, כמו גם חדר קולנוע וקפיטריה, כשכולם מעוצבים בתימות שונות כמו חוף ים וכדומה. בנוסף תכיל האקדמיה חלל משותף שמכונה "טיילת ענן" בו סטודנטים יוכלו להיפגש ולשתף פעולה בפרויקטים וסדנאות במהלך הלימודים.

לא ברור למה, אבל לפי הדיווחים גוגל נעזרה בממשלת בריטניה ובשלל מוסדות צדקה כדי לפתוח את האקדמיה שלה. חלקם אף יקימו ינהלו קורסים כמו "להתחיל עם טכנולוגיה" (קורס מבוא להתעסקות עם קבצי וידאו) או פסגת "מובילים בטכנולוגיה" (סדנה בת יומיים שתקבץ יחד יזמים, קובעי מדיניות וראשי חברות בהיי טק). מה שכר הלימוד? לא ברור, אבל אם זה מעניין אתכם כדאי שתספרו את הפאונדים מעכשיו, כי זול זה לא הולך להיות.

האקדמיה של גוגל (יח``צ: יחסי ציבור,  יחסי ציבור )
כאן רואים סרטים באווירה אלקטרונית|יח``צ: יחסי ציבור, יחסי ציבור

"כבר עשור שלונדון שואפת לגדול, להתפתח ולרתום טכנולוגיות חדשות כדי לבנות חברות חכמות וטובות", אמר מנהל השיווק של גוגל באנגליה, "קהילות ההיי טק בשילוב עם תעשיות האופנה, המוזיקה, המכוניות והאינטיליגנציה המלאכותית יכולות לתמוך בסטארטאפים צעירים, ליצור מקומות עבודה ולהוביל את העיר בשוק התחרותי הגלובלי".

גוגל, אגב, אכן תיצור כ-3,000 מקומות עבודה חדשים בלונדון במהלך שלוש השנים הקרובות, אבל לא בהכרח בגלל האקדמיה שלה, אלא יותר בגלל מפקדת הענק בת 11 הקומות שהיא בונה במרכז קינגס קרוס בעיר, שתשתרע על שטח של 92 אלף מ"ר. מעניין אם בוגרי האקדמיה שלה עצמה יקבלו עדיפות בקבלה לאחד ממקומות העבודה הנחשקים ביותר בעולם.

האקדמיה של גוגל (יח``צ: יחסי ציבור,  יחסי ציבור )
דלפק הקבלה|יח``צ: יחסי ציבור, יחסי ציבור