כפי שכולנו רואים מדי יום - תפקידה של מערכת הבריאות בכלל, ואנשי הסיעוד בפרט, הוא משמעותי במיוחד בתקופה כזו בישראל. השנה, לאור הצורך בהכשרת אחים ואחיות במערכת הבריאות, תיפתח המכללה האקדמית רמת גן, מחזור לימודים מיוחד בסמסטר ב' (פברואר 2024). זו הזדמנות מצוינת להתחיל ללמוד כבר בפברואר הקרוב ולהרוויח שנה - וההרשמה בימים אלו בעיצומה.

מי מאיתנו לא חולם על עתיד כלכלי בטוח, מקום עבודה מסודר ואפשרויות גיוון מקצועי? לא הרבה תארים מאפשרים את השילוב החשוב בין האקדמיה לפרקטיקה, אך לימודי הסיעוד דווקא כן. במסגרת התואר ניתנת לסטודנטים אפשרות ללמוד ובמקביל לעבוד ולהשתכר. וכן, זה אפשרי כבר בתקופת הלימודים. לימודי סיעוד יאפשרו לכם להשיג תואר עם מקצוע - אחות או אח אקדמאים.

אז מה אח.ות אקדמאית עושים? מעבודה בבתי חולים דרך קופות חולים, מוסדות פרטיים ועד לבריאות הציבור, טיפול בקהילה ופיתוח מיומנויות וכישורים למחקר בסיעוד - האפשרויות מגוונות ורחבות. המקצוע מאפשר מציאת תחומי עניין שונים זה מזה במהות ובאופי התפקיד, והודות לכך העבודה במסגרות אלה מספקת עניין מקצועי ואתגרים חדשים מדי יום.

״בחרתי בסיעוד כי זה תחום שיש בו המון עזרה לאחר, המון נתינה. ערך מוסף שאני מקבלת מהמרצים ומכל הצוות זה קודם כל לפני הלימודים להיות אנושי״, מספרת לי ארז, בוגרת התוכנית. הסטודנט איתי פריד מדגיש: ״בדקתי, ביררתי, ואמרו לי שפה יש מרצים מעולים והסיעוד ברמה גבוהה. המכללה מעניקה לי את כל הכלים שאני צריך על מנת להשיג את המירב״. ״יש שלושה ימי לימודים. אנחנו יכולים לנצל את שאר השבוע גם ללמוד, גם לעבוד״, מוסיפה הבוגרת מאיס דגש. ״ההתנסויות במספר בתי חולים ולא באותו בית חולים. ככה אנחנו גם רואים מספר גישות של אחים ואחיות״, מחדדת נוי שלום. עומר קפלאוי מוסיפה: ״המדריכים היו ללא יוצא מן הכלל. מעולים״.

להרשמה ופרטים נוספים >> 

למכללה האקדמית ברמת גן יש לא מעט יתרונות בהשוואה למקומות אחרים המציעים הכשרות בתחום הסיעוד שחשוב להכיר. למשל, הצוות האקדמי מלווה את הסטודנטים החל מהיום הראשון ללימודים ולעבודה עד לסיום כלל המשימות. לצוות ניסיון רב, ידע נרחב, הבנה מדויקת של צרכי המקצוע והסטודנט ותוכניות לימוד מתקדמות ברמה בינלאומית. ״אנו מאמינים בהכשרה איכותית במקצועות הבריאות, לימודי הסיעוד והניהול ועושים כל מאמץ על מנת להעניק חווית לימודים מהנה, מעניינת ומשמעותית לכל סטודנט״, מספרים במכללה.

ואי אפשר להזכיר את כל היתרונות הללו, מבלי לדבר על מרכז הסימולציות החדשני לתוכניות הסיעוד שהוקם במכללה לאחרונה. המרכז החדיש נבנה מתוך הבנה והכרה בחשיבות התרגול המתמשך להכשרתם של אנשי סיעוד מיומנים, ולהעלאת רמת הביטחון המקצועי והמוכנות שלהם לשלבי התנסות הקלינית בבתי החולים.

המרכז נותן מענה מתקדם לתלמידי תוכניות הסיעוד ומאפשר להם להתנסות ולתרגל, בזמן אמת, מגוון תרחישים של פרקטיקה קלינית, לרבות מצבי שגרה וקיצון, בתוך סביבה טיפולית מעבדתית מוגנת המדמה חדרי אשפוז ומרפאות. הלמידה במרכז היא חווייתית ומתבצעת בקבוצות קטנות בלווי צוות מדריכים קליניים מורשים המגיעים ממגוון רחב של שדות קליניים.

גם המספרים מוכיחים באופן חד- משמעי את כל היתרונות שציינו כאן:

  • 91% מהבוגרים בשנת 2022 השתלבו בהצלחה במערכת הבריאות במגוון תפקידים.
  • למכללה כ-1,555 בוגרים שסיימו את לימודיהם בשנים האחרונות בתוכנית והשתלבו בהצלחה במערכת הבריאות.
  • אחוז מעבר גבוה בבחינת ההסמכה הממשלתית של משרד הבריאות

ולא פחות חשוב מכך - השכר הממוצע של בוגרי המכללה, לאחר 5 שנים מסיום התואר, נמצא הגבוה ביותר בין מוסדות הלימוד ועומד על 18,900 שקלים (לפי אתר עבודאטה, משרד העבודה).

אז למה אתם מחכים? התחילו את הקריירה שלכם בתחום הסיעוד כבר עכשיו – ההרשמה בעיצומה.

להרשמה ופרטים נוספים >>