חברת Spotinst היא חברה ישראלית שהוקמה במטרה להוזיל עלויות עבור משתמשי שירותי הענן השונים. רגע לפני שנחשוף את כל הקלפים על המוצר החדשני, בואו נכיר את מייסד החברה, עמירם שחר (26), בוגר ביה"ס למדעי המחשב של המכללה למינהל שפיתח את "ספוטאינט" בשנה ג' ללימודיו, גייס מאות אלפי דולרים דולר ומשתף פעולה עם אמזון:

מי אני:

עמירם שחר (26) בוגר טרי של ביה"ס למדעי המחשב של המסלול האקדמי המכללה למנהל

מקור ההשראה שלי:

"המשפחה שלי, אמא שלי, אני מרגיש שספגתי ממנה המון אהבה ונתינה במהלך חיי. אני רוצה היות הדבר הכי טוב שאני יכול עבור המשפחה שלי".  

רשת חברתית שלא אכנס אליה:

"'Ello'  זו רשת חברתית בקטע חדש, ללא פרסומות. הממשק שם לא מוצלח ואני לא יודע מי ומה עומד מאחורי בעלי האתר".

כשאני בפקק בדרך למכללה אני..:

 "מנהל שיחות טלפון בנושא עבודה. וגם מתקשר לחברה".

תמיד ידעתי ש...:

"אצור משהו בעצמי".

הקבוצה עם השם הכי ביזארי שאני חבר בה בו-whatsApp?

"'בירה שעבר עליה הפסח'. זו בדיחה פנימית עם חברים שלי".

לאן פני מועדות: "אני רוצה להפוך למעצמה טכנולוגית שמצליחה להביא ערך רב לעולם הענן".

חברת Spotinst
חברת Spotinst
ועכשיו תחפור על הפרויקט: "הרעיון  עלה תוך כדי הלימודים, כשעבדתי במקביל בתחום הענן. כשהיינו צריכים לבחור נושא לפרויקט גמר לתואר, החלטתי לחקור את הנושא. פרויקט הגמר שלי זכה במקום ראשון והבנתי שעליתי על משהו. אספתי סביבי כמה חבר'ה מוכשרים, הקמנו חברה והתחלנו בגיוס כספים, בהמשך התפטרתי מעבודתי. היום אנחנו מעסיקים 6 עובדים, ואנחנו מתקדמים. עובדים על סבב גיוס נוסף ובכל שבוע מצטרפים עוד ועוד לקוחות".

כדי לקדם את המיזם, טס  שחר לסיאטל, לבסיס של אמזון כדי לשכנע את הנהלת החברה לשתף איתו פעולה, לא לפני שהצליח לגייס בארץ  משקיע פרטי שהביא איתו כמה מאות אלפי דולרים. באמזון השתכנעו, ומאז התחיל שיתוף הפעולה הטכנולוגי.

"הלימודים הקנו לי בסיס חזק מאד של מתמטיקה ואלגוריתמים שאיננו מובן מאליו", הוא מדגיש. ד"ר יהודה אלמליח, דיקאן בית הספר למדעי המחשב, פרש בפניי את הרעיון לעשות פרויקט שעוסק בתשתיות. לשמחתי, הוא  עודד אותי, ואף לקח על עצמו באופן אישי לקדם את הפרויקט, הן בשיחות סטטוס, בהן מציגים את המצב של הפרויקט ומתייעצים איך לקדמו, והן בשיחות טלפון ואס.אמ.אסים ושאר דרכי התקשרות לצורך התייעצויות דחופות יותר. ד"ר אלמליח הצמיד לפרויקט שלי את ד"ר עמית דביר, מרצה בביה"ס,  כמנטור "שתרם תרומה מקסימלית באמצעות הידע התיאורטי והמעשי ששפעו ממנו. ויותר מכך, הוא היה פעיל ביותר, ונפגש איתי הרבה פעמים בשעות ובמקומות לא כל כך קונבנציונליים, ועזר לי לבנות את תוכנית העבודה כמו שצריך".

וכך עובדת השיטה: מתחברים לאתר, בוחרים מסלול שירותים רצוי ומעניקים ל-Spotinst  הרשאות  לחשבון הענן. "הרעיון שלנו הוא למצוא ללקוחות שלנו את שירותי הענן הזולים ביותר שיש, תוך נטילת סיכון מינימלי", מסביר שחר. "החברות שמספקות שירותי ענן גובות עבורם סכומים נכבדים. ואולם יש תמיד במלאי של החברות מקומות אחסון זולים, שמחירם יכול להיות גם מחצית ממחירי האחסון היקרים. הבעיה היא שמי שרוכש אחסון זול, עלול לאבד אותו לטובת לקוח אחר של חברת הענן שמוכן לשלם יותר, בהתרעה קצרה מאד. אנחנו מתממשקים לחברות כדוגמת אמזון וגוגל, מקבלים מהן מידע לגבי מקומות האחסון הפנויים והמחירים, וקונים אותם במחירים הזולים ביותר שיש".

מה הבעיה לקנות שירותי אחסון זולים לבד?

"הסיכון הוא באבדן שטח אחסון זול לטובת לקוח שישלם את המחיר המלא. בחברה שלנו כתבנו פלטפורמה שכל הזמן מנתחת את המחירים ועושה שיכלול מה המקום שהכי טוב להיות בו. אנחנו חוסכים ללקוחות כסף לפי מודלים ומסלולים מסוימים".

והתשלום עבור השירות לא מכביד על העלויות?

"הצרכן משלם על השירות שלנו רק אם הוא מצליח לחסוך כסף בזכותו. אם הצלחנו לתת ערך ולהביא להוזלה, לוקחים איקס אחוזים על ההוזלה. השירות שלנו כדאי לכל חברה שמריצה סביבת עבודה בענן. יש לנו לקוחות שמשתמשים באחסון שעלותו 1000 דולר לחודש, ויש לקוחות שמשלמים גם 200 אלף דולר לחודש לענן. להם זה כדאי".   

החזון של שחר: "להיות המקום המרכזי והגדול בעולם לביצוע אופטימיזציה למשאבים בכל ענן".

לקביעת פגישת ייעוץ לימודים חינם היכנסו>>

בוגרי תואר בכלכלה? קבלו את המשרות הכי שוות לכלכלנים מתחילים>>

לכל הסטודנטים המבטיחים >>