כל מי שהלך אי פעם לראיון עבודה מכיר את הרגע שבו הוא נשאל לגבי ציפיות השכר שלו - ואת הקושי למצוא תשובה טובה על השאלה מחשש לנקוב בסכום נמוך (או גבוה) מדי.

המגזין "טיים" בשיתוף עם ספקית נתוני השכר פייסקייל (PayScale) נטל על עצמו את האתגר למצוא את התשובה הטובה ביותר על שאלה זו, והגיע למסקנה כי המענה הטוב ביותר הוא לעולם לא לנקוב בסכום כלשהו.

לקראת ראיון עבודה אמנם אפשר לברר את טווח השכר של משרות דומות, אך אף פעם אין לדעת כמה חשיבות מייחסת החברה למשרה שאותה היא מבקשת לאייש. "לכן לעולם אל תהיו הראשונים לנקוב בסכום - כי אם תבקשו משכורת נמוכה יותר מטווח השכר של המשרה, המראיין לא יאמר דבר, ואתם הפסדתם באותו רגע כסף", נכתב בטיים.

"אתם צריכים לגרום למראיין לומר לכם מה טווח השכר של המשרה, כדי שתוכלו להתמקד בלהשיג סכום שנמצא בקצה העליון של הטווח. אבל לא תוכלו לשאוף לקצה העליון של הטווח, אם לא תדעו מהו".

לפי המגזין, המראיין עשוי להתעקש אף הוא על כך שהמרואיין ינקוב ראשון בסכום, ולכן יש לדעת כיצד להדוף את ניסיונותיו. כך למשל, בתגובה לשאלת המראיין "מה טווח ציפיות השכר שלך?", אפשר לענות: "בוא נדבר קודם על דרישות התפקיד והציפיות שלכם, כדי שאוכל לקבל מושג כלשהו לגבי מה אתם מחפשים".

תשובה אפשרית נוספת לאותה השאלה, שגם היא מאפשרת לחמוק מלנקוב בסכום מדויק: "אני מעוניין למצוא משרה שמתאימה לי. אני בטוח שהשכר אתם משלמים דומה לזה שבשאר השוק".

בתגובה לשאלה "כמה הרווחת בעבודתך הקודמת?", מומלץ לענות: "המשרה הזו לא בדיוק דומה לעבודה הקודמת שלי. אז בו נדבר על מה יהיה בתחום אחריותי בתפקיד החדש, ואז נחליט מהי המשכורת ההוגנת לתפקיד".

מראיין נחוש לא ירפה מהניסיון לברר את ציפיות השכר שלך, ועשוי לומר: "אני צריך לדעת מה גובה השכר שאתה רוצה כדי שאוכל לתת לך הצעה. תוכל לתת לי טווח?". תשובה אפשרית: "אעריך את זה אם תיתן לי הצעה על סמך התקציב שהקצתם למשרה, ומשם נוכל להתקדם הלאה".

במקרה שהמראיין יקשה וישאל: "למה אינך רוצה להציג את דרישות השכר שלך?", מומלץ לענות: "אני חושב שאתה יודע היטב מה ערך המשרה הזו עבור החברה שלך, וזהו מידע שחשוב לי לדעת".

למרות שאולי לא נעים לתת שוב ושוב תשובות מהסוג שמופיע לעיל למראיין, גם לו יהיה קשה לשאול שוב ושוב. מה גם שההתעקשות לא לנקוב בציפיות השכר תגרום למראיין להבין שמולו אדם שיודע לנהל משא ומתן - וזו סיבה נוספת להציע לו שכר נאה.

הכתבה התפרסמה במקור באתר TheMarker

כתבות נוספות:
סערה בקיבוץ: "כל העבודה הקשה ירדה לטמיון בגלל הימור מטומטם"
ממה עשוי הצ'יפס של מקדונלד'ס? רשימת 19 המרכיבים נחשפת