בחיי העובדים בעבודה משרדית יש לופ-הול נחמד שלא ממש מדברים עליו: היכולת לקחת יום חופש "בחינם" שמתחפש ליום מחלה. לא נרדמתם בלילה? שתיתם יותר מדי אתמול בערב? קר בחוץ ולא מתחשק לכם לצאת מהמיטה? פגשתם מאהב במוטל סליזי ומתבקש להישאר מתחת לסדינים? אין בעיה: פשוט מסמסים לבוס שאתם "לא מרגישים טוב", או ש"אתם מרגישים שאתם מפתחים מחלה", או שמתקשרים ועושים קול מצונן ומשתעל והופ - אתם נשארים בבית, לא יורד לכם יום חופש וכולם מרגישים שזה תקין ובסדר.

למעשה, הטריק הזה כל כך פופולרי שהוא אפילו די מתבקש והפך לקלישאה של סרטים וסדרות. ובכל זאת, יש עדיין אנשים בעולם שלא מיומנים בו מספיק ולכן מסוגלים לבצע אותו לא נכון, ולחשוף על הדרך את כולנו. כמו למשל מארק מקלילנד, צוציק בן 20 מגלאזגו שבסקוטלנד שחגג כל סוף השבוע במסיבות וקם בבוקר יום שני עם האנגאובר מטורף. מקלילנד מיהר לשלוח ווטאסאפ לבוס שלו ולהודיע כמיטב המסורת שהוא חולה.

"גרג זה בסדר אם אני יוכל לקחת יום מחלה היום יש לי שלשול גבר" - זה פחות או יותר מה שהוא שלח לבוס שלו בשעה 7:45 בבוקר יום שני. או כך הוא לפחות חשב, כי למעשה היה מדובר ביום ראשון, שהוא כידוע יום שבת עבור הגויים. מה שאומר שלא רק שהוא עשה לעצמו פדיחה וחשף את השקר שלו, הוא גם העיר את גרג הבוס.

גרג מיהר להגיב לו תוך שתי דקות, והתגובה שלו הפכה לוויראלית לאחר שמארק צייץ את השיחה כולה: "1 - אתה צריך לחשוב על משהו יותר טוב משלשול, זה התירוץ הכי גרוע בעולם. 2 - זה יום ראשון היום, יא פאקינג אידיוט". הציוץ הזה, ששותף תחת הכותרת "כשאתה מתעורר וחושב שזה בוקר יום שני ומבקש מהבוס שלך יום מחלה", זכה ליותר מ-24 אלף לייקים ו-6,000 ריטווטים.

שיקר לבוס על יום מחלה (צילום:  Photo by Flash90, פייסבוק)
צילום: Photo by Flash90, פייסבוק

"הייתי במסיבה ביום שישי ולא הפסקתי לשתות עד יום שבת, כך שאיבדתי תחושה של זמן", ניסה להסביר מקלילנד, "אז התעוררתי וחשבתי שזה יום שני, ולא הצלחתי לצאת מהמיטה. הדבר הראשון שחשבתי עליו היה נזלת. לא ציפיתי לתגובה הזו כי אנחנו בדרך כלל מסתדרים מצוין, אבל אני מניח ששנינו ראינו את הצד המצחיק של זה". 

מה שעוד פעל לרעתו של מארק הוא העיתוי: יום העבודה הראשון של חודש פברואר מדי שנה הוא משום מה יום בו עובדים רבים נוטים להבריז מהעבודה - כ-350,000 איש נהיים חולים לפתע. מארק, ככל הנראה, התייצב ביום הזה בעבודה כמו גדול.