סוף סוף בכנסת ישראל יש שרה שהולכת לטפל בבעיית השוויון המגדרי, צעד נוסף במהפכה הפמיניסטית, אך בהתחשב בעובדה שיש רק 3 שרות מתוך 19 שרים בממשלה, נראה שיש לנו עוד הרבה לאן לשאוף, ולא רק בכנסת, אלא בעוד מקצועות רבים בעלי השפעה על המשק הישראלי.

עוד בלימודים וקריירה:

אמנם בחלק ממשרדי הפרסום ניתן למצוא נשים במחלקת הקריאייטיב אבל הדרך לאיזון עוד ארוכה. המצב מטריד אפילו עוד יותר כשמבינים שכ-80% מהחלטות הקניה נעשות על ידי נשים. כך שגם אם ניתקל בגבר שעורך את הקניות בסופר, יש סיכוי גדול שנראה אותו קונה מתוך רשימה שבת זוגו הכינה לו. אם יש מראה שתמיד משעשע אותי, הוא גברים במחלקת מוצרי ההיגיינה שמנסים נואשות להבין מה לעזאזל הקשר בין תחבושות לכנפיים.

שופינג (צילום: istockphoto)
80% מהחלטות הקניה נעשות על ידי נשים|צילום: istockphoto

בשנים האחרונות אני שואלת את עצמי לא מעט למה יש כל כך מעט נשים בקריאייטיב? ומה צריך כדי לשנות את זה? אני מאמינה שלנשים יש מיומנויות שיכולות להביא ערך מוסף משמעותי בתהליך היצירתי. הענף עובר תהליך של שינוי, האפשרויות שמציעים היום כלי הפרסום הדיגיטליים שינו את המהות - מפרסום שמטיח את המסר בקהל היעד שלו, עברנו לכזה שמתחקה אחרי הצרכים והרצונות שלהם ומתאים להם הצעות בהתאמה פרסונלית. הלקוחות היום כל כך משוכללים שהם כבר מצפים לקבל מענה על צורך עוד בטרם עלה.

>>איזה מקצוע הכי מתאים לכם? קבלו הכוונה אישית בחינם>>

 בענף שמבוסס על חפירה וגישוש אחר תובנות אנושיות, ודורש אינטליגנציה רגשית מפותחת, לנשים יש תפקיד חשוב. לכן הגיע הזמן שגם אתן, הנשים המוכשרות והחכמות תהיו חלק משמעותי מעולם הפרסום. לא השתכנעתן? קבלו 5 סיבות למה כדאי לנשים להצטרף לענף הפרסום:

1. אנחנו יודעות לקרוא את הסיטואציה
באחד הפרקים בסדרה "מד מן", פגי אולסון, אשת הקריאייטיב המוכשרת, זכתה במכרז של מותג המבורגרים ידוע, בדיוק בזכות היכולת הנשית שלה בהבנת הצורך של קהל היעד של אמהות בארה"ב. ולחשוב שמדובר על סוף שנות ה- 60'. היום, יותר מתמיד, היכולת הזו של נשים לפענח מצבי חיים שווה הרבה כסף למפרסמים, ואין מה לעשות, ניחנו ב אינטליגנציה רגשית שמאפשרת לנו להסתכל על התמונה השלמה.

2. כל החיים אנחנו פותרות את הבעיות של כולם
פתרון בעיות הוא שם המשחק בדיאלוג הצרכני הנוכחי, ומי כמוך יודעת לפתור בעיות בדרך יצירתית. ועל כך יעידו כל השעות שצברת בשיחות הנפש עם החברות, אילתור פתרונות לתקלות בבית, גישור על משברים במריבות בין הילדים, וכל זה כמובן במקביל לשלל הדברים שאנחנו עמוסות בהם במהלך היום, מישהו אמר מולטיטסקינג?

3. כל היום חופרת עם חברות
מותגים משקיעים משאבים גדולים בניהול חשבונות ברשתות החברתיות, כגון עמודי פייסבוק, חשבונות אינסטגרם וערוצי יוטיוב. כל אלה מבוססים על חפירות ומחקר מעמיק בהבנת העולם הרחב של המדיות החברתיות, בדיוק כמונו, שמגיל צעיר יודעות להעריך את חשיבות יחסי החברות והנטוורקינג בין נשים. אז יאללה תביאי את המעדר או אולי עדיף שתיקחי כבר את השופל.

מד מן - עונה 7 פרק 5 (צילום: Michael Yarish/AMC)
למה יש כל כך מעט נשים בקריאייטיב? |צילום: Michael Yarish/AMC

4. אנחנו הכי מבינות בשופינג ובטרנדים הלוהטים
פרסום זה אולי התחום היחיד שהנשים והגברים כאחד יכולים להצדיק את החיבה הבלתי נשלטת לשופינג ואת האובססיה להתעדכן במגמות החמות בעולם. ואם מישהו תוהה - זה לא שבזבזתי 1000 ש"ח על נעליים זה בעצם היה חלק ממחקר שוק.

5. מי אמר שעולם הפרסום לא שייך לאמהות?
היום כשהעולם משתנה גם ענף הפרסום עובר שינוי: במחלקת הקריאייטיב כבר לא עובדים עד אמצע הלילה, ואמהות זוכות להתחשבות שמאפשרת להן לנהל אורך חיים שנהנה מכל העולמות. תשכחו מהתבנית שצריך לבחור בקריירה על חשבון המשפחה. וזו בדיוק ההזדמנות שלך להתחיל בדרך מרגשת ומלאה באתגרים. אז מה את אומרת?

* הכותבת: מיה קרמן, סמנכל קריאייטיב ודיגיטל יהושע/ TBWA

>>מתלבטים מה ללמוד? המומחים שלנו מחכים לייעץ בחינם>>