דמיינו שבגיל 18 הייתם אורזים שתי מזוודות, נפרדים מההורים, המשפחה, החברים והבית בו גדלתם, ועוברים לגור במדינה שאתם לא ממש מכירים. יכול להיות שלא הייתם בה בחיים. במדינה הזאת, שכנראה תהיה שונה מאוד מהמדינה בה גדלתם, אתם מגיעים לבית חדש ולצידכם עוד עשרות אנשים בדיוק כמוכם, שהחליטו לשנות את החיים עבור מטרה נעלה.

יותר ממאה צעירות וצעירים שעלו לישראל מרחבי העולם, יתגייסו בקרוב לצה"ל וישרתו במגוון תפקידים, הכל כדי לתרום למדינה. רובם עזבו חיים נוחים למדי כדי להגן על ישראל ואין בהם טיפה אחת של ציניות - רק ציונות. העלייה מתאפשרת לצעירות ולצעירים במסגרת פרויקט "גרעין צבר" של תנועת הצופים ומשרד העלייה והקליטה, והם מגיעים אלינו מארה"ב, קנדה, צרפת, ניגריה, תאילנד, רוסיה, אוקראינה, שוויץ ועוד מדינות מכל רחבי הגלובוס.

"אני מאושרת על כך שעשיתי את העלייה לישראל, למרות שזה צעד לא פשוט" אומרת לנו ג'נה טבצ'ניק (23) שעלתה לישראל מפלורידה, ארה"ב "בשביל רבים מאיתנו זו הגשמת חלום. תמיד הרגשנו שזה העם שלנו וזו המדינה שלנו - ועכשיו יש לנו את ההזדמנות להתגייס לצה"ל ולקחת חלק משמעותי בהגנה על מדינת ישראל ואזרחיה".

בסרטון שצולם במיוחד עבורנו, מספרים החניכות והחניכים של הגרעין מדוע עלו לישראל. אי אפשר להישאר אדישים לשמחת החיים והחדווה שיש להם, שאולי חלקנו איבדו קצת בדרך... הגיוס הצפוי בחודש אפריל מותיר לעולים החדשים ימים בודדים להתכוננות לאחת החוויות הכי משמעותיות שיעברו בחיהם. הם יצטרפו לכ-400 עולות ועולים שכבר התגייסו לצה"ל ואשר רובם משרתים ביחידות הלוחמות.

גרעין צבר (צילום: באדיבות גרעין צבר)
יתגייסו לצה"ל במהלך חודש אפריל|צילום: באדיבות גרעין צבר

גרי ויתקין, מנכ"ל צופים-צבר עולמי, אמר "המדינה שלנו הוקמה על בסיס אותם הערכים שמקדשים כאן היום חניכי גרעין צבר, שמקריבים קורבן יקר למען בטחוננו. תחושת השליחות המפעמת בתוכם והאידיאולוגיה הטהורה שהיא נר לרגלם האירו להם את דרכם לישראל במטרה לבנות את המדינה ולהגן ועליה. אנחנו מצדנו נעשה כל שביכולתנו כדי להעניק לחניכי הגרעין לאורך כל הדרך את החיבוק החם המגיע להם על ההקרבה הגדולה שהם עושים למען מדינת ישראל ואזרחיה".

לנו לא נותר לאחל להם המון הצלחה, וישובו בשלום.

גרעין צבר (צילום: באדיבות גרעין צבר)
אנחנו קצת מקנאים בכם|צילום: באדיבות גרעין צבר