הן ארבע נשים בעמדות ניהול והובלה משמעותיות, ובעברן היו שליחות במסגרת השליחות הארוכה של הסוכנות היהודית. ח"כ ציפי חוטובלי, לאה גולן, נוה דרומי ונועה אוחיון, מספרות לנו כיצד השליחות תרמה לקריירה שלהן ומה לדעתן הופך אישה למשפיעה, כי לכוח נשי אין גבולות

ח"כ ציפי חוטובלי (הליכוד) | סגנית שר החוץ | שליחה בארה"ב

"החיים בארצות הברית במשך שנה נתנו לי פרספקטיבה והיכרות עם העולם היהודי על שלל גווניו, כמו גם שליטה בשפה האנגלית. אלה כלים חשובים בהבנת העולם ודרכי חשיבה אחרות מדרכי חשיבה ישראלית. הנסיון הזה בוודאי עוזר לי בתפקידי הפוליטי הנוכחי במשרד החוץ, אבל גם לפני כן בשורה של משלחות בהן ייצגתי את הכנסת".

מה הופך אישה למשפיעה?

"השפעה נמדדת בעיני על בסיס היכולת לקדם ערכים במרחב הציבורי. לכל אדם צריכות להיות מטרות והתפקידים השונים בחייו צריכים לסייע לו לקדם את מטרותיו הערכיות".

 

לאה גולן | מנכ"לית עמותת אור שלום | שליחה בבריטניה

"השליחות הארוכה היוותה עבורי נקודת מפנה בהתפתחות האישית והמקצועית. נחשפתי לעולמות תוכן חדשים ונאלצתי להתמודד ולצלוח מגוון מצבים ואתגרים החל מעבודה בשפה ורבלית ומנטלית שאינה שפת האם שלי, עבור למצבים פרוזאיים כמו נהיגה בצד הלא נכון של הכביש וכלה בחשיפה משמעותית לקהילה היהודית הבריטית ולמוסדותיה. כל זה היו עבורי ועבור משפחתי חוויה מעצימה ומשמעותית".

מה הופך אישה למשפיעה?

"היכולת להתחבר למטרה משמעותית, אישית וחברתית, והנכונות להפעיל את כל מגוון הכישורים על מנת לקדם אותה. אני מאד מאמינה שכיום, יותר מתמיד, ניהול נשי המשלב יכולות בינאישיות מורכבות לצד נחישות, התמדה ותושייה הם משאב יקר ערך לארגונים המתמודדים עם שינויים ואילוצים".

 

נוה דרומי | ראש תחום "זכויות אדם כחול לבן" במכון לאסטרטגיה ציונית | שליחה בארה"ב

"להיות שליחה בקמפוס פעיל מבחינת פעילות אנטי-ישראלית, ללא ספק נתן לי הכוונה לדברים בהם יש לי עניין ובהם אני רוצה להיות מעורבת וטובה יותר. השליחות מציבה אותך בסיטואציות שאי אפשר היה להיתקל בהן בשום מקום אחר. היכולת לשנות ולהשפיע דעה של מישהו על ישראל, להוכיח מישהו על טעותו, או לחבר אנשים לישראל, מעניקה תחושה אדירה של הצלחה ויכולת לשנות דברים".

מה הופך אישה למשפיעה?

"מה שהופך אישה למשפיעה הוא מה שהופך כל אדם למשפיע. אלו נשים שהחשיבה שלהן מעוררת חשיבה והקשבה בקרב אחרים, נשים שמחזיקות ברעיונות ייחודיים, שמתבטאות באופן רהוט ומעורר השראה וגורמות לאחרים לראות בהן מקור לידע, שיח ועשייה".

 

נועה אוחיון | מנהלת שותפה בדנה ונועה תעשו לי קריירה | שליחה בארה"ב

"השליחות הייתה עבורי לא רק תקופה לחזק את האנגלית, אלא גם ובעיקר ללמוד "אמריקאית" - התנהלות בתרבות שונה משלי, להיות חלק מעולם עבודה גלובלי ולהכיר הרגלי עבודה אחרים, כמו למשל להגיע בזמן, לא לקטוע אנשים באמצע משפט ולהיות יותר מנומסת. בנוסף, ראיתי כיצד התלהבות ומוטיבציה ותוכניות גרנדיוזיות יכולות לרקום עור וגידים ולהפוך לפסטיבל ענק של אלפי אנשים, רק מכוח הישראליות המניע של "אין דבר שהוא בלתי אפשרי".

מה הופך אישה למשפיעה?

"בתור מי שגם היום מתעסקת בפיתוח קהילה אני חושבת שהייתה לי הזדמנות חד פעמית לעשות המון ניסויים, לתהות, לטעות, וגם להצליח - באופן מואץ - במקום חדש הרחק מהבית, שהפך להיות בית. היום כשיוצא לי ללוות תהליכים בשוק התעסוקה אני מבינה את הערך העצום של הניסיון הגלובלי שיצא לי לרכוש ואת הביטחון וסט המיומנויות שזה נתן לי".