אחרי שכולנו הסתקרנו מהטיזר, אנחנו גאים לחשוף בפניכם את הקליפ הרשמי של עיריית תל אביב-יפו לאירועי הגאווה 2017 בסימן הקהילה הביסקסואלית. הכוכבת שמובילה את הקליפ היא הזמרת אישתר ששרה בעברית, צרפתית, ערבית, רוסית ועוד, וזכתה להצלחה בינלאומית עם מגוון להיטים ובראשם "אלבינה". בקליפ משתתפים גם גילי מוסינזון, התאומות מלול, יוצאת "האח הגדול" אסתי לי פז, אליעד מלכי ועוד.

על השיר אחראי DJ ONLY, והוא הופק בשיתוף עם שלושת הליינים הגאים ליזי, קאלט וביסי ביחד עם אתר WDG. מלבד שיתוף הפעולה עם אישתר, ONLY אחראי גם על שירים כמו "מסיבה בחיפה" ו"עד המדבר". נראה שהולך להיות לנו חג שמח במיוחד השנה עם השיר המרים הזה.

מצעד הגאווה של תל אביב-יפו עדיין לא התחיל, וכבר הוא המצעד הגדול ביותר שנערך בישראל: השנה ישתתפו במצעד הגאווה בתל אביב 10 משאיות - מספר המשאיות הגדול ביותר בכל המצעדים שהיו עד כה בישראל.

אירועי הגאווה 2017 ייפתחו מחר (יום ה') רשמית בהשקה החגיגית שתיערך בשעה 18:30 על גג בניין העירייה. בערב ההשקה ישתתפו ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, השגריר הבריטי, מר דיוויד קורי ומחזיקי תיק הגאווה, יניב ויצמן ואפרת טולקובסקי. באירוע יושקו קליפ הגאווה הרשמי ותכניית האירועים שתלווה את חודש הגאווה יחד עם אביזרים ממותגים בלוגו המצעד. באירוע ישתתפו ראשות וראשי הארגונים הגאים, נציגים בולטים מקהילת הלהט"ב וחברי מועצת העירייה. כמובן שגם השנה בניין העירייה יואר בצבעי דגל הגאווה במהלך שבוע הגאווה.

טיזר קליפ הגאווה הרשמי 2017 – עיריית תל אביב (צילום: עיריית תל אביב יפו)
סופרים את הימים לאחור|צילום: עיריית תל אביב יפו

אלו האירועים הבולטים הצפויים השנה:

אירועי המרכז הגאה בגן מאיר: החל מסוף חודש מאי ועד המצעד יקיים המרכז הגאה למעלה מ 30 אירועים מגוונים ברחבי העיר, בשיתוף כל מוסדות התרבות המובילים בעיר - הבימה, הקאמרי, מוזיאון תל אביב, האופרה הישראלית וכו'.

פסטיבל ענק בהבימה: תצוגת אופנה של כוכבי/ות הבימה לבושים/ות במגדר ההפוך, מונולוגים ושירים של שחקנים/ות העוסקים בסוגיה הביסקסואלית. עד כה אשרו השתתפות: גילה אלמגור, רוי מילר, יואף דונט, דניאל סבג, תומר שרון, דנה ידלין, אורי הוכמן, טל קלאי ואושרת אינגדשט.

חוף הגאווה בהילטון: בין התאריכים 28.5-10.6 יפעל החוף במתכונת מיוחדת ושירותי ההצלה בו יוארכו עד לשעה 18:00. בכל יום יעלו לסטים שני דיג'יים מליינים מרכזיים בעיר וכן יופעלו על ידי דיזינגוף סנטר "שאטלים" חינמיים לטובת תושבי העיר והתיירים בין החוף לדיזנגוף סנטר. בתאריך ה- 07/06 בין השעות 11:00-18:00 תוצב בחוף הילטון (דרום) מגלשה ענקית ( 10 מטר גובה ו-30 מטרים אורך) בשיתוף שגרירות בריטניה. העליה עליה תהיה בחינם לטובת תושבי העיר והתיירים.

מסיבת גאווה חוף הילטון 2013 (צילום: מיכאל שבדרון )
החוף הכי גאה במזרח התיכון|צילום: מיכאל שבדרון
מופע חוצות של האופרה הישראלית לשירי אבבא במלון NYX: לראשונה, האופרה הישראלית משתפת פעולה עם הקהילה במופע חוצות ענק, למרגלות מלון NYX, עם עיבודים בלתי נשכחים לשירי אבבא.

וויגסטוק גן מאיר: אירוע ענק בגן מאיר בהשתתפות עשרות מלכות דראג ובסימן: הדיוות הגדולות! האירוע יתקיים לזכרה של גילה גולשטיין ז"ל ויעלה מודעות לHIV בקהילה הגאה, בשיתוף הועד למלחמה באיידס.

אירוע שולחנות עגולים בכיכר הבימה: ערב מצעד הגאווה, אירוע שולחנות עגולים בכיכר הבימה בהובלת פרויקט "מעגלים" ובייצוג רב של דמויות - פורסים את גווניה השונים של הקהילה ומזמינים/ות את חברות הקהילה, תושבים ונבחרי ציבור להכיר את המגוון הרחב.

"גאווה בסנטר": שיתוף פעולה עם מתחם הקניות דיזינגוף סנטר בו יתקיימו בבניין B (נושא מצעד הגאווה) מגוון אירועים לקהילה הגאה: הקראת ספרות גאה, טורניר משחקי שולחן לנשים, מרוץ דראג על עקבים ועוד.

אירועי הגאווה ביפו העתיקה: ביום רביעי (7.6) יתקיים קוקטייל שקיעה ואל תוך הלילה, תחת כיפת השמיים באווירה יפואית קסומה. האירוע יהיה פתוח לציבור ולתיירים שיבקרו בעיר לרגל שבוע הגאווה. אירועי הגאווה יתקיימו בשני מוקדים ביפו העתיקה - גן הפסגה וכיכר קדומים. בשעה 21:00 יוקרן בגן הפסגה הסרט "סוזן בארטש: מלכת הלילה". החל מהשעה 19:00 יתקיים אירוע גאווה בכיכר קדומים שיכלול מופע מוזיקלי של להקת "שמונים ומשהו" עם ליאון רוזנברג. מסעדות כיכר קדומים יציעו לחוגגים 1+1 על בירה, יין ומגוון אלכוהול ובנוסף יוגשו תפריטי אוכל, שיכללו בין היתר פיצה צבעונית במיוחד שתקושט בשלל צבעי הקשת. גם מסגרת הצילום הענקית הממוקמת על טיילת מפרץ שלמה וצופה לנוף הייחודי של חופי תל אביב התקשטה בצבעי הגאווה - תחנת חובה לתמונת אינסטגרם מנצחת.

יניב ויצמן (צילום: רן יחזקאל,  יחסי ציבור )
ויצמן. "עיר שאוהבת את כל המגדרים"|צילום: רן יחזקאל, יחסי ציבור
יניב ויצמן, חבר מועצת העיר תל אביב-יפו ומחזיק תיק הקהילה הגאה: "אנו שמחים לראות שהחזון שטיפחנו השנה – אירועי גאווה שמשקפים את הרבגוניות של קהילת הלהט"ב ומביאים לקדמת הבמה את הקהילה הביסקסואלית – הופך לכדי מציאות. כבכל שנה, עיריית תל אביב-יפו גאה לעמוד לצד הקהילה, ומודה לכל מי שמסייע להפוך את אירועי הגאווה 2017 לחוויה בלתי נשכחת, ולכל אלה שעוזרים להפוך את תל אביב, בכל יום ויום, לעיר שאוהבת את כל המגדרים".

אפרת טולקובסקי, חברת מועצת העיר תל אביב יפו ומחזיקת תיק הגאווה: "מצעד הגאווה 2017 יצעד השנה תחת הכותרת LET IT B לחיזוק הקהילה הביסקסואלית. המצעד השנה הוא המשך ישיר של אירועי הגאווה בשנה שעברה בו פעלנו והצבנו בחזית העשייה את הנשים בקהילה על כל גווניה. שמחה וגם קצת מתרגשת להוביל יחד עם חברי בעיריית תל אביב יפו את המסע המופלא של אירועי הגאווה בעיר, מסע שכולל בתוכו מאבק לשיוויון בתוך הקהילה ומחוצה לה".

מוטי רייף, מפיק במת המצעד: “זו הפעם החמישית שאני מפיק את במת המצעד, אבל השנה באמת מרגישים משהו שונה. אולי זה הנושא שנבחר להוביל את המצעד - הקהילה הביסקסואלית, וזה צעד מדהים ומעורר השראה מצד עיריית תל אביב יפו והעומד בראשה, רון חולדאי, לתת לה לייק ענק ולסייע לקידומה, אין עוד עירייה שתומכת כך בקהילה הגאה שלה. ואולי זו התכנית האמנותית שאנחנו עובדים עליה. אנחנו בטוחים שיהיה השנה מצעד מדהים מכל הבחינות".

אביהו מיזן, מנהל המרכז הגאה: המרכז הגאה פועל בכל ימות השנה על מנת ליצוק תוכן למילה "קהילה" במגוון רחב של פרויקטים ואירועים. אירועי הגאווה השנה, בסימן הקהילה הביסקסואלית, הם הגדולים, המגוונים והיצירתיים ביותר במטרה לאפשר לקבוצות רבות ככל האפשר לקחת חלק. אנו גאים להיות הלב הפועם של הקהילה הגאה בחודש הגאווה ובכל ימות השנה".

בימוי, תסריט, ארט ועריכה: מיה אגם, אליה צ'צ'יק ורותם גרידיש
צילום ותאורה: אלון דניאל, דין בנדרור
הפקה: דנה זמש-ריגל, מאשה פופוב
כוריאוגרפיה: מרטין בר
איפור: H&A house of beauty

>> "הומואים חושבים שאנחנו בארון"

>> "הוא אמר 'בקטנה', וחדר אליי בלי קונדום"

>> "בזכותה הפרכתי את השמועות שאני הומו"

>> למה אתה עדיין רווק? אנחנו יכולים להגיד לך