אחרי 16 שנים של ציפייה, ביום חמישי האחרון (22.6) באר שבע חגגה את מצעד הגאווה בפעם הראשונה בהשתתפות כ-5,000 חוגגים מרחבי הארץ. מלכת הדראג סלין לה דיווין הנחתה את המופע המרכזי, בו מרגלית צנעני ואניה בוקשטיין עלו על הבמה להופעה מיוחדת שהקפיצה את הקהל.

ראש העיר רוביק דנילוביץ נאם בבמה המרכזית וכתב בדף הפייסבוק שלו: "באר שבע היא עיר של כולם ואני ראש עיר של כולם. באר שבע היא עיר של קהילות שונות ומגוון תרבויות שמקבלת את האחר. אנחנו כאן, לא כדי לנצח האחד את השני אלא לחיות האחד עם השני. ברכות לתושבי באר שבע על שגילו בגרות ורוח של אחדות ולמנהיגות הבית הגאה על שיח של הידברות ברוח טובה. זוהי שעתה היפה של באר שבע".

ציון רז, דובר הבית הגאה התרגש מאוד בסיום האירוע: "היה מצעד ראשון מרגש וחשוב מאוד. מאז שבוטל המצעד בשנה שעברה התחלנו להיאבק על קיום מצעד בעיר. לשמחתנו, העירייה הבינה שהקהילה הגאה בעיר גדולה ומאוד נפגעה ממה שקרה. בשנה האחרונה נפגשנו עם נציגי העירייה מספר פעמים, ובעירייה החלו להבין שלקהילה הגאה בעיר צרכים שצריך לתת עליהם מענה. השנה לא רק שראש העיר תומך באירועי הגאווה, הבית הגאה גם קיבל מבנה קבע וגם עובדת סוציאלית. בשיתוף מחלקת החינוך של העירייה, הכנו תוכנית הסברה לבתי ספר תיכוניים בנושא קהילת הלהט"ב שתתחיל בשנה הבאה, וסקר שנערך בעיתון מקומי הראה ש-70% מתושבי העיר תומכים בקיום המצעד".

לראשונה, מצעד הגאווה בבאר שבע
"זוהי שעתה היפה של באר שבע"|צילום:
גם ראשון לציון נצבעה בצבעי הקשת ביום שישי בצהריים עם הופעה היסטרית של הדיווה הבינלאומית דנה אינטרנשיונל, לצד הנרי ודנה לפידות. על הבמה ניגנו הדיג'ייז המצליחים מוטי סעדיה ודניאל מריומה והופיעו שש מלכות דראג. האירוע הופק בתמיכת ראש העיר ובשיתוף פעולה של האחווה הגאה במכללה למנהל והאגודה למען הלהט"ב, תהל"ה ואיגי.

אלי ביטון, נציג האחווה הגאה במכללה למנהל ואחד ממארגני האירוע, מקווה לארגן אירועים גדולים יותר בשנים הבאות: "הגיעו מאות אנשים והאווירה הייתה מטורפת. אנחנו יוצאים בתחושה שזו התחלה של דרך חדשה ומשותפת ביחד עם העירייה וראש העיר דב צור, שעזרו לאירוע הזה לצאת לפועל. זכינו להכיר בעירייה כשותפה אמיתית של הקהילה שתדאג למלא את צרכיה".

גאווה בראשון לציון (צילום: יחסי ציבור)
דנה אינטרנשיונל על הבמה בראשון לציון|צילום: יחסי ציבור
גאווה בראשון לציון (צילום: האחווה הגאה המכללה למנהל)
"הגיעו מאות אנשים והאווירה הייתה מטורפת"|צילום: האחווה הגאה המכללה למנהל
גאווה בראשון לציון (צילום: יחסי ציבור)
"זכינו להכיר בעירייה כשותפה אמיתית של הקהילה שתדאג למלא את צרכיה"|צילום: יחסי ציבור
קהילת יוב"ל, חברה בתנועה הרפורמית, ציינה בגדרה כמדי שנה את חודש הגאווה בקבלת שבת מיוחדת בהובלת מירה חובב, הרבה של הקהילה. בין תפילות ומזמורים התקיימה שיחה מרתקת עם חברות בארגון תהל"ה, ארגון שמציע עזרה להורים של להט"בים.

ואם כל זה לא מספיק לכם, גם גבעתיים, העיר שקולטת לחיקה את פליטי תל אביב, תחגוג גאווה בחודש הבא. פיקניק המשפחות השנתי שייערך בגן רבקה ביום שבת ה-1.7 החל מהשעה 10:00 בבוקר יכלול הפעלות, מתקנים מתנפחים ועוד המון פעילויות כיף לכל המשפחה.

>> נשואה להומו: "הוא לא עבד עליי ולא ניצל אותי"

>> עושים חוקן לפני סקס? כדאי שתקראו את זה ותפסיקו

>> הישראלי שעומד מאחורי מסיבות הגייז הגדולות בעולם

אבל בזמן שיותר רשויות מקומיות מביעות תמיכתן בקהילה והתמיכה בציבור לנישואים חד-מיניים ולשוויון זכויות לקהילה עולה, הקהילה עדיין זוכה לאפליה בתחומים רבים. ביום שלישי הקרוב (27.6) כנס משפחות גאות ראשון מסוגו יתקיים בכנסת במטרה לעגן בחוק את הזכויות המגיעות לנו.

ב-30 ביוני ייצא לדרך מצעד הגאווה בחיפה, ולקינוח, מצעד הגאווה הירושלמי יתקיים השנה ב-3.8 בסימן דת ולהט"ב. עוד פחות מחודשיים כולנו נעלה לבירה ונדרוש את מה שמגיע לנו. האם ראש העיר ניר ברקת יצעד בין החוגגים כמו בבאר שבע ובראשון לציון? ימים יגידו. עד אז, תמשיכו לחגוג בגאווה!