כשנתי פגש את דני (צילום: אלעד איבס)
צילום: אלעד איבס
זוגיות גאה והאתגרים שאנו עוברים בדרך ליצור אותה ולטפח אותה מקבלים השבוע ביטוי אומנותי יוצא דופן: אמן הניו מדיה אלעד איבס ישיק ב-2 באוגוסט את התערוכה הראשונה שלו, תערוכת צילום ניו-מדיה בשם "כשדני פגש את נתי". שנתיים וחצי של עבודה על תערוכה שכללה בימוי מדוקדק של תמונות ופיתוח אפליקציה משלימה מגיעות בקרוב אל סופן, אלא אם כן המלחמה תגייס את איבס למילואים.

איבס, 28, יליד ותושב תל אביב, התחיל את הקריירה שלו כאדם בוגר בתחום הטכנולוגי. הוא עבד בתכנות אתרים במסגרת חברת סטארט אפ ואחרי זמן מה הבין שהוא בכלל לא נהנה ושזה לא הכיוון. משם פנה ללימודים אומנותיים יותר, יחסית - טלוויזיה וניו מדיה באוניברסיטת תל אביב. במקביל, הוא מספר, החל ליצור: "התנדבתי לצלם וידאו דאנס עם רונה לי שמעון וכך התחלתי לעבוד כצלם בטדי הפקות. החלטתי שאני רוצה ליצור משהו שמדבר עלי, שיהיה הכי אני. כך הגעתי לרעיון של התערוכה, בנושא זוגיות גאה, המשלבת פן טכנולוגי מאוד ייחודי".

כשנתי פגש את דני (צילום: אלעד איבס)
צילום: אלעד איבס

הסיפור אותו מציג איבס בתערוכה הוא של שני גברים המתאהבים אחד בשני. "בהתחלה הם מסתירים את זה ומפחדים לספר. אחד מהם הוא מפקד בצבא שמתחבא מהחיילים שלו והשני כבאי. בהמשך הם רוצים לממש את הזוגיות שלהם, להתחתן ולהקים בית, אבל הם לא יכולים לעשות את זה למרות שהם מקדישים את החיים שלהם למדינה. יום אחד פורצת שריפה בכרמל והכבאי נשלח לכבות את השריפה. בן הזוג נדרש לאחר מכן להתמודד עם סיטואציה מאוד לא פשוטה".

הרעיון לסיפור המוצג בתערוכה הגיע אליו מסיפור דומה אך שונה שאירע בארצות הברית. "שמעתי על זוג גברים בארצות הברית שהמשפחות שלהם היו נגד היחסים ביניהם. הם גרו ביחד ויום אחד מהם עלה לסדר את האנטנה על הגג, נפל ומת. בן הזוג שנשאר אחריו נכנס למסכת ייסורים נוראית בגלל שהמדינה לא מכירה בזוגיות שלהם, והמשפחה של בן הזוג שנפטר לא נתנה לו להגיע ללוויה ולקחה לו את הבית, את הכלב, את הילדה. הוא נשאר בלי כלום למרות שהם חיו ביום-יום כזוג לכל דבר".

כשנתי פגש את דני (צילום: אלעד איבס)
צילום: אלעד איבס

"לא רוצה פריבילגיות אלא שיכירו בי כמו שמכירים בכולם"

איבס עבד על התערוכה, כאמור, במשך שנתיים וחצי, כאשר חלק לא מבוטל מהזמן הוקדש לתכנון ולהפקה של התמונות. "הייתי צריך להחליט על איפור, תאורה, אביזרים, לעשות סיורי לוקיישנים. התמונות מצולמות בכל הארץ, מצפון ועד דרום. חיפשתי מודלים שיצטלמו ואני רוצה להודות לכרם דדו ולאבישי מינגרסקי, שהם בעצם המצולמים העיקריים בפרויקט הזה. גררתי אותם לכל מקום בארץ והעברתי אותם חוויות שונות. באחת התמונות הכנסתי את כרם למי שלגים כדי להגיע להבעה מסויימת על הפנים שלו. וכל זה נעשה בהתנדבות. אחרי כל זה בא השלב של הטכנולוגיה שלקח הרבה זמן".

כשנתי פגש את דני (צילום: אלעד איבס)
צילום: אלעד איבס

הפן הטכנולוגי החדשני שאיבס משלב הוא אפליקציה אותה ניתן להוריד לטלפון טרם הכניסה לתערוכה. כאשר מפעילים אותה האפליקציה מעלה את המצלמה. מכוונים את המצלמה לאחת התמונות והאפליקציה מעלה עוד תוכן: סרט וידאו, תמונה נוספת ועוד. "אחת התמונות היא של ארבעה חיילים במארב שקועים בטלפונים שלהם. האפליקציה מאפשרת לראות מה כל אחד עושה עם הטלפון שלו - אחד בגריינדר, השני מדבר עם מישהו בוואטסאפ... האפליקציה קושרת את כל התמונות בתערוכה ויוצרת מהם סיפור אחד".

השילוב של הניו מדיה בעולם האומנות צובר תאוצה, הוא אומר. "באופן כללי אומרים שבכל פעם שהיה חידוש טכנולוגי לאורך ההיסטוריה הוא שחרר את האומנות להתפתח לכיוונים חדשים. מה שאני מציג פה זו שלוחה חדשה ליוצרים למיניהם, לאמנים, המאפשרת לנצל את הטכנולוגיה ולהתקדם למאה ה-21 עם האומנות".

כשנתי פגש את דני (צילום: אלעד איבס)
צילום: אלעד איבס

מה המסר של התערוכה?
"המסר הוא שכל זוגיות היא זוגיות רלוונטית ואף אחד לא צריך להתחבא ולהסתיר אותה. המטרה היא שהמדינה בסופו של דבר תכיר בזה שכל אחד מאיתנו עומד בכל החובות ומצפה לזכויות בהתאם. עכשיו זה רלוונטי יותר מאי פעם עם המלחמה ברקע. אני יודע שכאשר יגיע צו 8 אני עוזב את הכל ורץ לאן שצריך. אני לא רוצה פריבילגיות אלא שיכירו בי כמו שמכירים בכולם".

כשנתי פגש את דני (צילום: אלעד איבס)
צילום: אלעד איבס

"כשנתי פגש את דני" - מוצ"ש 2.8 בשעה 20:00 ולמשך שלושה שבועות, גלריה דורית גור (עולי ציון 22, יפו)

שעות פתיחה: א'-ד' 10:30-18:00, ה' 10:30-23:00, שישי 10:30-16:00

מומלץ להתקין את האפליקציה לפני ההגעה: http://alturl.com/c2444

 עוד ב-mako גאווה: