אפשר לתייג את הסיפור הבא תחת דברים שבחיים לא חשבנו שנראה: לפייסבוק הגיח סרטון שבו רואים רופא גניקולוג מיילדותי והפציינטית שלו, רוקדים לפי כוריאוגרפיה שהוכנה מבעוד מועד, וכל זה קורה בבית החולים, כשהאישה בלידה. צריך לשפשף עיניים כדי להאמין, בטח לאור היכרותינו עם רופאים גניקולוגים ומיילדותיים. אבל יש רופא כזה, ושמו ד"ר פרננדו קוודאס דה קונחה, וכן, הוא דרום אמריקאי. הגניקולוג מברזיל שיתף את הווידיאו הזה בפיד האינסטגרם שלו, ומי שלא יוצא ממנו שמח ומחייך אחרי הצפייה, כנראה שאין לו לב פועם.

בפוסט המצורף לווידיאו, שתורגם מפורטוגזית, נכתב: "אתה מגיע לעבודה והפציינטית שלך מתחילה לידה! היא מבקשת מוזיקה, אנחנו ממציאים את הכוריאוגרפיה ממש על המקום, כדי שההתעמלות הזאת תסייע בלידה, והנה התוצאה: לידה יפה ורגילה ואנושית, בדיוק כפי שמגיע לה". הוא חותם ב"כל הכבוד" ותיוג של הפצייטנית שהפכה למאמא טרייה.

הדוקטור החביב מתחזק חשבון אינסטגרם מגניב למדי, ונוהג לחלוק בו תמונות וסיפורים מלידות של הפציינטיות שלו. למעלה מ-34 אלף עוקביו מקבלים שלל רגעים שלו בחדר הלידה – ברגע שהוא תופס את התינוק שיוצא או מחייך מתחת למסכה כשהוא מבצע ניתוח קיסרי. באופן כללי, מדובר ברופא מחייך, וזה כבר משהו שהופך את כל החוויה לכל כך שונה.

את הרגע הזה, שבו הוא רוקד עם מטופלת לצלילי הלהיט Despacito, היה ללא ספק שווה להסריט. כמעט קשה להאמין שהבחורה שלידו נמצאת בלידה, היא מתנוענעת בקלות ובחן, ממש לא צורחת שייתנו לה כבר אפידורל. אולי כי הרופא שלצידה נראה רגוע ומרגיע, ובייחוד – לא חושש להראות את הצד האנושי שלו, במקצוע שהרבה פעמים האנושיות שבו מסתתרת. הריקוד שלו לא נועד רק לשעשע את היולדת כמובן – התנועות שהוא מלמד את הפציינטיות שלו מעודדות אותן לנוע ולסבול פחות מכאבים. במקום לשכב על הגב, הריקוד עוזר לשחרר את הכאב מהצירים, לסייע לתינוק לרדת למטה לכיוון תעלת הלידה ומטיל לחץ על צוואר הרחם להיפתח, ובעיקר משרה אווירה טובה וכמובן מקל בכך שהיולדת נמצאת על שתי רגליה, ולא על הגב. מרענן לראות רופא מערבי שמעודד לידה פעילה ולא סטטית. נכון, כנראה שהרופאים בישראל לא יתחילו לרקוד איתנו בחדר הלידה, אבל זה לא אומר שאנחנו לא יכולות לשים סטטיק ובן אל ולהתנועע בעצמנו.

 >> רגע לפני הלידה, האם להסיר שיער או להשאיר נטורל?