קוזי, איאז וקורי  (צילום: דיילימייל)
מצב המתרחש באחוז אחד בלבד מכלל הריונות התאומים|צילום: דיילימייל
קוזי, איאז וקורי הם שלישיית בנים חמודים, שנולדו לפני חצי שנה מהריון טבעי לחלוטין. הסיכוי להרות שלישייה ללא עזרתם של הורמונים והפריות קלוש ביותר, אבל כששניים מתוך השלישייה הם תאומים זהים, שחולקים שליה משותפת ושק מי שפיר משותף, הסיכוי מתכווץ עוד יותר. לדברי הרופאים שטיפלו בקלייר קריקי (37), אמם של שלושת המופלאים, עומד על כ-1 לכל 3.2 מיליון הריונות. 

קוזי וקורי הם מה שמכונה בשפה הרפואית "תאומים מונוכריונים-מונואמניוטים", או בקיצור: "מונו-מונו", כלומר: זהים לחלוטין, חולקים שליה אחת ושוחים בשק מי שפיר משותף - מצב המתרחש באחוז אחד בלבד מכלל הריונות התאומים. אחיהם התאום, איאז, ודאי מרגיש יוצא דופן, שכן אף שבילה איתם ברחם לאורך חודשי ההריון, הקשר הגנטי שלו אליהם לא שונה מקשר של אחים רגילים, שנולדו בהפרש של כמה שנים זה מזה - כמו תאומים לא-זהים רגילים. 

"מכיוון שיש לי היסטוריה לא כל כך טובה עם הריונות שלא הצליחו בעבר, הייתי במעקב צמוד ממש מתחילת ההריון עם הבנים", אמרה קלייר בראיון ל"דיילי מייל". כבר בשבוע 7 הייתי בבדיקת אולטרסאונד כדי לוודא שלעובר יש דופק, ואז אמרו לי שיש לי תאומים. בשבוע ה-12, בבדיקה נוספת, כבר אמרו לי שיש שלישייה. הייתי בהלם, אבל מאושרת עד הגג. בשבוע 24, הייתה לי בעיה של ריבוי מי שפיר, ואמרו לי שכדאי לי לוותר על איאז כדי להציל את קוזי וקורי - אבל לא הסכמתי לשמוע מזה". 

למרבה המזל, והודות למעקב וטיפול רפואי צמוד ואינטנסיבי, ההריון נמשך, ובחודש ינואר האחרון נכנסה קלייר לניתוח קיסרי שממנו יצאה עם הטייטל "אמא לשלושה". איאז - התאום הלא-זהה בחבורה - נולד במשקל 1.870, וקוזי וקורי, שכזכור חלקו שליה ושק מי שפיר משותף, שקלו  1.730 ק"ג כל אחד. לאור הלידה המוקדמת והמשקלים הנמוכים (עניין רגיל כשמדובר בהריון מרובה עוברים), וכן לאור ההריון המורכב, הועברו השלושה לטיפול נמרץ מיד לאחר הלידה. "כל אחד מהם בכה ברגע שהוציאו אותו, וזו הייתה הקלה עצומה עבורנו, כי חששנו מאוד מהלידה. גורקן, בעלי, עלה איתם ליחידה לטיפול נמרץ, צילם אותם בטלפון שלו וחזר להראות לי אותם כשהייתי בהתאוששות מהניתוח - אני זוכרת שהתרגשתי מעבר למה שמילים יכולות לתאר, בכיתי ולא יכולתי לחכות לראות אותם במציאות".  

אחרי חודש בטיפול נמרץ, הגיע היום הגדול - והשלישייה שוחררה הביתה. "עם כל השמחה על השחרור, אני מודה שקצת פחדתי - לא ידעתי איך אסתדר עם שלושתם, וחששתי שאם יקרה משהו לא יהיה סביבנו את הצוות הרפואי שכל כך סמכנו עליו בזמן האשפוז - אבל כבר יש לי שלושה ילדים גדולים יותר, שלימדו אותי כל מה שצריך לדעת על הורות וגם עוזרים לי עם האחים החדשים שלהם, וכולנו מאושרים מאוד". 

שירז טל, עדי אשכנזי ומיכל אמדורסקי ילדו בגיל 40: היתרונות וההשלכות של הריון מבוגר