את היום הזה בחייה ג׳ייסי דלפנה לא תשכח לעולם. בת ה-12 האמריקנית הגיעה השבוע לכותרות העולמיות לאחר שתמונות שלה עוזרת בלידת אחיה הקטן עלו לרשת. ג׳ייסי המקסימה הוזמנה על ידי הוריה הליברליים לחדר הלידה על מנת להיות חלק ברגע בו מצטרף עוד חלק חשוב למשפחה שלה.

ג׳ייסי, שלומדת בכיתה ז׳ בעיר ברנדון שבמיסיסיפי, עזרה באמת בלידה, היתה פעילה ומעורבת ולא חששה "ללכלך" את הידיים, ולבסוף אף זכתה לחתוך בעצמה את חבל הטבור. זו לא היתה כוונתה המקורית, אגב. הילדה רק ביקשה להיות נוכחת בלידה, ממרחק בטוח, אבל ככל שנקפו השעות היא התחילה להיות יותר ויותר מעורבת. ממקום מושבה בחדר, לא הצליחה לראות את המתרחש. "התחלתי לבכות כי אני נמוכה ולא ראיתי כלום", היא מספרת. ״הרופאה אמרה: פשוט בואי ותעזרי לי ליילד. אמרתי לה: 'את צוחקת עליי?'״



גם אמא של ג׳ייסי, דידי קרוויי בת ה-34 היתה מופתעת. ״לא האמנתי. אמרתי: מה?! לא, לא. בחיים לא״, מודה האם. "אבל הרופאה אמרה: אני רצינית. אני אדריך אותה והיא תעשה הכל. אז היא ניגשה ופתאום הפכה למרכז של כל מה שקורה". אמא של ג׳ייסי ילדה את בנה השני, זיידן, לפני שנה וחצי, וגם אז רצתה ג׳ייסי להיות נוכחת, אבל האם לא הרשתה. עכשיו הגיע התיקון הגדול. "הרגשתי ביטחון שבתי בוגרת מספיק עכשיו כדי להתמודד עם הצדדים הגרפיים יותר של לידה", מסבירה האם. "היא למדה חינוך מיני בבית הספר ולא ראיתי סיבה שלא תהיה איתנו שם. אני לא מסתירה ממנה דבר. בעיני הגוף האנושי הוא טבעי".



גם ג׳ייסי אומרת שאין לה שום בעיה עם מה שראתה וחוותה, למרות שכן הרגישה לחוצה במהלך הלידה. "הייתי נורא במתח", היא מגלה. ״והייתי גם בשוק. פחדתי שאני אעשה טעות ואהרוס משהו, או שמשהו ישתבש בגללי. לא האמנתי שזה קורה. זה היה כזה מדהים. יילדתי אח שלי, ואני אספר לו את הסיפור הזה כשהוא יגדל. אני לא יכולה לחכות.״



מי שצילם את התמונות המרגשות שמסתובבות עכשיו ברחבי העולם הוא זאק קראוויי, אביה החורג של ג׳ייסי, ואביו של התינוק הרך, קלייטון. ״אני רוצה שאנשים ידעו שגם זאק היה נוכח בלידה,״ אומרת האם. ״הוא ויתר על הרבה מהזמן שלו עם התינוק בשביל ג׳ייסי, אבל שנינו מרגישים שזה היה שווה את זה וברור לנו איזו אחות גדולה מדהימה היא תהיה. היא כמו אמא קטנה".

>> רוצה לדעת אם את בהריון? עזבי בדיקות הריון, הסוד נמצא במשחת השיניים שלך