mako Nights
הנגאובר (צילום: אימג'בנק / Thinkstock)
צילום: אימג'בנק / Thinkstock

הבוקר שאחרי: 9 דרכים להתמודד עם הנגאובר

כאב ראש מחרפן, תשישות מייאשת, בחילות מציקות ובעיקר תחושת חוסר אונים מוחלטת: ברוכים הבאים לצד האפל של המסיבה המטורפת שהייתם בה אתמול בלילה. אם הגזמתם בשתייה וקמתם לבוקר של גיהנום, יש כמה דברים שבכל זאת אפשר לעשות

mako | פורסם 09:06 14.01.18 

שנה גודל אות

איך אומרים בצבא? לכל שבת יש מוצאי שבת. חגגתם, ביליתם, שתיתם עד דלא ידע, ועכשיו חוק הכלים השלובים של היקום אומר לכם "אחלה, שמח שנהניתם, עכשיו תשלמו". לקום בבוקר, או בצהריים, עם ראש מסחרר, כאב ראש עצבני וגיחות תכופות לשירותים זה תג מחיר אכזרי במיוחד. ובזמן שעדיין לא המציאו את התרופה שמעלימה הנגאובר תוך שניה וחצי, חוץ מלא להפריז בשתייה, הנה דרכים להפוך אותו לכמה שיותר סביל.

1. אכלו ארוחת בוקר

נכון, לפעמים זה הדבר האחרון שמתחשק לעשות כשיש בחילה, אבל אלכוהול גורם לירידה ברמת הסוכר בדם, כך שכדי להעלות אותו שוב מומלץ לכל הפחות לשתות כוס מיץ טרי (גם מיץ עגבניות או קוקוס תופס), או לצרוך מזונות עם ערך גליקמי גבוה יחסית כמו למשל דגני בוקר או לחם לבן.

2. שתו כמות מקבילה של מים

אלכוהול יכול גם להוביל להתייבשות, שגורמת לרקמות סביב המוח להתהדק ולהגביר את כאב הראש. לכן מומלץ לשתות כמות כוסות מים שמקבילה לכמות הדרינקים שהורדתם אתמול בלילה. אם אתם לא זוכרים בדיוק כמה שתיתם, כדאי פשוט לשתות כמה שאפשר. כצעד מניעה, אגב, כדאי גם לשתות כמה כוסות לפני שהולכים לישון.

3. העמיסו ויטמינים

עוד רעה חולה שמביא עמו האלכוהול - ריקון במאגר הוויטמינים בגוף, כולל B-12 וחומצה פולית (9B), אז כחלק מההשלמות שכדאי לעשות, רצוי ליטול כמה תוספי תזונה אם זמין לכם. אם לא, כדאי לאכול מזונות שעשירים באשלגן, כמו למשל בננה או תרד.

ארוחת בוקר (צילום: Aleksei Potov, Shutterstock)
חייבים. להמשיך. לאכול
|
צילום: Aleksei Potov, Shutterstock

4. כמה דקות של מדיטציה

בלי לחפור יותר מדי על הקשר שבין גוף לנפש, ידוע שנשימות עמוקות, מדיטציה ואפילו כמה תנוחות של יוגה יכולים להרגיע את הגוף, להסדיר את מחזור הדם ואפילו לסייע בזרימה תקינה שלו ובאופן כללי להפחית מתחים. ומתח זה הדבר האחרון שאתם זקוקים לו כרגע.

5. קשקשו ביצים

ביצים הם מקור מצוין לחומצת אמינו מסוג טאורין, שיכולה לסייע בתיקון הנזקים שנגרמו לכבד שלכם אתמול בלילה. אם משלבים אותם באומלט עם ירקות שמכילים חומרים נוגדי חמצון, בכלל אפשר להרגיש בשמיים.

6. הימנעו מקפאין וממשככי כאבים

כוס אחת של קפה חלש יחסית זה בסדר, אבל יותר מזה כבר עלול לייבש אתכם ולהחריף את כאב הראש. כמו כן, מפתה לקחת כדורים כמו אקמול או נורופן כדי להרגיע את הכאב, אבל בשילוב עם האלכוהול שעדיין בגוף שלכם, תופעות הלוואי עלולות להיות חמורות יותר (כמו למשל דילול הדם או נזק לכבד). קודם כל כדאי לנסות להתמודד עם זה באופן טבעי.

מדיטציה יוגה (צילום: Shutterstock)
גם מדיטציה וגם בחוץ? win win
|
צילום: Shutterstock

7. לגמו תה ג'ינג'ר

לפחות בכל הנוגע לבחילות, כוס חמה של תה עם ג'ינג'ר יכולה להרגיע קצת את הבטן, ואפילו לייצב את רמות הסוכר בדם. אם יש לכם שורשי ג'ינג'ר בבית, אפשר לעשות חליטה ביתית באמצעות הרתחה של ארבע כוסות מים, כוס מיץ תפוזים, חצי לימון סחוט, חצי כוס דבש ו-2-10 שורשי ג'ינג'ר.

8. צאו החוצה

המטרה כאן היא לנשום אוויר צח, להכניס קצת חמצן לריאות ולפרק את הרעלים שהצטברו בגוף. על הדרך זה יכול גם לשחרר אנדורפינים לגוף ולהעלות את מצב הרוח הכללי.

9. המשיכו לשתות

ברורה לנו האירוניה, וחשוב להדגיש שמדובר בפתרון קצר טווח בלבד, אבל – אלכוהול מעכב שחרור של חומצה אמינית בשם גלוטמט, ולכן המוח מייצר עוד ועוד ממנה. כהשפעת האלכוהול שוככת, ריכוזי הגלוטמט מציפים את המוח ויכולים לגרום לעייפות, כאבי ראש, בחילות ושאר דברים טובים. המשך תחזוק רמות האלכוהול בבוקר שאחרי יכולה שוב לעכב אותו ולמנוע את התסמינים אלה. כמובן שבסופו של דבר צריך להפסיק לשתות, כך שזה רק לעכב את הבלתי נמנע, אבל עדיין – אם אתם ממש לא מסוגלים להתמודד עם ההנגאובר הנוכחי, פשוט תעשו לו דווקא.

שותה בירה (צילום: Gorbunov Evgenij, Istock)
לאנשים דחיינים במיוחד
|
צילום: Gorbunov Evgenij, Istock