הדוגמניות הישראליות עושות לנו הרבה כבוד בעולם, וישנן לא מעט דוגמניות שמככבות בקמפיינים של מותגים מובילים או על שערים של מגזינים נחשבים. כעת מסתבר שלא רק תעשיית הדוגמנות הישראלית מייצאת לחו"ל - אלא גם הסוכנויות שמאחורי הדוגמניות עצמן.

רותם גור היא הבעלים של סוכנות הדוגמנות R&R כבר כמעט עשר שנים, ולאחרונה היא הקימה סטרטאפ בשם BaModel, שמהווה מעין מרקטפלייס בינלאומי לשיתופי פעולה בין סוכנויות ברחבי העולם באמצעות כלים טכנולוגיים. בהמשך המערכת עתידה להשתדרג עם אופציות מבוססות AI, בעזרתן תוכל המערכת לזהות העדפות של סוכנויות ולהמליץ להן על דוגמניות מתאימות.

רותם גור (צילום: איוון ברקוביץ')
צילום: איוון ברקוביץ'

מבין המיוצגות בסוכנות של גור, ניתן למנות את סופיה מצ'טנר, נועם בוהדנה, אביטל לנגר ודורית רבליס. "כשאני רוצה לשווק דוגמנית שלי לחו"ל, אני סוגרת לה אודישנים בפריז, מילאנו, ניו יורק וכו', ואותה סוכנות שאליה היא נבחנת סוגרת לה עבודות שם, ככה זה עובד בכל העולם", מסבירה גור בשיחה עם mako. "היום זה מתנהל בצורה של מיילים וטלפונים, כל הזמן צריך לחפש סוכנויות חדשות, ולפעמים זה קורה גם גם דרך מתווכים שלוקחים עמלה מסוימת או באמצעות היכרויות כאלה ואחרות. הרעיון שלי היה ליצור מרקטפלייס שמייתר את כל המתווכים הללו, מקום אחד שבו כל הסוכנויות בעולם יוכלו להעלות אליו את הדוגמניות החתומות וכך כלל הסוכנויות ייחשפו לכלל הדוגמניות במקום אחד".

מרקטפלייט BaModel (צילום: צילום מסך)
העמוד של הדוגמנית סופיה מצ'טנר בפלטפורמה|צילום: צילום מסך

"חשבתי על הרעיון הזה כבר לפני כמה שנים וחזרתי אליו בשנה האחרונה. צירפתי CTO לחברה, את מאיר ברדווין, פיתחנו יחד את המערכת והשקנו אותה לפני כחודשיים. היום יש כבר מעל למאה סוכנויות שפעילות ומשתמשות בה", אומרת גור. "זה בעצם סטארטאפ שאני מנהלת במקביל לסוכנות, במימון עצמי בלבד, לא קיבלתי שום השקעה. יש לנו עוד עובדות שאחראיות להביא את הסוכנויות, שעוסקות בשירות לקוחות או מעלות את את הדוגמניות שלנו לאתר. כמו כן, יש עוד סוכנויות ישראליות שפועלות בפלטפורמה שלנו, כמו רוברטו, ITM ועוד".

מרקטפלייט BaModel (צילום: צילום מסך)
מרקטפלייט BaModel|צילום: צילום מסך

לצד היופי החיצוני והנתונים היבשים, כל דוגמנית נדרשת גם להפגין כריזמה מסוימת, קסם אישי ולהציג אישיות נעימה וחיובית. לכן, לפני כל "סגירה" של דוגמנית, מוצע לסוכנויות בפלטפורמה לערוך עמה שיחת וידיאו וכמובן לקבל תמונות טבעיות, ללא איפור וללא עריכה.

_OBJ

"הדוגמניות לא תמיד מודעות לתהליך הזה, כי זה חלק מהעבודה מאחורי הקלעים של הסוכן, שפשוט מודיע לה כשיש סוכנות סגורה וזהו", אומרת גור. "בעבר היו ניסיונות לעשות דברים דומים, כמו לדוגמה מרקטפלייס שמחבר בין בין דוגמנית ללקוח, אבל אני אישית לא מאמינה בזה. אני חושבת שכן צריך את הגורם האנושי, אבל בכל מה שקשור לשיתוף פעולה בין סוכנויות, זה העתיד".

כאמור, הפלטפורמה פותחה והושקה במהלך המלחמה. גור מספרת שכתוצאה מכך, היא נתקלה בסירוב מצד סוכנויות בחו"ל שסירבו להצטרף לפלטפורמה ישראלית. "נתקלתי באנטישמיות, קיבלתי תשובות נוראיות מצד סוכנויות שלא רצו לעבוד עם חברה ישראלית. היום לעומת זאת כבר יש לנו יותר כוח, שמעו עלינו בתעשייה ואני שמחה לומר שהצלחנו להתגבר על זה. יש אפילו סוכנויות ממדינות ערביות שרשומות לפלטפורמה שלנו".