כשאתם צופים בנטפליקס, אתם נהנים אמנם מתוכן חוקי באיכות גבוהה ובקצב שלכם - אבל יכול להיות שאתם הופכים בעצמכם לסוג של תוכנית, ועובדי נטפליקס מבדרים את עצמם בחיטוט בהרגלי הצפייה שלכם.

האפשרות הזו נראית כמסקנה מתבקשת מציוץ שהעלה עובד בחברה לחשבון שלה הפונה לקהל האמריקאי ביום ראשון בערב (לפי שעון ארה"ב): "ל-53 האנשים שצפו בנסיך חג המולד' בכל אחד מ-18 הימים האחרונים: מי פגע בכם?". הציוץ קיבל נכון לזמן הכתיבה כמעט 400,000 לייקים ויותר מ-100,000 שיתופים (ריטוויטים), ועורר על החברה לא מעט ביקורת.


מהציוץ עולה שעובדי נטפליקס יודעים בדיוק מי צפה במה ומתי. האפשרות הזו מטרידה, שכן כשאנחנו משתמשים בשירות מודרני כלשהו - ולא חשוב אם מדובר בגוגל, פייסבוק או נטפליקס - אנחנו מודעים לעובדה שלמפעיל השירות יש גישה למידע שלנו. אנחנו גם סומכים עליו שכל המידע הזה מעובד על ידי מחשבים כדי לשפר את השירות, ולא מועבר לבני אדם, גם לא אם הם עובדים בחברה.

אך מהציוץ נראה כאילו עובדי נטפליקס זוכים לגישה חופשית למדי למידע שאמור להישאר בינינו לבין הענן. כשאתר הרג'יסטר הבריטי שלח לחברה שאילתה בנושא הוא זכה להתעלמות מוחלטת.

אחד המגיבים כתב: "זה די קריפי נטפליקס. האם בתנאי השירות ובמדיניות השימוש ההוגן שלכם מופיע שתאספו ותנתחו הרגלי צפייה כדי שתוכלו ללעוג לאנשים דרך הרשתות החברתיות?"

מגיב אחר הוסיף: "לעובד נטפליקס שצפה לאחרונה ב-1984: לא מדובר בהוראות הפעלה".

אדם נוסף איים לבטל את המנוי: "לא בסדר. אנשים רבים עם אוטיזם או על הספקטרום צופים בדברים שוב ושוב. אינכם יודעים מדוע לקוח עושה זאת, אך לרדת עליהם זה לא מצחיק ולא שנון. בין זה לבין העלאת מחירים וביטול הסדרה Haters, Back Off... אני חושב שאני עומד לבטל את המנוי".

בעמוד מדיניות הפרטיות של החברה, אגב, נמצא ניסוח גנרי זהה לזה שמופיע באלפי שירותים קטנים יותר, ולפיו "אנו משתמשים באמצעים מנהליים, הגיוניים, פיזיים וניהוליים כדי להבטיח את המידע האישי שלכם מאבידה, גניבה וגישה, שימוש או שינוי בלתי מורשים. לרוע המזל, אף אמצעי לא יכול להבטיח 100% אבטחה. לכן, איננו יכולים להבטיח את בטיחות המידע שלכם".