השמועות על המשחק הזה רצו ברשת כבר שנים: קרוס-אובר מוזר בין מריו, השרברב האלמותי (שלאחרונה התברר שהוא כבר בכלל לא שרברב, ולמרות זאת העולם ממשיך להסתובב. מוזר) לבין ה-Raving Rabbids (משחק מילים בין ארנבים לכלבת), שהם ארנבים פסיכופתיים של חברת המשחקים הצרפתית יוביסופט, ומקור ההשראה הלא מאומת ללוטוגוצים של מפעל הפיס.

הציפיות מהמשחק הזה היו ברצפה. אמנם, משחקים בכיכוב מריו בדרך כלל שומרים על רף איכות מסוים - אבל הארנבים הנ"ל כיכבו עד כה בעיקר במשחקי מסיבה חמודים אך פשוטים. אף אחד לא ציפה שהשידוך הזה יוליד משחק איכותי במיוחד - מקסימום שעשוע נחמד לילדים לשעות המתות של סוף השבוע. אבל אז, במהלך תערוכת E3 האחרונה, המשחק נחשף באופן רשמי והפיל לא מעט לסתות.

ציפינו למשחק מסיבות לילדים? קיבלנו גירסה צבעונית במיוחד של XCOM.

סופר מריו והארנבים המטורפים (הדמיה: Ubisoft)
סופר מריו והארנבים המטורפים|הדמיה: Ubisoft

האסטרטגיה של מריו

נתחיל בהתחלה: תאונה מוזרה גרמה לארנבים המשוגעים להפוך לחלק בלתי נפרד מממלכת הפטריות של מריו. והארנבים, כמו שניתן לצפות מטיפוסים מפוקפקים כאלה, עושים בלגאן. למרבה השמחה, מריו וחבריו, בתוספת חיזוק של ארנבים שנראים כמו מריו וחבריו, יוצאים להציל את המצב, להחזיר את הארנבים הביתה ולהשיב את הסדר על כנו, בסדרה של קרבות טקטיים אל מול מספר גדול של אויבים.

כל שלב הוא למעשה מפה קטנה, בה מפוזרים סוגים שונים של אויבים, לכל אויב תכונות ויכולות משלו. בכל תור תוכלו להזיז את מריו וחבורתו, לתקוף את האויבים שנמצאים בטווח ההתקפה שלכם (בעזרת רובים! למריו יש רובה!), ולהתחבא מאחורי מחסות. המטרה הטקטית פשוטה: לגרום לכמה שיותר נזק בתור שלכם, ולהמנע מנזק בתור של האויבים.

סופר מריו והארנבים המטורפים (הדמיה: Ubisoft)
מריו למד לירות|הדמיה: Ubisoft

רק שזה לא כל כך פשוט כמו שזה נשמע.

מבחינה אסטרטגית, המאפיין הגדול ביותר של המשחק הזה הוא תנועתיות: בניגוד למשחקים אחרים בז'אנר, שמגבילים את התנועה של הדמויות למספר מסויים של "משבצות" על הלוח (או המפה), למריו ולחבריו יש אפשרויות הרבה יותר מגוונות. כך למשל, תוכלו להשתמש באחד מחבריכם כמקפצה (כן כן), שתאפשר לכם להתקדם רחוק יותר. יכולות מיוחדות ירחיבו או יצמצמו את מרחב התנועה שלכם גם כן. עם שימוש נבון בכל האפשרויות - תוכלו להתקדם במפות השונות הרבה יותר ממה שנראה לכם בהתחלה.

וכך, כל תור הופך לניסיון להבין את הטקטיקה הנכונה ביותר לנוע במפה: מה המקום אליו תוכלו להגיע שיספק לכם את מירב היתרונות ביחס למטרת השלב הספציפי. כמובן שגם לאויבים שלכם יש את אותן יכולות - ככה שהניסיון לחזות מה הם יעשו ולאן הם יגיעו בתור שלהם הופך במהרה למאתגר במיוחד.

סופר מריו והארנבים המטורפים (הדמיה: Ubisoft)
סופר מריו והארנבים המטורפים|הדמיה: Ubisoft

מאתגר יותר ממה שהוא נראה

"מאתגר" היא מילת המפתח במשחק הזה. ארבע השעות הראשונות פשוטות, אבל אחריהן העניינים מתחילים להסתבך. סוגים שונים של אויבים יאגפו אתכם מכל הכיוונים, ולאט לאט תגלו שלנצח בקרבות מולם זה ממש לא משחק ילדים. בשלבים האחרונים רמת האתגר ממש מרקיעה שחקים - אמנם לא לרמות של XCOM שכבר אוזכר כאן (למי שלא מכיר: משחק אסטרטגיה מצליח שידוע, בין השאר, בזכות רמת הקושי הבלתי מתפשרת שלו), אבל גם לא רחוק משם.

זה די מוזר. כי מצד אחד Mario + Rabbids הוא משחק שמחבר בין שני מותגים שמיועדים לכל המשפחה, ועושה את זה עם גרפיקה צבעונית וסיפור חמוד ומשעשע - אך כשמתחילים לשחק מגלים שיש כאן עסק רציני, שיכול לגרום ללא מעט כאבי ראש של מאמץ - במיוחד אם תנסו לסיים את כל המשימות בציון "מושלם".

סופר מריו והארנבים המטורפים (הדמיה: Ubisoft)
סופר מריו והארנבים המטורפים|הדמיה: Ubisoft

למרבה השמחה כל האלמנטים במשחק הזה מוצלחים ועובדים טוב ביחד: הטקטיקה בקרבות מאוזנת ומאתגרת, הגרפיקה צבעונית ומצוינת ואפילו הסיפור עושה את העבודה.

לאף אחד לא היו ציפיות מהמשחק הזה, בכיכוב מריו והארנבים. בפועל, השידוך הזה הוליד יופי של משחק שהעיף אותי לתקרה - ולא רק בגלל שמשום מה מישהו חשב שזה יהיה רעיון טוב לתת למריו רובה כדי לחסל אויבים.