יס? הוט? סלקום TV? קודי? מבחינת ריד הייסטינגס, מנכ"ל שירות הזרמת הווידאו נטפליקס, כל אלה לא מתחרים שהוא צריך לחשוש מהם. לעומת זאת, מתרחיש דימיוני שמקורו בסרטי "מטריקס" הוא דווקא חושש מאוד.

"התחרות שמדאיגה אותנו היא (לא זו שאנחנו החלפנו, אלא) התחליף", הוא אמר שלשום (ג') בוועידת D Live של מדור הטכנולוגיה בעיתון וול-סטריט ג'ורנל. "כשאנשים מבלים זמן בסנאפצ'ט, פייסבוק וידאו או יוטיוב, זה (זמן שהם) לא בנטלפיקס. או אפליקציה חדשה כלשהי שעדיין לא הומצאה".

אך יוטיוב וסנאפצ'ט הם לא הדאגה הגדולה ביותר שלו, כפי שהמשיך וסיפר לעורך הכלכלי דניס ברמן: "לטווח הארוך, צריך להאמין שסרטים ותוכניות יהיו כמו אופרה וספר - עסקים נישתיים מאוד, והבידור האנושי (העיקרי) ימשיך הלאה למשהו חדש. יהיו תחליפים, יש תחליף לכל דבר, והאתגר שלנו הוא למצוא את צורת הבידור החדשה הזו - האם זה מציאות מדומה? משחקים? מציאות רבודה? האם זה פרמקולוגי?".

כשברמן תהה למה הכוונה בתחליף פרמקולוגי (תרופתי) לשירות הזרמת וידאו, הפליג הייסטינגס בתרחיש שלא ברור אם הוא בדיחה טובה או חזון נורא: "בעוד 20 או 50 שנה, בהחלט יכול להיות שלקחת גלולה כחולה מותאמת אישית תאפשר לכם להזות בדרך בידורית, ואז גלולה לבנה תחזיר אתכם למציאות". בבחירה בצבע הכחול לגלולה הוא התייחס כמובן לסצנה מהסרט הראשון בסדרת מטריקס, בה מציע לו מורפיוס גלולה כחולה כדי להמשיך לחיות בחלום המטריקס או אדומה כדי להתעורר ממנו.

"אם מקור הבידור האנושי בעוד 30 או 40 שנה יהיה תרופתי - אז נהיה בצרות צרורות", הוא סיים.

לפני שהגיע לדיון ההזוי על תחרות בין סרטים להזיות, דיבר הייסטינגס עם ברמן על מתחרה אחרת, חברת הכבלים Time Warner, שמנסה למכור את עצמה לחברת התקשורת AT&T. בעבר הביע הייסטינגס חששות מכך שכבעלים של חברת טלוויזיה בכבלים תשבש AT&T את הגישה לנטפליקס למנויי שירותי האינטרנט שלה כדי לגרום להם לעבור לשירותי חברת הבת. אלא שהפעם דווקא הביע מנכ"ל נטפליקס הסכמה לרכישה - בתנאי ש-AT&T תשמור על "ניטרליות רשת", כלומר כללים שלפיהם אסור לה להשפיע על מהירות הגישה של הגולשים דרכה לשירותים שונים.

ריד הייסטינגס מנכ
לא מפחד מחברות לוויין, מפחד מגלולות הזיה. ריד הייסטינגס|צילום: אימג'בנק/GettyImages, getty images

הייסטינגס גם הבהיר כי נטפליקס עצמה לא מתכוונת לבצע רכישה מתחרה של חברת שירותי אינטרנט, מכיוון שצעד כזה עשוי דווקא לעודד מצב בו מנויים לשירות האינטרנט של נטפליקס שזמין רק בחלק קטן של מדינה אחת (ארה"ב) נהנים משירות איכותי, בעוד מיליוני מנויים אחרים שגרים באזורים שהחברה לא מגיעה אליהם יסבלו מאיטיות. המנכ"ל אמר שחשוב לו שנטפליקס יעבוד באותה צורה עם כל ספקיות האינטרנט בכל המדינות בהן עובד השירות - שלטענתו פתוח לכולם (כולל צפון קוריאה, שהוא היסס לפני שאמר בפנים ממתיקות סוד שהשירות לא זמין בה) מלבד סין.