חברת אאוטבריין השיקה את AY (או Automatic Yield) כלי אוטומטי שבו יוכלו מנהלי אתרים לראות בזמן אמת את כל הרווחים מעמודי התוכן ולמקסם אותם.

כיום, רוב אתרי התוכן מעריכים את השווי של כל עמוד באתר באמצעות ממוצע (סה״כ הכנסות / סה״כ דפים נצפים = שווי עמוד ממוצע) כאשר בפועל יש שונות גבוהה בין שווי העמודים.  טכנולוגיית AY מאפשרת לבעלי אתרים לעקוב אחר הרווחים מהתוכן בזמן אמת ולראות את השווי של כל עמוד. המערכת גם תגדיל את ההכנסות באמצעות ניתוב יחידות התוכן למיקומים הריווחיים ביותר, מבלי להזדקק לנדל"ן נוסף.

"מדובר בזינוק אבולוציוני – היכולת לקבל מידע על ערך ההכנסה האמיתי של דפי התוכן בזמן אמת, מכל השותפים. שימוש במערכת AY יוביל לכך שההמלצות בעלות השווי הגבוה ביותר יוגשו לקהלים שהכי מתעניינים בהם", אומר לירון אברהם, מנהל הפעילות העסקית בישראל. "החזון שלנו הוא להציע פלטפורמה אחת המאפשרת לבעלי אתרים לנהל ולמקסם את הכנסותיהם. בפעם הראשונה, יש כלי שקושר את הכל ביחד".

AY מאפשר למו"ל לנהל את כל ההכנסות באמצעות כלי אחד, המעביר מידע מכל מקורות הטראפיק וערוצי המוניטיזציה השונים, לא רק מאאוטבריין, אלא גם מגוגל, פייסבוק, טוויטר וכו'. המו"ל רואה עתה את כל ההכנסות על דאשבורד אחד. AY פותר בעיה מרכזית איתה התמודדו האתרים – חוסר היכולת לחבר בין מערכות התוכן לבין מידע על אומדן ההכנסות, בטכנולוגיה אחת. כעת, ניתן לעקוב אחר ערך התוכן בזמן האמת ולמקסם הכנסות.

בתוך כך, מודיעה היום אאוטבריין כי חתמה על הסכם ארוך טווח עם MAKO ל-3 שנים נוספות. מאקו המתמקדת בימים אלו בבניית עולמות תוכן חדשים ומבוססי דאטה ובטכנולוגיית פרסונליזציה של תכניה ובמסגרת ההסכם החדש תהיה הפלטפורמה הראשונה בארץ להשתמש במוצר ה-AY.

אאוטבריין מגישה כיום כ-250 מיליארד המלצות תוכן בחודש ומגיעה למעלה מחצי מיליארד משתמשים ייחודיים ברחבי העולם עם המלצות תוכן המותאמות אישית לגולש, המותקנות על אתרי האינטרנט המובילים בעולם ובישראל, כולל CNN, Le Monde, ESPN, Fox News, The Guardian - Sky News ועוד. החברה הוקמה ב- 2006 ופועלת מהמטה אותו קבעה בניו-יורק וממשרדים נוספים בעולם, כולל אנגליה, צרפת, ישראל, אוסטרליה, סינגפור ויפן. מרכז הפיתוח של החברה ממוקם בישראל.