תעשיית הטלוויזיה בסטרימינג ממשיכה להתחמם, כשעוד ועוד שחקניות מעוניינות לנגוס בנתח מהעוגה ולהתחרות באולפנים ההוליוודיים, בערוצי הטלוויזיה המסורתיים ובספקיות סטרימינג כמו נטפליקס ואמזון. אחת מספקיות התוכן המסקרנות ביותר שצפויה להיכנס בקרוב לתחום היא אפל, שהצליחה לשנות את תעשיית המוזיקה עם אייטיונז לפני יותר מעשור וחצי ומתחרה כיום בשוק הסטרימינג עם אפל מיוזיק, ובמידה מסוימת גם עם אפל טי.וי.

לפי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", יצרנית האייפון מתכוונת להשקיע מיליארד דולר בהפקות מקור בשנה הקרובה. לפי מקור שצוטט ב"ג'ורנל", החברה מעוניינת להפיק בסכום זה 10 תוכניות חדשות, שאמורות להתחרות בסדרות איכות כמו "משחקי הכס" של HBO ו"בית הקלפים" של נטפליקס. עד היום התמקד שירות אייטיונז של אפל באספקת תוכן שהוצע גם בשירותים מתחרים, מה שגרם לה לאבד לקוחות לטובת שירותי סטרימינג מתחרים של אמזון ושל קומקאסט.

גם היום מפיקה אפל תוכן מקור, כמו תוכנית הריאליטי "כוכב האפליקציות" ו"קארפול קריוקי" - אך הן נחשבות לתוכניות זולות בהרבה להפקה. אפל רוצה להידמות יותר למודל של נטפליקס, שמצליחה למשוך מנויים רבים ברחבי העולם בזכות התכנים הבלעדיים שהיא מציעה.

תחום התוכן המקורי בארה"ב הוא צפוף מאוד. נטפליקס מתכוונת להשקיע השנה 7 מיליארד דולר בהפקות מקור על רקע הצמיחה המרשימה במספר המנויים שלה בעולם. HBO הוציאה בשנה שעברה 2 מיליארד דולר על תוכן מקורי, כשלפי הערכות, הפקת כל פרק בעונה השישית של הסדרה "משחקי הכס" עולה 10 מיליון דולר, והיא נחשבת לתוכנית יקרה במיוחד ביחס לקומדיות שעולות בממוצע 2 מיליון דולר לפרק, או לדרמות שעולות 5 מיליון דולר לפרק.

אפל נהנית גם מיתרון הגודל כחברה בעלת השווי שוק הגבוה בעולם ומרווח גבוה בהרבה משל נטפליקס. ב-2016 רשמה אפל רווח נקי של 45.69 מיליארד דולר, לעומת 186.68 מיליון דולר בלבד לנטפליקס. ואולם נטפליקס נהנית מזינוק מרשים במספר מנויי הסטרימינג שלה, שהגיע ליותר מ-100 מיליון בכל העולם. בנוסף, נטפליקס משקיעה בתרגום, דיבוב והתאמת התכניות שלה לשווקים דוברי שפות שונות בעולם, ובאחרונה החלה להציע את הממשק שלה בעברית עם מספר גדל והולך של תכנים מדובבים או מתורגמים לעברית.

מתחרה נוספת שמגבירה את נוכחותה בתחום היא פייסבוק. בשבוע שעבר היא השיקה את שירות Watch, שאמור להתחרות באופן ישיר ביוטיוב של גוגל, ולהציע גם תכנים מקוריים. "אנו מאמינים שניתן לחשוב מחדש על הרבה חוויות דרך שיתוף – כולל צפייה בסרטוני וידיאו. צפייה במופע לא חייבת להיות דבר פאסיבי, זו יכולה להיות הזדמנות לחלוק חוויה ולקרב אנשים יחדיו", אמר בשבוע שעבר מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג. ואולם, לא ידוע מה יהיה היקף ההשקעה של פייסבוק בתוכן מקורי.

לכתבה המקורית ב-TheMarker

עוד ב-TheMarker:
הדלוריאן מ"בחזרה לעתיד" חוזרת כמכונית מעופפת
מי צריך וואטסאפ? זו האפליקציה האהובה על ניאו-נאצים בארה"ב