חברת הכבלים HOT תשנה בשנה הקרובה את שמה ל"אלטיס" (Altice) ותעבור מיתוג מחדש. ההכרעה בדבר המהלך התקבלה "מעל ראשה" של HOT עצמה, עם החלטתה של בעלת הבית בחברה, חברת Altice של פטריק דרהי, להעביר את כל החברות שבבעלותה למותג אחיד. המהלך הוא הדרגתי ויסתיים רק ברבעון השני של 2018.

Altice היא חברה ציבורית שנסחרת באמסטרדם ונוסדה לפני 15 שנה. הקבוצה כוללת חברות תקשורת מבוססות כבלים בצרפת (חברת SFR), בפורטוגל (פורטוגל טלקום), בישראל, בארה"ב (על בסיס הרכישות של כייבל ויז'ן וסדנלינק) ובמדינות רבות נוספות. היא מספקת שירות ליותר מ-50 מיליון לקוחות ברחבי העולם, ושווי השוק שלה הוא 32 מיליארד דולר. "האסטרטגיה הגלובלית החדשה של Altice משקפת צעד נוסף בצמיחת הקבוצה למעצמה בינלאומית של תקשורת תוכן ופרסום", מסרה היום HOT במקביל למסיבת העיתונאים של Altice בניו יורק.

שלט של הוט (צילום: יאיר מור, NEXTER)
שלט של הוט|צילום: יאיר מור, NEXTER

מבחינת HOT מדובר במהלך שעלותו עשרות מיליוני שקלים. החברה תצטרך להחליף בהדרגה את הכיתוב בשלושה מיליון ממירים ושלטים הפזורים בבתי הלקוח, באתר האינטרנט שלה, בחשבוניות, בעמדות המכירה וכו'. החדרת מותג מחייבת גם קמפיין ושפה פרסומית חדשה. עם זאת, המהלך גם טומן בחובו הזדמנות עבור החברה להיפטר מהדימוי השלילי שדבק בה לאורך השנים. החברה תיהנה גם מהאפשרות להישען יותר על כוח הקנייה של החברה העולמית בכל הקשור לרכש של ציוד תקשורת ותוכנות. ייתכן שהמהלך גם ייקל על HOT למכור סדרות מקור ישראליות לחברות אחיות בקבוצה - בשורה טובה ליוצרים ישראלים. עבור הצרכן, לעומת זאת, שינוי המיתוג לא צפוי לשנות הרבה.

HOT אמנם טרם אישרה זאת, אך ייתכן שלקוחות HOT מובייל (בקרוב Altice מובייל) ייהנו גם משירותי נדידה מוזלים בהגיעם למדינות בהן ל-Altice יש נוכחות סלולרית, כמו צרפת למשל.

עולם מוקף במותגים

מ-Altice נמסר כי "המיתוג החדש ייושם בכל חברות הקבוצה ברחבי העולם. עם מותג אחד, Altice, נוכל לייצר חוויית לקוח ייחודית ושונה בעולם שבו לקוחות מוקפים במותגים בינלאומיים". דרהי עצמו, יהודי יליד מרוקו, בעל אזרחות ישראלית, הוא האדם העשיר בישראל לפי שווי האחזקות הציבוריות שלו.

טל גרנות גולדשטיין, מנכ"לית HOT, אמרה כי "זוהי נקודת ציון חשובה ומשמעותית בחיי החברה. HOT היא חברת התקשורת היחידה בישראל שהיא חלק מקבוצה בינלאומית. התכנסות תחת מותג בינלאומי תחזק את החברה ותאפשר לה למנף את הידע והיכולות של Altice - קבוצת התקשורת הגלובלית הצומחת ביותר בעולם".

בישראל, כזכור, היתה זו פרטנר שעברה בעבר תהליך שינוי מותגי, אך בכיוון הפוך: היא השילה מעליה את המותג הבינלאומי Orange, ועברה למותג הישראלי המוכר.

פורסם ב-TheMarker

עוד ב-TheMarker

פטריק דרהי מרכז את כל עסקיו העולמיים תחת מותג אחד
מחירי שיחות הטלפון ייחתכו: בזק תמכור קווים למתחרות במחיר מוזל