ולנטינה שבצוב מנהריה יכולה להתגאות בשיא שמעטים בלבד יכולים להחזיק בו: היא ניצחה פעמיים את חברת הוט, שנציגים מטעמה הטרידו אותה פעמים רבות, וגרפה לחשבון הבנק שלה 18,000 שקל.

לשבצוב, יש "רומן" ארוך עם הוט: לפני כשנה וחצי הגישה תביעה נגד חברת הוט על כך שנציגי שירות לקוחות הטרידו אותה ואת בנה במהלך כל שעות היממה, וקיבלה פיצוי של 11,500 שקל. שבצוב קיבלה גם התנצלות מהוט, והבטחה שנציגים מטעם החברה לא יטרידו אותה יותר בטלפון ולא יציעו לה חבילות ומבצעים. החברה אף התחייבה בפניה כי היא יכולה להיות רגועה וכי מדובר בטעות שלא תחזור יותר.

אך ההבטחות של הוט לא החזיקו זמן רב. כעבור כמה חודשים היא קיבלה שוב מבול של שיחות טלפון מנציגי החברה, שהציעו לה מגוון חבילות והטבות בתמורה להצטרפות לשירותי החברה. השיחות ברובן היו בשפה הרוסית. היא ביקשה להסיר את מספר הטלפון שלה מרשימת התפוצה של החברה, אבל זה לא עזר. שבצוב קיבלה עוד ועוד שיחות מנציגי החברה, עד שנמאס לה והיא החליטה להגיש לבית המשפט לתביעות קטנות בקריות תביעה נוספת נגד הוט. הפעם היא דרשה שהחברה תפצה אותה בסכום של 20,000 שקל.

"אחת השיחות שקיבלתי הייתה כמה ימים לאחר שבית המשפט קיבל את תביעתי", טענה שבצוב, "ביקשתי בכל לשון של בקשה שיפסיקו להטריד אותי, שיסירו את שמי מרשימת התפוצה שלהם - אבל זה לא עזר".

הוט הגישה כתב הגנה בו חשפה כי בשנה האחרונה היא מבצעת סדר בכל הנושא של שיחות שיווק, וקיימת מערכת חדשה שהמשווקים עובדים מולה. במקרה הזה, ציינה הוט, מדובר בטעות של משווק חיצוני שלא עובד על פי הנוהל ועל פי הדין, והנושא יטופל משמעתית. לדברי הוט, החברה פנתה לשבצוב והציעה לה להעביר אליה את כל השיחות כדי להגיע לפשרה כספית. החברה טענה שמדובר בתביעה קנטרנית וטורדנית.

השופטת סימי פלג-קימלוב, שדנה בתיק, הגיעה למסקנה שדין התביעה להתקבל, וחייבה את הוט לשלם לשבצוב סכום של 5,500 שקל ועוד 1,000 שקל הוצאות משפט. היא דחתה את טענות הוט שהתביעה טורדנית וקנטרנית. "מדובר באישה שמוטרדת בשיחות טלפון שיווקיות, כאשר פעם אחר פעם ביקשה בכל אחת מהשיחות כי נציגי הנתבעת, הוט, יפסיקו להתקשר אליה - אך לשווא", ציינה השופטת.

קבוצת HOT מסרה בתגובה: "ביחס למקרה המדובר, משווק חיצוני של החברה פנה על דעתו לגב' שבצוב, וזאת בניגוד לנהלי החברה. בעקבות המקרה, ומאחר וזה נעשה בניגוד למדיניות החברה, הופסקה הפעילות עם המשווק. בשנתיים האחרונות קבוצת HOT שיפרה את חווית השירות ללקוח ומציעה היום שירות מוביל בשוק התקשורת".