כמו כל דבר בחיים, לכל פיצ'ר טכנולוגי חדש יש יתרונות וחסרונות – אלא שבמקרה הזה, מהחיסרון סובלים דווקא האנשים שהכי לא מגיע להם לסבול: שוטרים, ואזרחים שצריכים את עזרתם.

בשנה שעברה הציגה אפל תכונה חדשה במערכות iOS ו-WatchOS, שמסוגלת לחייג לבד למוקדי חירום אם המשתמש נמצא במצוקה. כל שצריך לעשות הוא ללחוץ חמש פעמים על לחצן הכיבוי באייפון, או לחילופין ללחוץ עליו ועל לחצן עוצמת השמע בו-זמנית, ובשעון של אפל - להחזיק את כפתור הצד למשך כמה שניות.

כפי שניתן לדמיין, הסיכון הוא שמוקדי החירום יקבלו שיחות שוא מפעם לפעם, בחסות כפתורים שנלחצים בטעות. אבל תחנת המשטרה במחוז אלק גרוב בצפון קליפורניה לא ציפתה להתמודד עם עומס כזה.

מתברר שבארבעת חודשים האחרונים קיבלה התחנה יותר מ-1,600 שיחות שוא, שמסתכמות בכ-20 שיחות ביום. משרד השריף המחוזי בסקרמנטו קיבל אף הוא 47 שיחות לא מכוונות מאז תחילת השנה, וכמובן שאין ברירה אלא לענות לכולן במלוא הרצינות, כי אין לדעת מתי מדובר בשיחת אמת ומתי בשיחת "זאב, זאב!".

מחקירה שנערכה עלה כי השיחות המעיקות מגיעות כולן ממקום אחד: מתקן להחדשת אייפונים של חברת אפל במחוז אלק גרוב. כאשר המוקדנים עונים לשיחות, הם שומעים כי אין איש על הקו, וברקע נשמעים טכנאים של החברה מדברים ומדסקסים על תיקונים של אייפונים. וזה, כמובן, די מתסכל.

"יש מקרים שבהם זה משפיע עלינו מאוד – במיוחד במקרי חירום, שבהם המוקדן צריך לשים את השיחה הנוכחית שלו בממתינה כדי לבדוק מי עוד מתקשר", אמר אחד ממוקדני החירום בתחנת המשטרה.

כרגע, לפחות מבחינה טכנית, לא ברור למה זה קורה בדיוק. ההשערה היא שבמהלך תיקון המכשירים, המנגנון שמחייג אוטומטית למשטרה במכשירים שנמצאים תחת טיפול מופעל על דעת עצמו. מחברת אפל נמסר כי היא מודעת לתקלות הללו, וכי היא עובדת עם המשטרה המקומית על תיקון.