בעוד העולם המערבי נלחם כדי ליצור דה-לגיטמציה לארגון המדינה האסלאמית, בדאע"ש מעלים הילוך במסע יחסי הציבור הבינלאומי. לאחרונה החל ארגון הטרור הרצחני לשווק סחורה ופרטי לבוש דרך אתרים כמו אמזון, איביי, פייסבוק וטוויטר.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

בזמן שהאמריקנים ממשיכים במאמצים לגייס תמיכה עולמית במאבק נגד הארגון, נדמה שדאע"ש הוא זה שמצליח לגייס עוד ועוד תומכים. ואת כל זה הוא עושה דווקא באמצעות אתרי אינטרנט שפועלים בתחומה של ארצות הברית.

על פי דו"ח שפרסם לאחרונה ארגון המחקר ממר"י העוקב אחרי אמצעי תקשורת במזרח התיכון, רוב המוכרים הינם משווקים פרטיים המגיעים מאינדונזיה. אך יש המשערים כי הארגון עצמו נהנה מהרווחים גם כן.

בין המוצרים ניתן למצוא דגלים בגדלים שונים, סיכות, טבעות, חולצות ואפילו בגדים לפעוטות. בפייסבוק הצהירו לאחרונה כי הם לא מאפשרים הבעה של שנאה או סיוע בקידום ושיווק להתקפות טרור נגד אזרחים, אך ברשת החברתית עדיין ניתן למצוא לא מעט מוצרים.