משה פייגלין (צילום: חדשות 2)
"לשלם למשפחות פלסטיניות כדי שיהגרו". פיי|צילום: חדשות 2

בליכוד אמנם מנסים להחביא דעות קיצוניות ולשמור על ממלכתיות לקראת הבחירות בעוד 20 ימים, אבל בכנס בנושא "החלת ריבונות ישראלית ביהודה ושומרון" של תנועת "נשים בירוק" התייצבו אמש כמה בכירים במפלגה שמציגים חזית ימנית מול נתניהו. ב"ידיעות אחרונות" דווח כי יו"ר הקאוליציה זאב אלקין, שר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין וחבר הכנסת יריב לוין קראו להחיל את החוק הישראלי ביהודה ושומרון. הח"כ לעתיד משה פייגלין הלך צעד אחד רחוק עוד יותר והציע: "צריך לתת לכל משפחה ערבית ביו"ש כחצי מיליון דולר כדי לעודד את הגירתה".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

מתלבטים במי לבחור? מצפן הבחירות יגיד לכם 

בכירי הליכוד שהגיעו לאירוע התחייבו לקדם את נושא החלת הריבונות הישראלית על שטחי יהודה ושומרון, בניגוד לעמדתה הרשמית של המפלגה. הכנס אמש סיפק אוסף של התבטאויות שנויות במחלוקת. פייגלין, שבשעות הבוקר עלה אתמול להתפלל בהר הבית, העלה אמש הצעה לעידוד טרנספר. "מדינת ישראל משלמת על הקונספט של שתי מדינות ואוסלו, שפרס וביילין הביאו, עשרה אחוזים מהתוצר הלאומי שלה כל שנה. על גדרות הפרדה כיפות ברזל ושומר בכל בית קפה. עוד מעט נצטרך לשים כיפות ברזל על כל בית ספר בתל אביב", הוא הזהיר.

אך פייגלין לא הסתפק רק בהצהרות והעלה גם הצעה מעשית. "בתקציב הזה ניתן לכל משפחה ערבית ביהודה ושומרון בחצי מיליון דולר כדי לעודד את הגירתה למקום שבו ימצאו עתיד טוב יותר. תשאלו 'אבל אף אחד לא רוצה לקבל אותם'.זה לא נכון, כי מדינות המערב מתכווצות מהיעדר ילודה. השאלה היא אם יהיו בעולם מהגרי עבודה מסודן שלא יודעים לבנות או מהגרים מיו"ש שיודעים לבנות", קבע פייגלין.

"לפעול לסיפוח בשיטת הסלמי"

יו
"סיפוח יו"ש - בשיטת הסלמי". אלקין|צילום: רויטרס

הוא הסביר את תוכניתו וטען כי "סקרים שנעשו בעזה וביהודה ושומרון מראים שכ-80% בעזה רוצים להגר ו-65% מיו"ש. הנה לנו הפתרון המושלם. הם רוצים ללכת והתקציב יעודד אותם להגר במקום ללכת על כיפות ברזל ודברים הזויים כאלה".

מלבד הצעתו של פייגלין נשמעו עוד קולות שקראו לסיפוח יהודה ושומרון. יושב ראש הקואליציה זאב אלקין ציין כי "בשל הקושי לספח יש לפעול לסיפוח בשיטת הסלמי", כפי שהגדיר אותה. "תחילה את האזורים המיושבים ביהודים ולאחר מכן את יתר השטח".

שר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין הציע לבצע מהלך מדורג של החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון. "אי החלת הריבונות משמעה המשך הסטטוס-קוו המחזק את האמירה של הקהילייה הבינלאומית שדורשת חזרה לקווי 67'", הסביר אדלשטיין.

אין תמונה
"אי החלת ריבונות מחזקת טענות העולם". אדל

חבר הכנסת יריב לוין הודה שהסיכויים לביצוע המהלך שהוא מציע אינם גבוהים, אבל יש לפעול להחלת החוק הישראלי בכל היישובים מעבר לקו הירוק ולא רק בגושי ההתיישבות.