אנחנו נוטים להאמין כי הנהגים הכי מקצועיים הם נהגי התחבורה הציבורית. אנחנו מתיישבים באוטובוס ונותנים אמון מלא בנהג, שיביא אותנו ועוד 49 נוסעים נוספים אתנו, בבטחה ובשלום ליעדנו. אך מבלי להכליל, חס וחלילה, כדאי מאד שתדעו שלא כל נהגי האוטובוסים שיושבים ליד ההגה של האוטובוס שאתם נוסעים בו, מקפידים על חוקי התנועה.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

במילים אחרות, יש נהגי אוטובוסים שמסכנים אותנו באופן החמור ביותר: הם מובילים 50 נוסעים מאחוריהם ותוך כדי הנהיגה הם מסמסים, עונים למיילים, גולשים בסמארטפונים - חצי עין על הכביש ועין וחצי על המסך. לא יאומן, אבל עובדה. מדובר בסכנת נפשות וטוב שיש מי שמתעד את התקלה הזאת, כדי שנוכל לספר גם לכם וגם למנהלי חברות האוטובוסים.

עודד בן-עמי (צילום: חדשות 2)
עודד בן עמי|צילום: חדשות 2

הסטטיסטיקה יודעת שמתחילת השנה הזאת, נהרגו 40 בני אדם בתאונות דרכים שאוטובוסים ומוניות היו מעורבים בהן. משטרת ישראל ספרה ודיווחה שבשנה שעברה אירעו 734 תאונות דרכים שאוטובוסים היו מעורבים בהן. אנחנו נותנים אמון מלא ביכולת המקצועית של נהגי האוטובוסים ולא כל התאונות שאוטובוסים מעורבים בהן הן באשמת נהגי האוטובוס - אבל לא ייתכן שנהג אוטובוס שמוביל 50 נוסעים יסכן אותם ואת עצמו, תוך כדי עיסוק בסמארטפון שלו.

העונש של מי שנתפס עם הסמארטפון ביד הוא קנס של אלף שקלים וארבע נקודות. אם נוהגים, לא מסמסים - כשנוהגים, שומרים על הנוסעים מכל משמר. אם נהגי אוטובוסים מסמסים, הם צריכים להיענש כפל כפליים.