כנראה שלא שמעתם את השם מייקל קוברין, אבל המוזיקאי הישראלי הזה זוכה בתקופה האחרונה ללא מעט תשומת לב מסביב לעולם. הגיטריסט מחיפה, שעלה לארץ בגיל 4 והושפע מתרבויות שונות, כתב את יצירת הגיטרה הראשונה שלו בגיל 17. הוא שחרר בשנים האחרונות שני אלבומים, הופעות בארצות שונות ושיתוף פעולה עם אמנים אחרים מספר פעמים, ביניהם דיאנה גולבי. אחרי שלמד כמה שיעורים על מערכת תופים, החליט לשלב בין שני כלי הנגינה, ואת הכישרון שלו חשף בסרטון שעלה החודש לעמוד הפייסבוק Rhythmic. הוידאו זכה למעט 6 מיליון צפיות ויותר מ-100 אלף שיתופים. שוחחנו אותו על הצלחת של הקליפ.

איך הסרטון הגיע לרשת ומה הייתה התגובה שלך לפופולריות שלו?

"כבר שנתיים שאני פועל תחת חברה אמריקאית בשם קאנדיראט רקורדס, בה חתומים גיטריסטים מאוד מוכרים בעולם. הם הוציאו קליפים לשירים מאלבום החדש שלי, שהקונספט שלו הוא שבכל השירים אני מתופף על הגיטרה, מה שגורם לזה להישמע כאילו יש שימוש ביותר מזוג ידיים. הקליפ של 'Roads' תפס חזק, והלייבל מאוד מפרגן. הוא נתן רשות לכל עמוד להעלות את הסרטון, העיקר שיקבל כמה שיותר חשיפה. זה הגיע למגזינים נחשבים ועמודים פופולריים ואנשים התחילו לשתף את זה בקצב מטורף ביחס למה שאני רגיל".

ציפית שיהפוך לכל כך ויראלי?

"ציפיתי שאולי זה יגיע למיליון צפיות, אם יהיה לי מזל. בניתי על מאה, מאתיים אלף תוך כמה שבועות, אבל פתאום זה תפס ואנשים התחילו לשתף. יממה אחרי שעלה, גיליתי שהסרטון הגיע למיליון וחצי צפיות והייתי בשוק. יש לי חבר שאמר לי: 'זה הסטטיק ובן אל של הגיטרות'. התחילו לכתוב לי מלא ואפילו הזמינו אותי להופיע בקטר. אני מרגיש טיפה כמו שגריר שלנו. זה כיף".

מה לדעתך גרם לקליפ הספציפי הזה לעניין כל כך הרבה אנשים?

"ניסיתי בו להראות שאפשר להפוך את הגיטרה למערכת תופים. כל צליל בניתי בהדרגה כדי שישמע בהתאם על הגיטרה. בניתי שיטה ועשיתי תנועות מיוחדות במיוחד בשביל הביצוע".

מאיפה הגיע הניסיון לשלב בין הגיטרה לתופים? איך הגעת לעיסוק בכיוון הייחודי הזה?

"התחלתי בתור גיטריסט קלאסי ובהמשך נחשפתי לסגנון היותר מודרני, בו נותנים קצב על המיתרים. התנסיתי בעוד שיטות נגינה ורציתי לשעשע את הקהל ולעשות משהו לא סטנדרטי. בסוף זה הפך לגימיק. רציתי להביא משהו יותר קיצוני מהסגנון הקיים".

מייקל יופיע בבית היוצר בתל אביב ב-12.12 (שלישי), שם יארח את אלדד ציטרין. ניתן לרכוש כרטיסים כאן.