זוכרים את "לכי תספרי לכולם" של מאור דניאל? על גימיק דומה עובד "תחזרי לאמא" הלהיט החדש של בן-אל תבורי, הנצר השרירי למשפחה המוזיקלית. ברק רוני כתב, הלחין, עיבד ובפיק מוזיקלית, ותבורימקדים את השיר בדיאלוג עם בחורה: "מאמי, זה לא עובד ככה.. את לא רצינית כזאת, או שנעד קדימה או ש..".

ובפזמון הוא שר: "עוזבת חוזרת כמו עלילה בסרט, בואי ונצעד קדימה", ומקהלת גברים מצטרפת אליו ב"או שתחזרי לאמא", בדיוק כמו מקהלת הקולות הגבריים שהצטרפה למאור דניאל ב"לכי תספרי לכולם". האלמנט הזה של מקהלת גברים, יוצר אפקט מיוחד שנועד לחזק את הזמר בשיר. המשמעות הנסתרת שלו היא "כולם אומרים" או "כולם מסכימים", ואם כולם אומרים או כולם מסכימים, כנראה שזה נכון. וזה עוד לפני זדיברנו על מה שקורה כאשר חבורת גברים גוערת בבחורה אחת "או שתחזרי לאמא!" כמו על ילדה נזופה. זה כנראה יהיה להיט, אבל תבורי מרוויח כאן את פרס השיר השוביניסטי של השבוע.

 

לירון רמתי - "עד שבאת"

לירון רמתי, מהזמרים עם ההגשה הכי יפה בארץ, מוציא בלדה, עוד בלדה, רגע לפני אלבום הבכורה שלו, שהסינגל הראשון ממנו "אפילו רק הלילה" יצא לפני שלוש שנים, בינואר 2012. מאז יצאו עוד שישה: "רומנטיקה אחרת", "שר לך", "כשאת בוכה", "אנצח איתך", "שתאהב אותי בחזרה" ו"זר בעולם".

את השיר החדש כתב והלחין אדם גורליצקי, ועיבוד והפקה מוזיקלית עמית הראל. זו בלדת געגועים רומנטית, שמציבה את רמתי מבחינת איך שהוא נשמע במקום טוב בין הסטייל של שלמה ארי לזה של אייל גולן - שתי ההשפעות הכי גדולות עליו. יפה לו.

 

מאור אדרי - "את האמת"

מאור אדרי אוהב לגוון את הרפרטואר עם שיר לטיני אחד לפחות מדי אלבום, כפי שנוהגים לעשות גם משה פרץ ודודו אהרון. לטיני זה סקסי, בנות אוהבות לטיני, זוגות אוהבים לרקוד סלסה איתו, אז מה רע. בטוח שיש למאור אדרי מעריצים שעטים על השיר הזה ורק חיכו שיוציא משהו בסטייל הזה, והוא מצידו הצטלם בשבילם לעטפת הסינגל (שמופיעה ביו טיוב), בתנוחת נגינה על גיטרה ספרדית. שיהיה

המילים והלחן של דולב רם, שהבריק כאן בשורה "אני ואת בתוך ארגז החול של אלוקים", ואת העיבוד וההפקה המוזיקלית עשה אדרי עצמו. נחמד שהוא למד לחבר את הלטיניות עם הים תיכוניות, החליל עם הקסטנייטות, לטעמי זה אחד השירים הפחות מדליקים שלו, אבל אני משוכנע שמעריצים ומעריצות ירקדו אותו שוב ושוב.

 

נתי לוי - "מנגינה אחת"

נתי לוי הוא אולי לא הכוכב הכי לוהט של הרגע, אבל השיר הזה, אותו כתב עם מאיר חגי (שהלחין) הוא שיר פשוט וחביב, לעיתים יפה. בסגנון סן-רמו, עם עיבוד של ציקי זנתי, שמתבסס על פסנתר ומוסיף מיתרים, לוי הולך לכיוון הרומנטיקה של פעם. הלחן והעיבוד היו יכולים להפוך גם לשיר חופה, אבל המילים מדברות על דמעות ורגשות חבויים. לוי שר אותו כמו שצריך. הוא יודע לפתוח קול, אבל הגדולה שלו כאן היא השירה בעדינות, וההתגברות ככל שהשיר מתקדם. עם כזה רגש ועם פזמון כל כך קליט, זה בקלות יכול להיות שיר של פסטיבל זמר או קדם אירוויזיון כלשהו. בסוף יש מין זיוף מוזר, אבל נסלח.

 

ליאור פרחי - "מאמי שלי"

ליאור פרחי מתקדם לקראת חגיגות 25 שנה לקריירה, שיכללו מופע מיוחד עם נגנים עליו הוא עובד בימים אלה. אלבום חדש שלו ייצא בחודש אפריל. אחרי השיר המצליח "בריתו של אברהם", הוא מויא מתוכו את "מאמי שלי", אותו כתב והלחין, עם עיבוד של נדב אסולין. מסוג השירים הקצביים שהם בסדר, אבל לא יותר מזה. לא מחדש, לא עוקץ, לא חריף, קצת פרווה אפילו. הבעיה היא שיש תחושה שפרחי עצמו יודע את זה, ובכל זאת הוציא את השיר. ככה זה ב-25 שנות קריירה, אי אפשר שכל שיר יהיה "תיזהר ממנה".

 

רינת בר - "חצוף ורומנטי"

רינת בר משחקת אותה בסינגל החדש "חצוף ורומנטי", קטע דאנס מגניב שמבוסס על להיט שנות התשעים "Run Away" של ההרכב האיטלקי "The Soundlovers". את המילים בעברית חיבר יוסי גיספן, הלחן הוא המקור האיטלקי. לעיבוד ולהפקה המוזיקלית המוצלחים מאוד אחראי דודו קומה, ששילב בחלק השני של השיר חגיגת דיסקו-fאנקי מקפיצה עם כלי נשיפה. אבל מה שעושה את השיר הוא החזרה של בר על ה"טרה טרה טירה טרה, טרה-רנדיי". אני כבר שומע את הרון הרון צוחק עליה שתלך לעשות קניות בטירה.

 

רועי סנדלר - "אין את מי לחבק"

זה קצת מצחיק, אבל לרועי סנדלר התחלף הקול תוך כדי העבודה על אלבום הבכורה שלו, שיצא לאחרונה והושק במופע חגיגי. "אין את מי לחבק" הוא השיר הכי של סנדלר ששמעתי עד היום. הוא שר כאן בקול הכי עמוק שלו עד היום, שיר שהוא למעשה סוג של בלוז עם נגיעות של רוק. המילים של גל שריג בסדר גמור (ראיתי ניצוץ בעינייך וחשבתי ששם ישאר. זה קשה לדמיין מבטייך, אבל לא מסוגל לוותר / עוד לא שבה שמחה לחייך, החיוך לא חזר לשפתיי, רק עכשיו מגלה שטעיתי, איך חמקת יום אחד מידיי"), הלחן של סנדלר עצמו ואריק זנטי עושה את השיר, יחד עם השירה של סנדלר בפזמון. אהבתי.

 

עדן גבריאל - "מחכה לך פה"

האם "פושרז" עושה טוב לעדן גבריאל גם בגרסת השירים? את "מחה לך פה" כתב והלחין רונן מיכאלוב, מאיר משעלי עיבד והפיק מוזיקלית, וגבריאל, למרות שיש לו עוד דרך ארוכה עד שיהיה באמת זמר, שר כאן סביר. אולי פעם, בסוף, עוד יהיה לו שיר אמתי.

 

רן לוי - "מתפרק"

רן לוי פרץ לתודעה כזמר חפלות שמתמחה בשירים קצביים ("חביבי"). כאן הוא מנסה להראות שהוא גם יודע לשיר בלדות, עם מילים של אביחי אור, לחן נחמד של גיל נגר ("כוכב נולד 10"), ועיבוד של שי ראובני, שמנסה להרים את השיר מעבר למידותיו. לוי לא שר רע, ומנסה לגעת כאן ברגש של המאזין, מנסה להוציא מהקול שלו תחושה אמיתית של מישהו שהלב שלו מתפרק והחיים שלו מתרסקים. ראובני יכול להלום כמה שהוא רוצה עם תופים ומיתרים, ההצלחה של השיר תלויה בכמה שהקהל יאמין ללוי שהוא באמת "מתפרק". אחרת אפשר יהיה לקרוא לו "מתאמץ".

 

שחר - "בגוף ראשון"

שחר החל את דרכו כזמר סקיצות. כעת הוא מוציא שיר ראשון מאלבום בכורה. את המילים חיברה עינת הולנדר ללחן ולעיבוד אחראי תומר מתנה. זה כביכול שיר אהבה שמתאים לזוגיות לקראת חתונה ("בגוף ראשון
שר אלייך, להיות אחרון בחייך, אתך להשלים סיפור חיים, לצאת לאור מן הצללים"), אבל התוצאה לא מזהירה.