יותר מארבע שנים אחרי שהסתיים שידורה של "התבורי'ס" בערוץ 24, מפציע אלירן תבורי בשיר חדש, בשם "השיר שלך ברדיו", שהלחין ועיבד אלי אסרף למילים של שולי דאי. להפקה המוזיקלית אחראי גבי גויכמן, שלקח את תבורי תחת חסותו האמנותית. מי שמצפה מבנו של שימי תבורי האגדי, הילד שעליו כתב עוזי חיטמן ז"ל את השיר "אלירן שלי", להמשיך בקו הרומנטי-מזרחי של אביו, יגלה שמדובר דווקא בשיר רגאיי.

"'השיר שלך ברדיו' הוא סינגל מאלבום חדש שעובד עליו", אומר תבורי. "יש לי הרבה שירים שהתחלתי להקליט. אני כותב שירים כבר שנים, התחלתי בגיל 16, והיום אני כבר בן 31, אז תבין כמה חומר אספתי בכל השנים האלה. חלק מהשירים גם הוצאתי כסינגלים, אבל לא מצאתי את עצמי בעולם הזה, של הפרסום שנחשפתי אליו".

-אבל אתה מפורסם עוד מגיל אפס.
"נכון, והשיר 'אלירן שלי' הולך איתי כבר שנים וילווה אותי כנראה לנצח. אני אוהב אותו".

-אתה מוציא עכשיו שיר רגאיי, לא ים תיכוני.
"גם אבא שלי הוא לא זמר מזרחי ששר שירי דיכאון או חפלה, זה רק המוצא שלו. הכניסו אותו למקום הזה. אבא שלי נגע ברוק, נגע בסן-רמו, יש לו את 'כינור דוד' שהוא שיר קצבי, אבל הוא בעיקר זמר של בלדות רומנטיות".

"במקביל לאלבום בעברית אני גם עובד על פרויקט באנגלית"

-לעומת אחיך, בן-אל, שהלך על פופ ים-תיכוני.
"נכון, בן-אל הוא ים-תיכוני-ישראלי ששר פופ מגניב של היום. אני מושפע מהמון דברים, אני סופג המון. גדלתי פה עד גיל 14, אחר כך חייתי באמריקה שמונה שנים. אמא שלי גרה שם עם שני אחים שלי. אני חזרתי לארץ לבד לפני חמש שנים, ומבקר פעם-פעמיים בשנה בארצות הברית. לפני חודשיים חזרתי מחודש שמה".

-אתה שר גם באנגלית.
"כן, במקביל לאלבום בעברית אני גם עובד על פרויקט באנגלית. אני מאוד ורסטילי. כשאני יוצר מוזיקה אני מנסה לעשות משהו שלא יהיה דומה לתבנית מוכרת. אני לא אוהב להגדיר, ומנסה קצת לחדש, קצת לעשות משהו אחר. אני שר ים תיכוני, רגאיי, היפ הופ, טראנס, לוקח מהכל. בחו"ל, למשל, שמעתי הרבה היפ הופ. אני מנסה לקחת את כל מה שבתוכי ולהכניס לפקאג' אחד. עוד מוקדם לדעת מה ייצא בסוף, ויש עוד הרבה הפתעות בדרך".

התבוריס (צילום: יוסי צבקר)
"נהנתי ב'תבורי'ס', למרות שההפקה לא נתנה לנו לעשות כל מה שרצינו"|צילום: יוסי צבקר

-אז אתה מתחיל קריירה חדשה בגיל 31?
"אני מרגיש עדיין ילד, אבל הזמן לא מתחשב ברגשות. אני גם לא נשוי עדיין. סיימנו את 'התבורי'ס' לפני ארבע שנים, ומאוד נהניתי שם. היו קצת משקעים בתוכנית, מול ההפקה, כי רצינו לעשות דברים אחת ולא התאפשר אז התאכזנו קצת, אבל בגדול נהנינו, היתה חוויה אדירה".

-ומה עשית מאז?
"שנה לפני 'התבורי'ס' פתחתי עסק להפעלת מוזיקליות לאנשים עם צרכים מיוחדים. עכשיו זו כבר שנה רביעית שאני מקיים אותו. אני עובד עם 350 מסגרות ברחבי הארץ, שמטפלות בבעלי צרכים מיוחדים. ביקרתי השנה בלמעלה ממאה הוסטלים. אני בא עם מערכת הגברה, שר להם שירים מכל הסגנונות, ותמיד מביא איתי איזו אטרקציה מיוחדת - קוסם או ליצן או רקדנית פלמנקו, או מתופפי בטוקדה, גיטריסט, סקסופוניסט, אני מביא מכונת עשן. אני עושה להם שמח ומאוד נהנה מהעבודה הזו. בתחום של המוזיקה הוצאתי כמה שרים משך השנים, אבל זה היה 'על הדרך'. כשאין משקיע וזה לא מסודר אני מרגיש שזה לא קורה".

-ועכשיו?
"אני מכיר שנים את גבי גויכמן מאולפני 'טופ סאונד'. נכנסנו לפרויקט יחד. הוא הזמין אותי להתחיל לעבוד אצלו באולפן על חומרים שלי, להקליט. רציתי להמשיך בעסק שלי, אבל הוא אמר לי בוא תנסה, שכנע אותי להתחיל מהתחלה והבטיח שיעזור לי. בינתיים הכל זורם יפה. אז חזרתי, ואני הולך על זה חזק. אנחנו מקווים שהכל ירוץ ונוציא עוד שירים, נמשיך".

"עד היום לא התחברתי למועדוני לילה"

-היום אתה בטוח שאתה רוצה קריירה במוזיקה כזמר?
"כן. כי אני שר, מתופף ומתקלט בעבודה שלי כל יום. ככה זה היום יום שלי. עד היום לא התחברתי למועדוני לילה, לא רציתי חיים כאלה הפוכים, שהיום זה לילה והלילה זה יום".

-לא רצית מה שנדרש היום מזמר ים-תיכוני צעיר.
"כן, עברתי את הגיל, נגמר הדאווין. אבא שלי קם כל החיים באחת בצהריים, חיים של זמר. אם אני אופיע בלילות אולי גם אני איה כמוהו. ואם אופיע לילה לילה יהיה טוב, אבל לא כיוונתי לשם. כיוונתי לעסק שאני קם אליו בבוקר, ומופיע בפני אנשים מאותגרים, משמח אותם ואת עצמי. ואני גם שותף באולפן ברחובות, 'אנלוג סאונד'. אבל מקליט את הדיסק אצל גבי. אני מקווה שיתנו לי את הצ'אנס".

-אתה רווק, ושר: "שוב תאמרי לי 'אתה תותח'".
"מי שקרוב אלי אולי יודע למי זה מכוון. כשמישהו אומר לך שאתה תותח אתה מרגיש טוב, לא משנה מי אומר את זה. אם זה לא קורה, אתה יכול להרגיש קצת למטה, אז זו הכוונה".