הנחיתה של פול אוקנפולד בישראל היתה רכה. ארוחת ערב עם עמית דובדבני ("דובדב") מ"אינפקטד מאשרום", ודיג'יי אסטריקס, באחת המסעדות היפניות הטובות בישראל, לא נשמעת כמו בילוי גרוע במיוחד. ואוקנפולד, בראיון ל-mako ערב הפסטיבל האלקטרוני הענק "424-" שייערך בחמישי הקרוב למרגלות המצדה בסמוך ים המלח, נשמע מרוצה בהתאם.

"אני מרגיש טוב להיות כאן. לא הייתי כאן כמה שנים והגעתי עד שבת, כדי לנוח, להירגע, לאכול טוב. באמת שטוב להיות פה. הייתי אמור להשתתף בקיץ בפסטיבל 'Island Of Dreams' שבוטל בגלל המלחמה. היינו מבואסים בגלל הקהל, כי ממש רציתי להגיע לישראל. גם יש לי חברים כאן, ואף אחד לא אוהב לראות אלימות, אז הצטערתי בשבילם".

-ועכשיו אתה כאן.
"ישראל היא ארץ מיוחדת, והיא מצויינת עבורי - האנשים, האקלים, המיקום, האוכל וההיסטוריה, שזה חשוב. אולי לא לכולם, ואני מבין את זה, אבל להרבה אנשים ההיסטוריה חשובה, גם לי, וזה נהדר להיות כאן".

פול אוקנפולד בהופעה, 2014

-תבקר במקומות הקדושים בירושלים?
"בהחלט. הייתי כבר, ואהיה שוב. אהיה שוב בכותל המערבי. טוב לתת כבוד כשמגיעים למקום מיוחד כמו הארץ הזו".

-אתה לא מפחד.
"אני כאן, מדבר איתך, זה אומר הכל, לא? אני מחכה למסיבת הענק בים המלח ובטוח שיהיה נהדר. יש לי חברים טובים, כולם באים, יהיה כיף ביחד".

-ניסו ללחוץ עליך שלא להגיע לכאן?
"לא הפעילו עלי לחצים שלא להגיע לפה. לא הייתי מרשה את זה".

-מה תנגן בפסטיבל?
"אני עולה בזריחה, לכן אנגן טראנס כיפי וקלאסיקות שאנשים מכירים, עוד לא החלטתי סופית מה בדיוק".

-מה בעיניך מיוחד בקהל הישראלי?
"יש להם תשוקה חזקה למוזיקה. תמיד הרגשתי ככה. אני בא לכאן כבר הרבה שנים ויודע שהישראלים אוהבים ליהנות, אז בשבילי זה נהדר להיות זה שגורם לכך. אני כבר מחכה לפגוש את הקהל".

-עבדת עם הרבה אמנים גדולים, מי הכי הדליק אותך?
"כן, היה לי מזל לעבוד עם הרבה אמנים טובים, קשה לציין רק אחד. עבדתי עם U2, הצ'ילי פפרז , מיוז. הרבה רוק ומיינסטרים. באתי הנה עם מדונה, וזה היה גדול".

-היא עדיין מלכת הפופ בעיניך?
"הרבה מאוד אנשים חושבים שהיא עדיין מלכת פופ, זה אומר משהו, לא?. היה לי כיף לעבוד איתה, היא מיוחדת. ומעבר לכך, כיף למצוא כשרונות חדשים, והלייבל שלי מתמחה במציאת אמנים חדשים".

-אפרופו חדשים, רשימת המאה של "דיג'יי מגזין" שהתפרסמה השבוע כוללת את דאש ברלין, W&W וסנדר ואן דורן, שמופיעים לפניך בפסטיבל, אבל אתה בחוץ.
"זה בגלל שלא עשיתי קמפיין לעצמי. אם אתה עושה קמפיין אתה שם, ואם לא אז לא".

-מה התוכניות שלך לשנה הקרובה?
"סיימתי את האלבום שלי עם שירים חדשים, והוא ייצא בשנה הקרובה. אופיע איתו, ואעשה עוד מוזיקה לסרטים. אני כותב הרבה מוזיקה לסרטים ובשנה הקרובה אעשה זאת יותר".