רבקה זהר, לירון לב, השקה (צילום: גיא הכט)
רבקה זהר ולירון לב בהשקה|צילום: גיא הכט

רבקה זהר, לירון לב, השקה (צילום: גיא הכט)
"לא כמו אתמול". רבקה זהר ולירון לב|צילום: גיא הכט
רבקה זהר, לירון לב, השקה (צילום: גיא הכט)
"שנינו מאותו הכפר". רבקה זהר|צילום: גיא הכט

רבקה זהר, לירון לב, השקה (צילום: גיא הכט)
"הלאה, צריך ללכת הלאה". רבקה זהר ולירון לב במופע ההשקה|צילום: גיא הכט

רבקה זהר ו לירון לב השיקו אתמול ברידינג 3 שבנמל תל אביב את אלבומם החדש, "לא כמו אתמול", הכולל שירים חדשים לצד קלאסיקות של רבקה זהר מהקריירה היפה שלה.

על הבמה אירחו השניים את הזמרת אסתר רדא, ובאחד מרגעי השיא במופע ביצעו שלושתם יחד את השיר "יש בי אהבה" של אריק איינשטיין ז"ל.

רשימת השירים במופע (כמו באלבום) כללה שירים חדשים שהקליטו לירון לב ורבקה זהר במהלך החודשים האחרונים, ולצידם ביצועים חדשים למיטב השירים הגדולים של זהר: מוסיקה. זמר שלוש התשובות. חורשת האקליפטוס. הדרך אל הכפר. לא כמו אתמול. נוגעת בך. כוכבי שלי. מאח מאח. דרה (עם אסתר רדא). שיר חדש (עם אסתר רדא). יש בי אהבה (עם אסתר רדא). אוריאנה. אור מסביב. כלת מלך. גדליה רבע איש. אין כמוה. עציץ של רקפות. הלאה. הדרנים: מה אברך. שלג. על כפיו יביא. תיקון כללי.

לירון לב, יוצא העונה השנייה של "כוכב נולד" ("נבראתי לך"), היה אחראי לעיבודים באלבום ובמופע. אותו ואת זהר ליווה הרכב נגנים שכלל את שם חממי בגיטרות ובוזוקי, גל דהן בכלי נשיפה, אלון רדעי בקלידים, נדב גיימן בכלי הקשה, דניאל דוב בבס, אלמוג ליזמי בתופים.

רבקה זהר, לירון לב, אסתר רדא, השקה (צילום: גיא הכט)
"שיר חדש"|צילום: גיא הכט

רבקה זהר, לירון לב, השקה (צילום: גיא הכט)
"יש בי אהבה". רבקה זהר, לירון לב ואסתר רדא|צילום: גיא הכט
רבקה זהר, לירון לב, אסתר רדא, השקה (צילום: גיא הכט)
רוקדות יחד. רבקה זהר ואסתר רדא|צילום: גיא הכט

רבקה זהר, לירון לב, השקה (צילום: גיא הכט)
חוגגים ברידינג|צילום: גיא הכט

 

חמישה שירים מהאלבום החדש

מתוך האלבום המשותף "לא כמו אתמול" של רבקה זהר ולירון לב, יצאו עד כה השירים "שלג", "תיקון כללי", והחידוש לקלאסיקה "גדליה רבע איש". האזינו כאן לחמישה שירים נוספים בהשמעת בכורה: שיר הנושא "לא כמו אתמול", "כוכבי שלי",  "שיר חדש", "מאח מאח" (במרוקאית), ו"עציץ של רקפות". את השירים החדשים יצרו זהר ולב, כאשר ברובם זהר כותבת את הטקסטים - לראשונה בקריירה שלה, ולב אחראי ללחן ולעיבודים, עם יעוץ מוזיקלי של משה לוי.

 

"לא כמו אתמול"
מילים: רבקה זהר, לחן: לירון לב

"חיכתה לך בלילות, חיכתה לך בימים, חרישית נישאת באוויר, ואינך מעז / והיא חיכתה לך בלילות, עיניה גדושות, נשמתה המבורכת, חרישית נישאת באוויר, ואינך מעז / והיא תמשיך הלאה, משוחררת מכל, אין מה שיכבול, מלהמשיך הלאה, משוחררת מכל, אין מה שיכבול, אין אל מה לכמוה / חרישית נישאת באוויר, מרחפת בתכלת, כשחף צעיר / והיא שיר, והיא ציפור, והיא השחר, והעץ, וכוכב שמנצנץ, והיא גרגר החול, והיא הים הגדול, והיא לא שלשום, והיא לא כמו אתמול, היא היום / והיא תמשיך הלאה, משוחררת מכל, אין מה שיכבול, מלהמשיך הלאה, משוחררת מכל, אין מה שיכבול, אין אל מה לכמוה / והיא לא שלשום, והיא לא כמו אתמול, היא הכל".

 

"כוכבי שלי"
מילים ולחן: לירון לב

"לילה יורד על חלוני, כוכב למעלה שר בשבילי, כוכבי שלי, כוכבי שלי, הלילה הוא שר, כמו שהיינו צעירים, פורט על מיתרים, מנגינת פלאים, עצב ושמחה, עמוק בלב מתעוררים, מנגינה חוזרת לחיים / לילה יורד על חלוני, כוכב למעלה שר בשבילי, כוכבי שלי, כוכבי שלי, הלילה הוא שר, כמו שהיינו צעירים, פורט על מיתרים, מנגינת פלאים, עצב ושמחה, עמוק בלב מתעוררים, מנגינה חוזרת לחיים".

 

"שיר חדש"
מילים: רבקה זהר ולירון לב, לחן : לירון לב

"הנה עולה בפי שיר חדש, הנה מאיר ניצוץ בעינַי, שחור עננַי הפך לבן, אשיר בקול לעולם הגדול / ימי שזורים חוטי זהב, אני הולכת הולכת אליו / חופשיה עזה בתקווה, מן הים באה רוח טובה, חופשיה עזה בתקווה, לבי מלא שיר הודיה / ימי שזורים חוטי זהב, אני הולכת הולכת אליו".

 

"עציץ של רקפות"
מילים: רבקה זהר, לחן: לירון לב

"מתהלך הוא איטי, איטי מאוד כמעט שביר, ושחוק על פניו מאיר, ועיניו מברכות, זו אל זו, צמודות ידיו, אנא אלי, שמור עליו / עציץ של רקפות, אניח על אדן החלון, שיהיה המראה, מְשׁוֹבֵב לו / עציץ של רקפות, אניח על אדן החלון, שיהיה המראה, מְשׁוֹבֵב לו / אציץ אל חלונו, אל חלונו המואר, והוא איננו ישן, כבר מאוחר / כוכבים מחייכים, מברכים שמי העיר, יום חדש, עומד להאיר / עציץ של רקפות, אניח על אדן החלון, שיהיה המראה, מְשׁוֹבֵב לו".