איך זה שאנחנו מתגאים בכל שחקן ישראלי ששיחק גופה לכמה שניות בסדרה אמריקאית זניחה, אבל על אבי בנדי כמעט אף אחד לא שמע? הגיע הזמן שתכירו את אחד מסיפורי ההצלחה העולמיים הכי מפתיעים שיצאו מכאן. בנדי הוא זמר ישראלי בן 35 שמצא את עצמו הופך לאחד הכוכבים הכי גדולים במוזיקה בבולגריה: השירים שלו הם להיטי ענק, הוא מרואיין בכלי התקשורת הגדולים במדינה, שר עם זמרות מובילות ומופיע ללא הרף. בישראלים שמצליחים בחו"ל כמו יעל נעים ואסף אבידן כבר נתקלנו, אבל הדבר הכי יוצא דופן בסיפור ההצלחה הזה, הוא שבנדי שר בעברית. מפתיע מאוד לגלות שמיליוני בולגרים מתים על שיר שנקרא "בואי תגלי לי".

הבחירה שלו במוזיקה לא מפתיעה. בנדי נולד בישראל למשפחת מוזיקאים מאוזבקיסטאן: סבא-רבא חזן, סבא מוזיקאי ואבא טנור אופרה. המקצוע של אביו הביא את המשפחה להגר לאוסטריה כשבנדי היה בן 4, אך המשפחה המשיכה לחיות על קו אוסטריה - ישראל. כשהיה בן עשרים היה קלידן בלהקת "יהלום" שניגנה שירים ביוונית, טורקית, רוסית ובוכרית. בחמש שנות הפעילות של הלהקה הוא עבר מעמדת הקלידים לתפקיד סולן הלהקה.

עם פירוק הלהקה, אבי בנדי החליט להמשיך לפתח את הקריירה המוזיקלית שלו כמוזיקאי יוצר, שכותב, מלחין ושר בכוחות עצמו והוציא בישראל את השיר "לחיות איתך בסרט", שלאכזבתו לא זכה להצלחה. אבל התמזל מזלו של בנדי ובאחת ההשמעות הבודדות של השיר ברדיו הישראלי שמע אותו מפיק מסיבות אזרבייג'ני שמתמחה בהפקת מסיבות ענק לאוליגרכים במוסקבה והזמין אותו להופיע באותן מסיבות.

לאחר תקופה מוצלחת ברוסיה בה הספיק להקליט שני אלבומים, הוא חזר לאוסטריה ומתרכז ביצירת מוזיקת פופ מזרחית ועבד עם אמנים מקומיים מהעולם המוזיקלי הזה. מפיק מוזיקלי מישראל קישר אותו לאשתר מה שהביא אותו לבולגריה ב-2013:, שם נחשף למפיקים מוזיקליים מקומיים שהכירו לו את אמיליה, סוג של שרית חדד הבולגרית. בין השניים נוצר חיבור שהביא לעשייה משותפת ופריצתו של בנדי כאחד מהזמרים הבולטים ביותר בעולם הבולגרי, עם המון מעריצים שכנראה לא מבינים מילה ממה שהוא שר. 

"הקלטתי שם שיר, השמעתי אותו לחבר שאמר 'אני רוצה לשמיע את השיר הזה למישהי, היא בטח תאהב את זה'", מספר בנדי.  המישהי הזאת הייתה אמיליה, אחת הזמרות הכי גדולות בבולגריה. קבענו פגישה, והיא התאהבה בשיר בתוך דקה ואמרה שהיא רוצה לשיר איתי דואט, כי היא אהבה את הקול שלי. אמרתי לה שאני יכול לשיר את זה רק בעברית, והיא אמרה - 'אין בעיה, תשיר את זה בעברית ואני אשיר את זה בבולגרית'".

למה בעצם בעברית?
"החלטתי לשיר בעברית כי אני לא דובר את השפה הבולגרית וחשבתי שבעברית יצא יותר יפה. זה משהו חדש בשבילם, והם אהבו את זה. בבולגריה אוהבים את היהודים, אסור לשכוח שבמלחמת העולם השנייה בבולגריה, אלבניה ושוויצריה לא נתנו את היהודים להיטלר. בשבילי זה כבוד גדול שאנשים הביאו לי את הצ'אנס להיות זמר במדינה זרה".

לא חששת שלא יקבלו אותך?
"כשהשיר הראשון יצא חשבתי שאנשים לא יקבלו אותי לא כל כך טוב ודווקא מאוד הופתעתי. השיר נהפך ללהיט מאוד גדול במדינות הבלקן, ואחרי שנה זכיתי בפרס הדואט של השנה. פחדתי, כי אני יהודי, אני בא למדינה זרה, ולא יודע איך יקבלו אותי שם. אנשים התחילו לאהוב אותי ואת הסאונד החדש, וככה התפרסמתי בבולגריה. אחרי 'בואי תגלי לי' הוצאתי עוד שיר עם אמיליה, בלקניה, וגם זה הפך ללהיט גדול בקיץ של שנת 2015. אחר כך החלטתי לעשות שירים בבולגרית ואנשים קיבלו אותי יפה. זה שאני שר בעברית זה יותר מקובל מאשר שאני אשיר בבולגרית".

ומה עם הארץ? יש לך תוכניות לחזור?
"אני מחכה ומקווה להיכנס לשוק הישראלי, יש לי מלא חברים שם, אני בקשר עם שרית חדד, עם סאבלימינל שהוא כמו אח שלי. יש מלא שירים שאמנים לקחו מהחברה שלנו, ועכשיו אני מקווה שאני אכניס את הסגנון הבלקני שלי לישראל ולכל העולם. אני בטוח שזה יקרה בקרוב. החלום שלי הוא להיות זמר בארץ, כמו בבולגריה - שאהבו וקיבלו אותי בגלל שיש לי את הכישרון והכוח לעשות שירים יפים. אני מלחין ומעבד לבד, ועוד לא כותב בעברית אבל גם זה יגיע. אני מדבר 10 שפות".